• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Градење глобална репутација со минимален буџет

26/12/2013
in Во фокусот, Колумни, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Автор на оваа колумна е Коста Петров. Истата беше првично објавена за блогот на ЗОЈМ и можете да ја видите на овој линк. Во неа тој зборува за еден скорешен предизвик кога тој и неговата агенција работеле на подобрување на глобалниот имиџ за една држава. Како поминало сето тоа, прочитајте во продолжение..

Секојдневно на CNN се вртат минимум 10 реклами за промовирање на земји од целиот свет. Некои од нив ги прикажуваат убавините на земјата, другите економскиот потенцијал – но она што ги обединува сите реклами е нивната цел- градење на глобална репутација и имиџ на земјата.

Немам информации колкава е ефективноста на овие реклами и колку се зголемил бројот на туристи или инвестиции во земјите, но она во што силно верувам е дека градењето на репутација на една земја започнува дури по емитувањето на рекламата. Рекламата, како таква им ја нуди на гледачите совршената визија за земјата со сите нејзини убавини, но вистината е дека реалноста на повеќето од земјите е далеку поинаква од она што нас ни е презентирано.

На крајот од денот, доволно е да „изгуглаш“ некоја земја и да видиш дека иако одделот за туризам или економија во земјата се потрудил да креира светска реклама, реалноста на земјата, како и нејзиниот потенцијал се многу далеку од тоа што на нас како гледачи ни е презентирано. И токму во овој момент започнува вистинската работа на луѓето задолжени за градење на репутација на една земја.

р е к л а м а

reputation-management-service1

Пред неколку месеци, од страна на владата на една земја ни беше побарано да креираме репутациска стратегија чија цел ќе биде да ја подобри репутацијата на земјата бидејќи рекламите кои биле направени биле критикувани на глобални ниво и наместо да донесат туристи и инвестиции во земјата, поголемиот дел од коментарите на светската јавност биле дека приказните на Дизни биле далеку пореални од кратките филмови направени од страна на владата.

Како агенција, знаевме дека ова ќе биде многу тешка задача. Реално, земјата за која работевме имаше огромен екомонски раст, но за жал од друга страна човечките права, како и правата на медиумите беа под нивото на западноевропските земји.

Наша цел како агенција беше, со лимитиран буџет, да креираме стратегија која ќе му помогне на клиентот, односно земјата, да го подобри глобалниот имиџ.

Стратегија која ќе биде базирана на тематика за која бевме сигурни дека нема да наиде на негативни коментари. Моравме да најдеме сегмент од општеството кој би бил пример за другите земји а во исто време нема да подложи на негативни коментари од гледачите и глобални експерти. Со еден збор, сакавме да ја прикажеме вистината, таква каква што е а не исфилувана со специјални ефекти кои на крајот од денот само ќе ја направат нашата работа покомплицирана.

Наместо да се фокусираме на многуте новоизградени објекти, луксузните резорти и екомонскиот потенцијал, после неколкунеделно макотрпно истражување, нашата одлука беше целата медиумска стратегија да се базира на тема за која 100% бевме сигурни дека нема да наиде на негативни критики. Темата околу која ја базиравме целата стратегија е религиозната толеранција во земјата.

Факт е дека земјата за која работевме имаше религиозна толеранција која може да биде пример за многу земји во светот. Во еден мал кварт во земјата можете да најдете и католички цркви и џамии и синагоги и православни цркви.  Сигурни бевме дека ако успешно го прикажеме овој сегмент од општеството барем малку ќе ја подобриме репутацијата на земјата.

Земајќи предвид дека буџетот ни беше лимитиран бидејќи претходно бил потрошен на скапи реклами, првиот чекор беше да ги придобиеме глобалните новинари од моќните светски медиуми да пишуваат на оваа тема. Како го направивме тоа?

Ги искористивме нашите ресурси да креираме листа на 20-те најмоќни блогови во светот чија тематика е религијата. Лично ги исконтактиравме сите блогери и ги поканивме лично да ја посетат земјата и да бидат наши гости на патување кое го нарековме – Патот на религиозната толеранција. Тука би сакал да напоменам дека на ниту еден новинар не му плативме хонорар, туку ги подмиривме трошковите само за летот и сместувањето. Дел од блогерите и новинарите не можеа да дојдат поради претходно договорени обврски, но на крајот од кампањата за самата посета имавме потврдено 15 блогери и новинари од најмоќните блогови и медиуми во светот.

На самата тура, на блогерите и новинарите им дозволивме самите, без наше присуство да разговараат со лидерите од сите религии во земјата. Нашите гости за време на петдневната тура посетија и многу цркви, џамии и синагоги и разговарајќи со верниците добија слика за религиозниот соживот во земјата.  Нашата мисија полека стана реалност.

Неколку дена по посетата почнуваа да пристигнуваат првите натписи, најпрво од блогерите а потоа и од големите медиуми како Хафингтон Пост, Фокс Њуз и СиЕнЕн. Иако имаа целосна слобода да напишат што сакаат за патувањето, сите блогери и новинари се фокусираа на толерантноста во земјата и ја посочија како земја која може да биде пример за многу светски земји за тоа како луѓе од различни религии можат да живеат во мир и хармонија.

Се разбира, стратегијата за градење на репутацијата на земјата не заврши тука, но она што е добро е тоа што преку овој проект успеавме да прикажеме дека иако земјата подложи на многу критики, сепак постојат сегменти кои можат да бидат пример за многу други земји.

За сите оние кои работат во одделите за градење на репутација за земјата, мојот совет е да размислат на креирање на реални кампањи кои ќе прикажат што ја прави нивната земја поразлична од другите. Вистината е дека секоја земја има своја убавина, и да, таа убавина треба да биде претставена, но тоа треба да биде само еден мал сегмент од целата стратегија. Пронајдете сегмент кој ќе ја прикаже уникатноста на земјата и наместо да трошите милионски суми на кампањи на кои не може да им се измери ефектот, креирајте стратегии кои ќе ги натера светските новинари самите да пишуваат за вашата земја.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.