• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Фриленс профил: Петар Тодоровски, консултант за заштита на личните податоци

01/08/2023
in Во фокусот, Најнови вести, Стартапи & Фриленсинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во најновото интервју од серијалот „Фриленс профили“ се запознаваме со Петар Тодоровски, кој што во светот на фриленсингот работи веќе пет и пол години. Неговата област на делување е заштитата на личните податоци како консултант, а со еден долгорочен клиент работи и на развој на продукти за усогласеност со GDPR и други закони од оваа област.

Тој истовремено е автор на freelancefrom.mk, веб-страна со прашања и одговори за правниот статус на фриленсерите во Македонија. Петар е исто така соосновач на Neubase, компанија која основа компании во САД со фокус на претприемачи од Југоисточна Европа.

Петар Тодоровски

Маркетинг365: Како ја започнавте Вашата фриленсинг кариера? Што Ве инспирираше да го следите овој пат и кои беа почетните чекори што ги презедовте за да се етаблирате како фриленсер?

р е к л а м а

Петар Тодоровски: Почнав во обид да заработам пари, а продолжив заради можноста да работам на интересни проекти, да заработувам од тоа и поради флексибилноста во работењето.

Кога почнував, на крајот на 2017 и почетокот на 2018 година, тоа го гледав како можност за дополнителен приход, покрај платата. Успеав во првиот месец да најдам ангажман, а на почетокот воглавно пишував содржини за веб страници на адвокати или пребарував по закони за нив. Брзо ја заработив тогашната годишна плата и дадов отказ од работата која не ја сакав.

Во тоа време сѐ уште сметав дека фриленсингот е нешто привремено додека најдам подобра работа, но тогаш почнав да сфаќам колку повеќе ми годи начинот на работа на странците и флексибилноста на работното време и локацијата.

Ги испитував можностите да се задржам во ова и почнав да следам што е тоа што се бара на глобалниот пазар и што е она каде што би можел да дадам најмногу и да ми биде најинтересно. Со тек на време, како што градев релации со клиентите, почнав да добивам поинтересни проекти со продукти во “legal tech” индустријата и консултантски ангажмани во областа на заштитата на лични податоци.

Тоа е она што ме задржа во фриленс светот. Единствено вака можев да работам на забавни проекти со извонредни луѓе и со многу флексибилност во животот. Иако еден период бев вработен (во Македонија, на позиција која ми овозможи учење), цело време знаев дека ќе се вратам на фриленс работа.

Маркетинг365: Кои беа некои од главните пречки или предизвици на кои наидовте во раните фази на Вашата фриленсинг кариера? Како ги надминавте и какви поуки научивте од тие искуства? Дали има некоја посебна ситуација која ќе ја паметите засекогаш и од која сте научиле нешто особено важно?

Петар Тодоровски: На почетокот немав важни предизвици затоа што имав уникатен сет на вештини – право и способност да се објаснат законите со едноставен речник. Тоа ми донесе многу работа од самиот почеток, но не ми беше интересно да пишувам содржини и сакав да работам друго.

А кога почнав да добивам консултантска работа, сфатив колку ми пречи „мајндсетот“ стекнат во работата кај нас. На почетокот се плашев слободно да споделам некои идеи и мислења со странските клиенти затоа што не бев навикнат на довербата која ми ја укажуваа.

Потоа се случи една ситуација која целосно ми ја смени перцепцијата за себе. Еден од клиентите за кој работев повремено, данска компанија која имаше софтвер за усогласеност со GDPR, побара од мене да учествувам во преговорите со потенцијален голем клиент од САД кој требаше да донесе 7000 нови корисници од својата платформа.

Дискусиите со нивните адвокати беа предизвик и беа малку поголем залак отколку што мислев дека можам да голтнам. Повеќе пати бевме на видео повик со нив до 4 наутро по наше време, а во 7 станував за на работа (тогаш бев вработен). „Мечка страв, мене не страв“, успеавме да ги стекнеме за клиенти и тоа ја смени траекторијата на компанијата. Еве сум како работам со нив веќе скоро четири години. Ми укажаа доверба, ме фрлија во оган и сфатив дека тоа што сум го мислел за себе не било точно.

Сфатив и дека во ситуации кои се клучни за клиентот треба да се направи екстра напор за да му се помогне како да ти е некој близок. Тоа многу се цени затоа што странците воглавно не се навикнати на тоа.

Маркетинг365: Како фриленсер, градењето силна база на клиенти и одржувањето на постојан работен тек може да биде од клучно значење. Кои стратегии или пристапи ги имплементиравте за да привлечете клиенти и да воспоставите долгорочни работни односи?

