• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Wednesday, July 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Факти&Митови: 4 најчести митови за мобилните истражувања

03/04/2019
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Иако мобилната телефонија зема огромен замав насекаде низ светот, традиционалните начини на истражување сеуште зафаќаат значителен дел од вкупните истражувања.

Во таа насока, групацијата Ипсос идентификуваше 4 глобални општи митови за мобилните истражувања во кои просечниот истражувач најчесто верува:

р е к л а м а
  • Мобилните истражувања никогаш не треба да бидат подолги од 5-7 минути.
  • Мобилните испитаници не се однесуваат исто како и општата популација.
  • Мобилните испитаници често се во движење и одговараат на анкетата надвор од дома; не држат внимание или имаат поделено внимание.
  • Мобилните истражувања нудат податоци со понизок квалитет.

За да ги разбие овие митови, Ипсос спроведе тристепена програма што ги истражува самите истражувања (Research-on-Research), со фокус на мобилни истражувања спроведени на најголемите пазари во светот, во период од 18 месеци. Што покажа оваа студија на ИПСОС, за секој од овие 4 митови:

  1. Мобилните истражувања никогаш не треба да бидат подолги од 5-7 минути.

Истражувањето на спроведените истражувања покажува дека, на глобално ниво, мобилните истражувањата слободно можат да бидат долги до 15 минути, без да имаат било какво влијание врз стапката на одбивање или на квалитетот на податоците.

Факт: стапките на откажување кај испитаниците остануваат на истото ниско ниво без оглед на различните должини на интервјуто.

  • Повеќето испитаници се откажуваат уште пред да стигнат до главниот дел од прашалникот (т.е. додека се на воведната страница или за време на регрутниот процес)
  • Очекувано, откажувањето во текот на самата анкета се зголемува со зголемувањето на времето за пополнување на истата. Но, дури и за должини од 15 или пак 20 минути, стапката на откажување или одбивање не бележи значајна разлика и може да се менаџира за различни теми на истражување.

Се разбира, ова важи само ако знаете како соодветно да ги ангажирате мобилните испитаници.

         2. Мобилните испитаници не се однесуваат исто како и општата популација.

Истражувањето покажа дека, без разлика каков уред се користи, нема значајни разлики во одговорите и ставовите, ниту во шаблоните на однесување на испитаниците, кои што би требало да се земат во предвид или би налагале да се примени различен пристап за изготвување на примероци. Користениот уред нема никакво влијание на резултатите (т.е. не води кон различни наоди), на што јасно укажуваат споредбите направени кај многу Ипсос истражувања за тестирање на концепти.

Ова беше очекувано бидејќи мобилните телефони се навистина толку многу распространети и прифатени што прави простор за сигурна претпоставка дека луѓето што се обидуваат да пристапат до анкета на мобилни телефони се на еден начин „нормализирани“, но сепак потребни беа вистински податоци за да го поддржиме ова тврдење.

Речиси сите разлики што ги пронајде Ипсос во однос на ставовите, однесувањето или начинот на одговарање (на компјутер наспроти таблет или паметен телефон) едноставно ги рефлектираат разликите на пазарот карактеристични за самата преваленција и употреба на паметните телефони.

За оваа цел, Ипсос профилираше мобилни испитаници во Франција, САД, Велика Британија и Бразил, користејќи соодветни репери за мерење на разликите помеѓу овие групи.  Мобилните испитаници во развиените земји и земјите во развој не се фундаментално различни од испитаниците кои одговараат на компјутер, ниту во ставовите ниту во однесувањата, ниту во тоа како го поминуваат своето време на интернет.

Сепак, во помалку развиените пазари одредени демографски групи почесто имаат пристап до паметни телефони, наспроти мнозинството. Сè додека паметните телефони не пенетрираат и кај најниските економски слоеви во рамките на сите региони, препорачливо е да го предупредиме клиентот дека собраните податоци се репрезентативни за популацијата која поседува паметен телефон, но не и за вкупната популација. Со време, ова ќе се промени но, дотогаш, претпазливоста и ваквото етикетирање на примерокот се неминовни заради гаранција на квалитет на податоците и можни отклонувања.  

        3. Мобилните испитаници често се во движење и одговараат на анкетата надвор од дома; не држат внимание или имаат поделено внимание.

Всушност, има сè повеќе смартфон-испитаници што пополнуваат анкети надвор од традиционалните локации (на пр., дома или на работа), но повеќето од нив (околу 80%, во просек) се уште одговараат на прашањата во рамките на овие традиционални локации.

Значајно е да се спомне дека, без разлика на уредот на кој одговараат, испитаниците подеднакво се стремат кон паралелни процеси – речиси 50% велат дека прават нешто друго додека одговараат на тековното истражување! Значи, дистракцијата постои, но не зависи од уредот на кој испитаниците одговараат.

% на испитаници кои велат дека прават и нешто друго додека одговараат на прашалникот

Заклучок: она на што најмногу треба да внимаваме и треба да не загрижи е процентот на испитаници кои прават паралелни активности и со тоа се подложни на  дистракции, без разлика на тоа на кој начин одговараат.

          4. Мобилните испитаници и истражувања нудат податоци со понизок квалитет.

Нашето истражување покажа дека мобилните испитаници поретко влегуваат во категоријата „потенцијално исклучени”. Имено, кај нив бележиме помала веројатност дека ќе „истрчаат“ низ истражувањето или пак дека ќе ни дадат исто позиционирани одговори на сите прашања. Ваквото однесување се сведува на минимум за сите земји во фокус, дури и за 20-минутни прашалници, а процентите за „исклученост“ се помали од они што се забележани кај останатите испитаници.

Исто така, кај мобилните испитаници помала е и веројатноста да ни дадат сомнителни или неупотребливи отворени одговори, наспроти испитаниците што користат компјутер или таблет. Додека, пак, одговорите „Не знам“ бележат ист процент кај прашалници од 5 до 15 минути, но и мало зголемување за времетраење од 20 мин.

Веруваме дека причините поради кои мобилните испитаници имаат помала веројатност да се „исклучат“ од истражувањето се во корелација со тоа што Ипсос користи анкетен дизајн што е дизајниран специјално за мобилната телефонија (mobile-first) како и нови формати за прашалници кои се полесни за одговарање и визуелно попривлечни. И, секако, не смееме да го потцениме фактот дека испитаниците во рацете го имаат уредот што е нивен прв избор.

За повеќе информации, или за разбивање на други митови, слободно можете да ни се обратете во локалната канцеларија на Ипсос. Секогаш сме љубопитни и спремни детално да истражиме и да ви одговориме на вашите прашања.  😊

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.