• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Фриленс профил: Моника Зоксимовска, архитект и фриленс ментор

28/07/2023
in Во фокусот, Најнови вести, Стартапи & Фриленсинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во најновото интервју од серијалот „Фриленс профили“ разговараме со Моника Зоксимовска, архитект со 10 годишно искуство во фриленс светот и учество во над 100-тина проекти од различни земји како Англија, САД, Австралија, Израел и други.

Пред една година, Моника беше дел од менторите во проект поддржан од Импакт Фондацијата со цел поддршка на луѓе кои штотоку започнуваат со својата фриленс кариера.

Моника Зоксимовска:

Маркетинг365: Како ја започнавте Вашата фриленсинг кариера? Што Ве инспирираше да го следите овој пат и кои беа почетните чекори што ги презедовте за да се етаблирате како фриленсер?

Моника Зоксимовска: Започнав со фриленс работа веднаш по завршувањето на магистерските студии. Беше период кога кoнечно имав повеќе слободно време, па брат ми ми предложи да направам профил на oDesk. Целата идеја дека ќе работам за странски клиенти и дека ќе сама ќе го планирам моето работно време ми се допадна, па направив профили на сите тогаш достапни платформи за онлајн работа како Fiver, oDesk, Elance, Freelancer и People per Hour за да си ги зголемам шансите некој да ме вработи.

Јас започнав со фриленс работа пред 10 години кога побарувачката на архитекти на овие платформи беше релативно мала, но со голема упорност, волја и секако – вложено време, после неколку месеци успеав некако да стигнам до првиот клиент на oDesk (сегашен Upwork). По добивањето на првата позитивна  препорака (review) веќе сѐ беше полесно, па решив да се посветам на градење на профилот само на оваа платформа.

Маркетинг365: Кои беа некои од главните пречки или предизвици на кои наидовте во раните фази на Вашата фриленсинг кариера? Како ги надминавте и какви поуки научивте од тие искуства? Дали има некоја посебна ситуација која ќе ја паметите засекогаш и од која сте научиле нешто особено важно?

Моника Зоксимовска: Првиот предизвик со кој секој се соочува е добивањето на првиот клиент. Вие сте нови на таа платформа и колку и да сте најдобри во своето опкружување, какво искуство и да имате до сега, на платформата секогаш оној кој има барем една позитивна препорака од клиент е пред вас и има поголеми шанси кај клиентите.

Сметам дека периодот додека да го добијам првиот клиент, односно договор за работа, многу ме научи за функционирањето на фриленс светот и воедно начинот на размислување на клиентите. Научив како да го усовршам профилот и портфолиото, како да ја напишам апликацијата и како да пристапам и комуницирам со клиентот. Тоа беше еден долг процес во кој од секоја одбиена апликација успевав да извлечам некаква поука и да ја направам следната подобра. Eдноставноста и прецизноста во комуникацијата е нешто што заклучив дека е многу важно и дека треба да направиме сѐ за да му поедноставиме на клиентот, не само со работењето на проектот, туку и во самиот процесот на апликација па сѐ до носењето на одлуката да не избере токму нас.

Пречките кои што постоеа при моите почетоци, сега на мое огромно задоволство сметам дека веќе се сведени на минимум.

Фриленсерството ужива огромна популарност во Македонија и веќе постои сериозна мрежа на фриленсери кои се спремни во секој момент да споделат искуство, помогнат и дадат совет.

Плаќање данок, обезбедување здравствено осигурување, а и самото повлекување на заработените пари беше предизвик еднаков како и  наоѓање проекти за работа. Како се зголемува бројот на фриленсери, институциите конечно почнуваат да ги поедноставуваат процесите, иако тоа оди споро и сѐ уште значително го отежнува фриленс работењето.

Маркетинг365: Како фриленсер, градењето силна база на клиенти и одржувањето на постојан работен тек може да биде од клучно значење. Кои стратегии или пристапи ги имплементиравте за да привлечете клиенти и да воспоставите долгорочни работни односи?

Моника Зоксимовска: Мојот пристап на почетокот беше да аплицирам на проекти без оглед на нивното траење и нивниот обем, со цел да го збогатам портфолиото и профилот со препораки. Потоа сфатив дека процесот на  комуникација пред да го добиете проектот некогаш трае предолго и едноставно не вреди за парите кои ќе ги добиете на крај и решив да се фокусирам на наоѓање на клиенти на кои им треба долгорочна соработка.

Имањето на барем еден клиент со кој работите постојано ве ослободува од постојаното пребарување на проекти и клиенти, кое што иако сметам дека знае да биде многу интересно и возбудливо, некогаш е и заморно и создава доза на неизвесност.

На Upwork и мал проект може да резултира со долгорочна соработка доколку клиентот е задоволен и има доверба во вас, а довербата кај клиентот може да ја стекнете само со квалитетна работа и искреност. Искреноста и отворениот пристап во комуникацијата со клиентот секогаш ми биле на прво место, без оглед за каков проект станува збор. Сметам дека клиентите бараат фриленсер за да си го олеснат животот, па јас се обидувам да направам сѐ за да го постигнам тоа. Клиентите ценат кога ќе се внесете и дискутирате за проектот, кога ќе предложите нови идеи и решенија, но подеднакво ценат и кога не им го трошите времето за некои прашања и успевате да ги надминете проблемите сами.

