• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Инфлуенсери – борба за лајкови и видливост

10/05/2019
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Автор: Предраг Стојковски, извршен директор на Nova Solutions

Последните две години, дојде до буквалнa експлозија при користење на инфлуенсери за маркетинг цели, како и до експлозија на нови инфлуенсери од различни области, особено во делот за козметика, lifestyle, патувања и фитнес.

р е к л а м а

За да ја разбереме оваа „епидемија“ на инфлуенсери, треба да го разбереме однесувањето на луѓето на социјалните мрежи или таканаречен social proof. Овој концепт ни објаснува, зошто сите ние сакаме да имаме што повеќе лајкови, шерови, споделувања и сите други параметри на популарноста на социјалните мрежи.

Па што е тоа social proof? Ова е психолошки феномен каде што ние луѓето ја проценуваме вредноста на другите луѓе, брендот или било која медиумска појава, врз основа на претходните реакции и оценки на други лица. Овој концепт не е нов, туку е стар повеќе од сто години, но со појавата на социјалните мрежи дојде до израз.

За да го објасниме овој концепт, најдобро е да почнеме со еден пример. Да речеме дека гледаме одредено YouTube видео кое што има околу 500 прегледи, а поставено е пред 7 години. Лицето кое што го гледа видеото ќе помисли дека ова видео и нема некоја вредност, не е нешто посебно. Од друга страна да претпоставиме дека истото тоа видео има еден милион прегледи. Истата личност во старт ќе помисли дека штом ова видео е гледано од страна на толку голем број на луѓе, сигурно е добро.

Она што треба да го имаме во предвид кај овој концепт, е дека social proof не го формира вкусот на купувачите, туку се користи за нештото да стане попривлечно, попримамливо. Имено, доколку слушате Дарк метал, вас сигурно нема да ви се допадне новата песна од Маја Беговиќ, па да има и неколку десетина милиони прегледи, но сигурно ќе обрнете внимание на новата песна на бендот Dimmu Borgir која има еден милион прегледи.

Ова е само еден  обичен пример на social proof на YouTube, кој што понатаму може да се примени и на други социјални мрежи –Facebook и Instagram.

Instagram

Бројот на следбеници на Instagram е уште еден добар пример. Доколку некој на Instagram објави некоја убава фотографија, неговата/нејзината фотоградија ќе биде лајкувана, споделена на Instagram story помеѓу поголем број на корисници на ова мрежа. Тука, пак можеме да направиме еден пример – доколку некој има 5k+ следбеници ќе си речете:„Штом е следен/следена од толку број на луѓе сигурно е многу интересна и јас ќе ја/го следам.“

Сигурно е дека, некој индивидуалец ќе каже дека следи и луѓе кои што немаат толкав број на следбеници, туку оние кои што објавуваат нешто паметно или нешто што е интересно за некоја индивидуа. Но, тука го гледаме однесувањето на пошироките маси.

Facebook

Слично како и на Инстаграм, најраспостранет пример на social proof на интернетот се Facebook лајкови – видео, фотографии, споделени артикли….. Лајковите се основно мерило на вредност, па не е ни чудно што денес се води голема борба за што поголем број на лајкови. Луѓето кои што ги собираат лајковите на своите фотографии објавени на Facebook (Instagram), тоа го прават поради поголемиот social proof –оние луѓе кои што имаат поголем број на лајкови на своите фотографии поради ефектот на social proof  имаат поголеми можности да најдат партнер, добијат интересни работни позиции, да добијат нови клиенти…

Психологија

Па зошто се случува ефектот на social proof? Психолозите тврдат дека се работи за еден вид на конформизам, кој што се нарекува информационо општествено влијание. Кога се наоѓаме во состојба кога не сме сосема сигурни како да се однесуваме кон нешто, наедноставното решение е да погледнеме како се однесувале луѓето кон тоа нешто пред нас.

Во текот на денот, ние минимум 60 пати се наоѓаме во состојба да процениме вредност на некоја информација. Од тие причини social proof во вид на лајкови, коментари, прегледи, споделувања се идеални параметри во решавањето на дилемата дали нешто вреди или не.

Affinity branding

Е сега доаѓаме до почетокот на нашиот текст – Инфлуенсери и зошто се актуелни. Една варијација на концептот на social proof e Affinity branding. Овој концепт во маркетингот се дефинира на следен начин: Доколку другите не бидат во друштво на позната личност или бренд, поточно со некој/нешто што е веќе проверено, има изградена репутација/имиџ, тогаш тие што ве гледаат ќе ги врзат своите веќе изградени емоции кон таа личност/бренд и ќе ги поврзат со нас.

На социјалните мрежи тоа се манифестира на следен начин: Не се гледа колку има лајкови/коментари/споделувања, туку е битно кој го има тоа направено. Така на пример, видовте дека луѓето или брендовите се фалат, како некоја позната личност има лајкувано или се има ангажирано на нивната објава.

Во превод, еден лајк направен од страна на позната личност, вреди како 100 „обични“ лајкови. Тука имаме обострана корист – позната личност добива нови фанови кој што ќе зборуваат за неа/него, а од друга страна таа личност ќе има social proof во кругот на своите пријатели (брат се сликав со Лила Филиповска).

Доколку погледнете околу себе, примери на social proof  и на Affinity branding има секаде околу нас. Сигурно слушнавте муабет:„Знаеш дека татко му на нејзиниот дечко е директор на дистрибуција на Хајнекен за Македонија“ или „Моите родители се куќни пријатели со директорот на Стопанска банка“. Некој луѓе и патолошки го прават ова, буквално се „болни “ од овој синдром – со мала самодоверба, ниско чувство на вредност и слично. Ова го прават за да бидат повредни и да се чувствуваат подобро.

Дали можеме да ги купиме лајковите/следбениците …

Да, секако дека можете и на интернет можете да најдете голем број на сервиси кој што нудат пакети на следбеници за одредена цена. Вие на таков начин можете да добиете во очите на другите инстант вредност, но треба да знаете дека сте на интернет и дека сте континуирано следени од вашите конкуренти, вашите купувачи, па и од страна на социјалните мрежи.

Имено секоја година Facebook, па и Instagram, прават „чистење“ на профили на своите мрежи, поточно ги елиминираат лажните профили и сигурно имате забележано дека еднаш во текот на годината се случува пад на бројот на фанови на вашите страници.  Социјалните мрежи се борат против купени следбеници и лајкови. YouTube дури развива алгоритам кој што спречува нереални прегледи.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.