Технолошката компанија Google воведува дополнителна контролна функција во својата датотека за индексирање robots.txt наречена Google-Extended. Оваа нова функционалност им дава на веб-издавачите овластување да ги определат условите за користење на нивната содржина од страна на генеративните модели со вештачка интелигенција Bard и Vertex.
Основната цел на оваа контролна функција е да им обезбеди на издавачите опција да ја исклучат нивната содржина од учество во овие специфични апликации за вештачка интелигенција. Одлуката на Google да ја имплементира оваа функција е одговор на повратните информации од веб-издавачите кои сакаат зголемена автономија и влијание врз тоа како нивната содржина се користи во генеративната вештачка интелигенција.
Примарните цели на Google-Extended се центрирани околу транспарентноста и контролата во контекст на моделите со вештачка интелигенција. Повеќе издавачите веќе изразија резервираност во врска со конзумирањето и редистрибуирањето на нивните содржини од страна на генеративни чет-ботови како Bard и Bing AI. Овие системи собираат информации од различни извори и ги доставуваат до корисниците, потенцијално нарушувајќи го сообраќајот кон поединечни веб-локации и влијаејќи на нивните приходи од огласување и деловните модели на работа.
Важно е да се напомене дека новата функција ќе биде достапна со следната генерација на моделите со вештачка интелигенција Bard и Vertex. Издавачите можат да ја задржат контролата врз нивната содржина со тоа што ќе продолжат да го користат корисничкиот агент на Googlebot и мета-ознаката NOINDEX во нивниот документ robots.txt, ефикасно исклучувајќи ги нивните содржини од вклучување во Генеративното пребарувачко искуство на Google (Search Generative Experience).
Како што апликациите со вештачка интелигенција продолжуваат да се развиваат и прошируваат, веб-издавачите се соочуваат со растечкиот предизвик за употребата на нивните содржини во овие апликации. Воведувањето на новата контролна функција од страна на Google укажува на нивната свесност за потенцијалното влијание што производи со вештачка интелигенција можат да го имаат врз онлајн екосистемот.