Маркетинг365: Фриленсингот често бара разновиден сет на вештини и способност за прилагодување на различни проекти и клиенти. Како ги навигиравте барањата на различни проекти и ефикасно управувавте со Вашето време за да обезбедите квалитетни ангажмани и задоволни клиенти? Дали има некои алатки кои секојдневно ги користите и би ги препорачале на други?

Моника Зоксимовска: Најразличните проекти кои можат да се работат, понекогаш истовремено, е она што најмногу го сакам кај фриленсингот. Со традиционална работа не верувам дека би имала шанси да се пробам себе си во сите делови од мојата индустрија. И тоа е привилегија што сметам дека само работењето на фриленс платформа, како Upwork во мојот случај, може да го даде.

Како архитект, секој проект е различен, постојат различните регулации за секоја земја во светов, секој клиент има наклонетост кон oдреден софтвер во кој што сака да му го завршите проектот. Ова значи дека пред секој проект морам да научам нешто плус за да можам да ги задоволам очекувањата на клиентот. Знае да биде предизвик, но, од друга страна, по секој проект имате вештина плус, која можете да ја искористите понатаму. На пример, учењето на градежните правила за одреден град во Австралија на моменти звучи како губење време, но по некое време ќе налетате на некој што токму тоа го бара, и ве одбира вас без размислување, поради тоа што веќе го имате знаењето.

Менаџирањето на времето и проектите исто така знае да биде предизвик, но со време се учи на што и како да дадете приоритет. Иако имам долгогодишно искуство, кога ќе се појават повеќе проекти кои ми изгледаат интересно и ми се предизвик, сѐ уште знам да потфрлам, и да земам повеќе работа од што можам да завршам во нормално работно време, па често останувам да работам прекувремено и за викенди. Како фриленсер соработувате со целиот свет, морате често да се прилагодите на нивната временска зона. Имало случаи каде што сум имала состаноци во 2 часот по полноќ, и за некои клиенти сум сметала дека таа жртва вреди, но за други сум решила дека проектот и финансиската компензација не се доволни за да ја продолжам соработката.

Во поглед на софтвери и алатки за комуникација, сметам дека тоа секогаш го диктира клиентот. Доколку цела фирма комуницира на Discord јас морам да се прилагодам иако не сум гoлем фан, и преферирам други платформи каде комуницирам со другите клиенти.

Google Calendars, Google Meet, Grammarly, ChatGPT и Conceptboard се алатките кои ги користам цело време, и секако, нотес и пенкало за секојдневни „to-do“ листи, поради тоа што сѐ уште не сум нашла доволно добра апликација да ги замени.

Маркетинг365: Фриленсингот може да биде наградувачка, но понекогаш и непредвидлива кариера. Каков совет или поуки (за себепромоција, градење на личен бренд, финансиски менаџмент или вмрежување) би им дале на оние фриленсери кои штотуку почнуваат, врз основа на Вашите сопствени искуства и научени лекции?

Моника Зоксимовска: Пред неколку месеци Upwork ми испрати честитка за 10-годишнината од регистрирањето на платформата. Не бев ни свесна дека е поминато толку време од кога почнав активно  да работам како фриленсер на најразлични проекти, а сѐ уште кај мене, на моменти, постои оној сомнеж за тоа дали имам направено правилна одлука да се посветам на овој кариерен пат.

Ми беше многу тешко да се помирам со тоа дека проектите знаат да доаѓаат во бранови, и дека имате периоди кога нема доволно работа, наспроти периоди кога имате толку многу проекти што едвај стигнувате да ги завршите.  Да се научи да се менаџира со времето и финансиите, имајки го ова на ум е од исклучително значење.

Сметам дека како и секоја професија, континуираното надградување, следење на трендовите и побарувачката е најважно. Работењето на платформа како Upwork ви дава огромен број на можности за работа и ваше е само да пристапите со отворен ум, желба за работа и учење и да дадете сѐ од себе да ги испорачате проектите со највисок квалитет.

Со популаризирањето на фриленсингот се намалува оној страв дека сте на непредвидлива кариера. Константно се зголемува бројот на фриленсери и бројот на клиенти и клиентите конечно сфаќаат дека од нивна корист е дека наместо најдобриот од нивниот град, можат да го одберат најдобриот на глобално ниво.

За оние што сега влегуваат во фриленс светот би ги советувала само да бидат упорни. Почетокот е најтежок, добивањето на првиот клиент некогаш се чини дека е невозможно, но единствено со посветеност, упорност и волја ќе го поминете тој прв чекор.

Како што спомнав, мрежата на фриленсери во Македонија станува сѐ поголема, постојат групи на социјалните мрежи, како што е Facebook, собири и дружби кои сѐ почесто се организираат, така што во секое време имаат на кого и каде да се обратат за помош и совет.

****************

Серијалот интервјуа „Фриленс профили“ се реализира во соработка со Импакт Фондацијата.

Импакт Фондацијата ја спроведе пилот интервенција во Македонија за развој на екосистемот на фриленсинг и самовработување преку создавање на можности за фриленс за жените и младите луѓе, како и на другите маргинализирани групи. Фокусот на пилот интервенцијата беше подобрување на вештините на целните групи за да се овозможи ефективно да се ангажираат на дигиталните платформи, поддршка на бизнис модели за приватниот сектор и подигање на јавната свеста за фриленсингот и создавање позитивна даночна и правна средина за фриленсерите. Импакт Фондација е фондација за развој на приватниот сектор за континуирана промоција на одржливиот развој, како и социјалниот просперитет преку методологија на инклузивен и партиципативен пристап на јавни, приватни и граѓански иницијативи на локално и регионално ниво на Балканот.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.