• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Фриленс профил: Блаже Спирески – UX/UI дизајнер, веб девелопер и фриленс ментор

21/07/2023
in Во фокусот, Најнови вести, Стартапи & Фриленсинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Серијалот интервјуа „Фриленс профили“ го продолжуваме со нашиот денешен гостин Блаже Спирески. Тој ја започнал својата фриленс кариера уште во 2015 година преку тогашната платформа oDesk (денешен Upwork). Во предходните 8 години има соработувано со неколку десетици клиенти од различни земји како Австралија, САД, Канада, Чешка, Германија и др.

Исто така, тој е дел од проектот на РЕКОНОМИ и Импакт Фондација за промоција и развој на фриленсингот и работењето на далечина и има покажано одлични резултати како фриленс ментор во повеќе циклуси на пректите на РЕКОНОМИ. Тој беше и еден од говорниците на Првата Конференција на Фриленсери која се одржа во Мериот Хотел во Скопје, во склоп на активностите на РЕКОНОМИ програмата.

Блаже Спирески

Маркетинг365: Како ја започнавте Вашата фриленсинг кариера? Што Ве инспирираше да го следите овој пат и кои беа почетните чекори што ги презедовте за да се етаблирате како фриленсер?

Блаже Спирески: Тоа беше уште во времето на оDesk, некаде кон крајот на 2014 и почетокот на 2015 година кога oDesk и Elance се ребрендираа и го формираа ова што денеска го знаеме како Upwork. Тогаш фриленсингот и работењето онлајн сѐ уште не беа толку пополуарни во Македонија и во светот, како што е тоа денес.

Во последните неколку години фриленсингот и работењето на далечина доживуваат голем пораст во Македонија и во светот, а проценките на магазинот Forbes се дека во наредната декада ќе има повеќе фриленсери, отколку луѓе со класично вработување.

Маркетинг365: Кои беа некои од главните пречки или предизвици на кои наидовте во раните фази на Вашата фриленсинг кариера? Како ги надминавте и какви поуки научивте од тие искуства? Дали има некоја посебна ситуација која ќе ја паметите засекогаш и од која сте научиле нешто особено важно?

Блаже Спирески: На почетокот, првиот предизвик секако беше да се добие одговор од клиентите и да се разбие почетниот мраз. За да се успее во фриленсингот, потребно е многу упорност и волја, посебно на почетокот кога сѐ уште го градиме својот профил или портфолио. Кога почнувате да градите фриленс кариера, networking-от е важна работа, добро е да познавате или да имате луѓе околу вас кои се исто така фриленсери. Добро ќе влијае на вас и кога некој ваш пријател или познаник ќе добие прв фриленс клиент, тогаш вие ќе ја добиете таа реализација дека „не е толку тешко“ и дека можете и вие.

Од ситуациите кои ќе се памтат од тој период, секако може да се издвојат првите контакти, видео разговори или преговарања со клиенти од западните земји како САД, Австралија или Канада. Тогаш доаѓаме до директен контакт со луѓе од различни култури и поинакви принципи на работа, од тоа што нам ни било познато дотогаш. Може да кажеме дека комуникациијата со клиенти од западниот свет на дневна основа и воочувањето на нивните принципи на работа, влијае позитивно и на нашето работење.

Маркетинг365: Како фриленсер, градењето силна база на клиенти и одржувањето на постојан работен тек може да биде од клучно значење. Кои стратегии или пристапи ги имплементиравте за да привлечете клиенти и да воспоставите долгорочни работни односи?

Блаже Спирески: Покрај техничките вештини, за успех во фриленсингот потребни ни се и soft skills (меки вештини). Треба да знаеме како да комуницираме и да изградиме позитивен однос со клиентите. Добро е да размислуваме во правец на тоа како можеме најдобро да им излеземе во пресрет на клиентите, да им ги решиме проблемите и да им додадеме вредност.