Петар Тодоровски: Немам воспоставен систем за стекнување клиенти. Обично наоѓав клиенти на платформите како Upwork, што не е никаков систем. Повремено доаѓаат и клиенти по препорака од некој со кој сум работел или се знам, доаѓаат и од LinkedIn или други онлајн места каде што сум споделувал знаење, како freelancefrom.mk.

Извесна комоција ми дава и тоа што со дел од клиентите работам долгорочно, па не морам постојано да бркам нови. Ако на клиентот му покажете дека може да се потпре на вас, тој ќе остане на долг рок. Меѓутоа, ова носи ризик поради тоа што губењето на таков клиент од било која причина може да доведе до значителен пад на приходите.

Периодов работам на целосен премин од фриленс кон агенциски бизнис модел, а експериментирам и со други начини на придобивање клиенти. Но, рано е да коментирам за тоа што функционира, а што не.

Маркетинг365: Фриленсингот често бара разновиден сет на вештини и способност за прилагодување на различни проекти и клиенти. Како ги навигиравте барањата на различни проекти и ефикасно управувавте со Вашето време за да обезбедите квалитетни ангажмани и задоволни клиенти? Дали има некои алатки кои секојдневно ги користите и би ги препорачале на други?

Петар Тодоровски: Многу поедноставува работата со клиенти на долг рок затоа што знаеме како добро да комуницираме меѓу себе и што можеме да очекуваме едни со други. Тоа овозможува добро да се организирам и со оптимален „инпут“ да извадам максимален „аутпут“. Така заштедувам на време кое го вложувам во надградување, комуникација со потенцијални клиенти и експериментирање со свои проекти.

Исто така, се трудам на почетокот јасно и во детали да го дефинирам обемот на работа, целите кои клиентот сака да ги постигне со проектот, мојата улога во сето тоа итн, за да знам што треба да испорачам. Сакам да бидам сигурен дека кога зборуваме за крајниот „аутпут“ и јас и клиентот мислиме на едно исто.

Од алатките, секојдневно користам само Google Docs, ChatGPT, Grammarly и бази на закони и GDPR одлуки. За правници би ја препорачал ClauseBuddy, извонредна AI алатка за генерирање на договори, неколку класи над сѐ друго што се наоѓа по интернет.

Маркетинг365: Фриленсингот може да биде наградувачка, но понекогаш и непредвидлива кариера. Каков совет или поуки (за себепромоција, градење на личен бренд, финансиски менаџмент или вмрежување) би им дале на оние фриленсери кои штотуку почнуваат, врз основа на Вашите сопствени искуства и научени лекции?

Петар Тодоровски: За ова би можел да зборувам со денови, но за да бидам краток изборот ќе го стеснам на две работи:

– Да не мислат дека им следува било што ако завршиле одреден факултет и имале не знам какви високи оценки. Факултетот бара докажување на факултет, пазарот бара докажување на пазарот. Сум сретнал доста луѓе кои го сфаќаат ова и добро им оди, сум сретнал и доста луѓе кои веруваат дека некој нешто им должи и дека се обесправени што „немаат добра работа или не ги плаќаат како што заслужуваат“. Никој ништо не ви должи.

– Ако не можат да бидат најдобри во својата област, што е екстремно тешко, тогаш нека бидат добри во две или повеќе области. Не сум најдобриот правник на светот, но разбирам како функционираат софтверите, основите на онлајн маркетинг и продажба, знам и законите да ги објаснам со едноставен речник како на дете. Тоа веќе ме прави редок профил. Кога баш таков профил е потребен некому, конкуренцијата е мала, а можам да донесам повеќе вредност во споредба со доктори по правни науки. Career Advice од Скот Адамс е краток есеј и задолжително четиво на темата.

Исто така, оние кои сакаат да почнат со фриленсинг нека ги разгледаат Фејсбук групите за фриленс работа. Македонската фриленс заедница си помага меѓу себе. Таму ќе најдат многу совети и поддршка во работата.

****************

Серијалот интервјуа „Фриленс профили“ се реализира во соработка со Импакт Фондацијата.

Импакт Фондацијата ја спроведе пилот интервенција во Македонија за развој на екосистемот на фриленсинг и самовработување преку создавање на можности за фриленс за жените и младите луѓе, како и на другите маргинализирани групи. Фокусот на пилот интервенцијата беше подобрување на вештините на целните групи за да се овозможи ефективно да се ангажираат на дигиталните платформи, поддршка на бизнис модели за приватниот сектор и подигање на јавната свеста за фриленсингот и создавање позитивна даночна и правна средина за фриленсерите. Импакт Фондација е фондација за развој на приватниот сектор за континуирана промоција на одржливиот развој, како и социјалниот просперитет преку методологија на инклузивен и партиципативен пристап на јавни, приватни и граѓански иницијативи на локално и регионално ниво на Балканот.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.