• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Insider ID Анализа: Потенцијалот на македоските маркетинг и истражувачки агенции во прехрамбената индустрија

09/01/2017
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во Македонија, познато е дека домашните компании прилично сигурно се чувствуваат со моменталниот начин на работа и тоа што истите го прават за нивните потрошувачи, но и тоа (познато за маркетинг и истражувачките агенции) дека постои голема разлика помеѓу реалната потреба на пазарот и активностите на самите компании.

Компаниите во Македонија сеуште се прилично инертни кога станува збор за вложување во маркетинг и истражувачки активности. Еден од клучните проблеми е недовербата која ја имаат компаниите во нив и несогледување на реалниот бенефит. Голем удел има преплавување од агенции кои имаат понуда само од активности кои Економската Пропаганда без соодветно мерење и прикажување на поврат на инвестицијата, наместо реални маркетинг активности со конкретна следливост и ефекти.

Во периодот од 15.03.2016 – 01.04.2016, агенцијата Инсајдер ИД спроведе истражување за интерни потреби во 82 македонски компании од секторот Производство и Дистрибуција на Храна на Тема “Потребата и употреба на истражување на пазари и развој на нови производи кај компаниите од преработувачката индустрија во Р.Македонија”. Сите анализирани комапнии се Мала и Средна големина до 50 вработени.

р е к л а м а

Истражувањето е спроведено за да се согледа реалната можност за раст на истражувачкиот и маркетинг сегментот во следните неколку години и која треба да биде позицијата на агенциите. Преработувачкиот сектор е избран бидејќи во Р.Македонија има најголем потенцијал за раст во следните неколку години.

Реалноста е дека постојат голем број на Македонски производи со висок квалитет, но поради слабата маркетинг стратегија поминуваат комплетно незабележано од потрошувачите или пак завршуваат како суровина на странските пазари.

Сите анализирани комапнии се имаат изјаснето дека интерно поседуваат сектор или вработен на работна позиција Маркетинг.

За овој текст е извршена анализа на 2 прашања во кои читателите на Маркетинг365 би пронашле интерес, “А.6. Дали сметате дека вашиот интерен маркетинг е оптимизиран и доволен за комуникација на производите со потрошувачите?” и “Дали вашите производи ги задоволуваат сите барања на потрошувачите?”.

И двете прашања се поставени да се испита сигурноста и самоувереноста која ја имаат компаниите во нивните моментални маркетинг и истражувачки активности, а со тоа и може да се согледа потенцијалот за настап кај истите. Второто прашање е целно поставено “сите барања” за да се испита сигурноста кои ја поседуваат компаниите во своите производи во окружување кое е исклучуво интензивно и конкурентно.

Во График ХХ.ХХ даден во продолжение е зададен генералниот распоред на одговорите за прашањето “А.6. Дали сметате дека вашиот интерен маркетинг е оптимизиран и доволен за комуникација на производите со потрошувачите?”

Од претходното може да се заклучи дека компаниите се прилично сигурни во тоа дека интерниот маркетинг е оптимизиран со приближно 61% од вкупниот број на испитани компании. Категорично “Не” имаат одговорено само 13%, додека 18% – “Делумно”.

Тоа означува дека 1 од 10 компании смета дека интерниот маркетинг не е оптимизиран и постои разлика помеѓу тоа што го прават за комуникација на производите и ефектот што го постигнуваат, додека 6 сметаат дека маркетингот им е целосно оптимизиран.

И покрај тоа што одговорот “Делумно” е позитивен од аспект на можноста настап на Маркетинг агенциите кај компаниите кои го имаат дадено соодветниот одговор, искуствено истите се “најпроблематични” за соработка поради самиот факт што најчесто имаат барање за моментални резултати без голема инвестиција.

Директниот потенцијал на агенциите е кај компаните кои имаат одговорено категорично “Не” односно 13% учество.

Второто прашање “A.7. Дали вашите производи ги задоволуваат сите барања на потрошувачите” дава мал увид на тоа колку компаниите би вложиле во истражување и развој на нови производи.

Во одговорите целно се дадени категорично “Не” и “Постојат неисполнети барања”, за да се анализира искреноста во останатите одговори во прашалникот.

Графикон ХХ.ХХ

Најпрво е забележително учеството на одговорот “Не” со 0% учество и повторно одговорот “Да” со 61%. Може да се заклучи дека компаниите од анализираниот сектор се прилично сигурни во своите производи и дека сите барања на потрошувачите се пресретнати.

Од особено значење е фактот што најголем процент од компаниите кои се сигурни во своите производи имаат мал број или воопшто немаат активности за истражување.

Повторно како и во заклучокот за претходното прашање, компаниите кои “Нема одговор” со 21% не можат да се квалификуваат како позитивни, поради фактот што се далеку поспефицични во комуникацијата и можноста за соработка со маркетинг и агенции за истражување.

За да се постигне успех, потребно ќе биде да се направат отстапки и од компаниите, но и од маркетинг и истражувачките агенции за да се поклопи понудата и побарувачката. Од една страна агенциите треба да ги оправдаат активностите со реално прикажани ефекти и бенефити, но од друга и компаниите да бидат подготвени да превземат ризик за резултатите од активностите.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.