Наместо да размислуваме што ќе добиеме и земеме од нив, првично треба да се размислува за тоа како да се додаде што поголема вредност и придонес на клиентите. Кога клиентите ќе увидат дека ние додаваме вредност во нивното работење, самите тие нема да сакаат да нѐ испуштат и така се градат тие успешни победник-победник соработки (win-win), во кои двете страни имаат бенефит. Потребно е двете страни да имаат бенефит за да се изгради и одржи долгорочната соработка.

Маркетинг365: Фриленсингот често бара разновиден сет на вештини и способност за прилагодување на различни проекти и клиенти. Како ги навигиравте барањата на различни проекти и ефикасно управувавте со Вашето време за да обезбедите квалитетни ангажмани и задоволни клиенти? Дали има некои алатки кои секојдневно ги користите и би ги препорачале на други?

Блаже Спирески: Ова е добро прашање и еден од предизвиците во фриленсингот. Фриленсингот уште се нарекува и фриленс бизнис, затоа што ги содржи истите карактеристики на градењето и водењето бизнис. Менаџирањето на времето и себе-менаџирањето се едни од наважните аспекти во градењето бизнис. Не треба по секоја цена да се прифаќаат работни проекти, доколку процениме дека немаме доволно време максимално да се посветиме на нивно успешно завршување.

Добро е да се има план за неделата и да знаеме однапред кој ден на што ќе работиме и колку време ќе посветиме на секој проект. Често работите не одат по план и тоа е нормално, меѓутоа добро е да се има некаква генерална слика за тоа кои се приоритетите за таа недела или тој ден. Од алатките со кои може да ја планирате неделата и да го менаџирате времето, би ја препорачал KanbanFlow, а од алатките со кои може да мерите на кој проект колку време работите, би ја препорачал ToggleTrack. Тоа се бесплатни алатки кои ќе ви помогнат подобро да го менаџирате времето.

Маркетинг365: Фриленсингот може да биде наградувачка, но понекогаш и непредвидлива кариера. Каков совет или поуки (за себепромоција, градење на личен бренд, финансиски менаџмент или вмрежување) би им дале на оние фриленсери кои штотуку почнуваат, врз основа на Вашите сопствени искуства и научени лекции?

Блаже Спирески: Првото нешто што е потребно, е да одлучите дали сакате да почнете со работа на интернет и градење своја фриленс кареира. Исто како во градење бизнис, прво треба да расчистиме самите со себе и да одлучиме дали сакаме да се занимаваме со тоа што ни претстои. Вмрежувањето е исто така важно, затоа што најдобро се напредува ако познаваме или имаме некој околу нас кој е неколку чекори понапред и може да ни посочи каде грешиме или каде може да се подобриме.

На почетокот на фриленс кариерата, волјата и мотивацијата играат клучна улога, а потоа секако следат и техничките вештини, кои треба постојано да ги надоградуваме и да бидеме во тек со светските трендови. Доколку сакаме да работиме на фриленс платформи со интернационални клиенти, потребно е да тежнееме и да го подобруваме англискиот јазик, за да имаме што е можно појасна и попријатна комуникација. Сѐ на сѐ, првите неколку месеци е потребно да се вложи доволно време и енергија и да бидеме мотивирани, а најголемите бенефити ќе следат кога ќе најдеме долгорочни проекти и клиенти, со кои ќе работиме долги години, по услови кои нас ни одговараат.

****************

Серијалот интервјуа „Фриленс профили“ се реализира во соработка со Импакт Фондацијата.

Импакт Фондацијата ја спроведе пилот интервенција во Македонија за развој на екосистемот на фриленсинг и самовработување преку создавање на можности за фриленс за жените и младите луѓе, како и на другите маргинализирани групи. Фокусот на пилот интервенцијата беше подобрување на вештините на целните групи за да се овозможи ефективно да се ангажираат на дигиталните платформи, поддршка на бизнис модели за приватниот сектор и подигање на јавната свеста за фриленсингот и создавање позитивна даночна и правна средина за фриленсерите. Импакт Фондација е фондација за развој на приватниот сектор за континуирана промоција на одржливиот развој, како и социјалниот просперитет преку методологија на инклузивен и партиципативен пристап на јавни, приватни и граѓански иницијативи на локално и регионално ниво на Балканот.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.