На 7 дена до 7-мата годишна регионална конференција за е-трговија, која ќе обедини лидери во индустријата, иноватори и експерти од Западен Балкан и пошироко, под мотото „E-commerce: Untangling Potential“, конференцијата ќе истражи кои аспекти на е-трговијата се „отплеткани“ и кои сè уште треба да се адресираат за да може да се искористи нивниот потенцијал.
Една од најзначајните говорнички на конференцијата е Целесте Фејзо, AI Data Trainer во компанијата OpenAI, креторот на ChatGPT. Со своето богато искуство во развојот на вештачка интелигенција и длабоко познавање на трендовите во е-трговијата, Целесте е предводник во својата област. Нејзиниот пристап кон иновации и употреба на AI за подобрување на корисничкото искуство е инспиративен.
Во ова ексклузивно интервју, Целесте ги споделува своите размислувања за иднината на е-трговијата, влијанието на вештачката интелигенција и значењето на адаптацијата на технологиите во регионот.
1. Вештачката интелигенција (ВИ), особено ChatGPT, има голема улога во обликувањето на индустриите. Како лично останувате во тек со најновите случувања во оваа брзорастечка област, и што ве возбудува најмногу за иднината на ВИ?
За да останам информиранa во ова поле со брзо темпо, редовно следам вести и новости за вештачката интелигенција од добро ценети извори како што се сопствениот блог на OpenAI, МИТ Technology Review и индустриски портали како VentureBeat. Исто така, присуствувам на вебинари на OpenAI, како што е неодамнешниот „Put AI to Work for Marketing Teams “.
Експериментирањето со модели со вештачка интелигенција како ChatGPT во мојата секојдневна работа ми овозможува да го продлабочам моето разбирање за тоа како функционираат овие модели и како можам да ги подобрам методите за обука за да ги направам поефикасни и разноврсни за апликациите во реалниот свет.
Што се однесува на иднината, она што најмногу ме возбудува кај вештачката интелигенција е нејзиниот потенцијал да ги засили човечките способности наместо да ги замени. Како што алатките како ChatGPT стануваат пошироко достапни, тие им нудат на луѓето нови начини за учење, работа и изразување креативност. Верувам дека кога поединците и заедниците имаат пристап до вештачката интелигенција, тие всушност имаат моќна алатка која може да ги трансформира нивните животи – без разлика дали тоа е преку обезбедување
образовна поддршка, олеснување на растот или овозможување да ги решат предизвиците што се специфични за нив.
2. Со вашето искуство во OpenAI, кои трендови во е-трговијата поврзани со ВИ ги сметате за највозбудливи во моментов?
Неодамна прочитав вести за тоа како филмските гиганти, вклучително и Paramount и Disney, ја истражуваат употребата на генеративна вештачка интелигенција во текот на нивните производствени процеси. Овој тренд го отсликува она што се случува во е-трговијата, каде што генеративната вештачка интелигенција и алатките како DALL-E (алатка на OpenAI) ги трансформираат искуствата на клиентите преку генерирање персонализирана содржина, од приспособени слики на производи до приспособени препораки. Исто како што генеративната вештачка интелигенција може да го поедностави создавањето содржина за филмовите, во е-трговијата, таа овозможува хиперперсонализирани шопинг искуства, каде што предлозите за производи и динамичните цени се приспособуваат во реално време за да одговараат на индивидуалните преференци.
Би сакала да ги споменам и софистицирани чет-ботови со вештачка интелигенција и виртуелни асистенти кои сега нудат поддршка во реално време, помагајќи им на клиентите со прашања и водејќи ги низ изборот на производи. Сега гледаме растечки тренд на бизниси кои користат чет-ботови за да ги поедностават своите процеси, па мислам дека влијанието на вештачката интелигенција врз е-трговијата само ќе се продлабочи, градејќи посилни врски помеѓу брендовите и нивните клиенти.
3. Темата на конференцијата каде ќе зборувате на 12-ти ноември е „Отплеткување на потенцијалот“. Според вас, кој е најголемиот предизвик со кој се соочуваат компаниите во е-трговијата денес за да го отклучат својот полн потенцијал?
Сметам дека тоа е приватноста на податоците. Бидејќи многу компании имаат пристап до огромни количини на податоци за клиентите, ефикасното управување и користење на тие информации за создавање персонализирани искуства може да биде сложено, особено во средина каде што денешните потрошувачи сè повеќе се загрижени за својата приватност. Ова бара не само напредни алатки за вештачка интелигенција, туку и робусна инфраструктура за податоци и посветеност на приватноста и етичкото користење на податоците.
Минатата година, на пример, беше сведок на некои од најпоследичните пробиви на податоците, што укажува на тоа дека, иако многу компании имаат безбедносни мерки, ранливостите сè уште постојат. Речиси 5.8 милиони индивидуи беа засегнати во пробивот на податоците во една од најголемите компании за фармацевтски услуги во САД во 2023 година. И ако тоа може да се случи на огромна компанија, малите бизниси се на уште поголем ризик.
4. Гледајќи на пошироката технолошка сцена, на кои иновации би требало компаниите да обрнат поголемо внимание, покрај ВИ?
Покрај ВИ, мислам дека компаниите треба да обрнат внимание на иновации во блокчејн технологијата, бидејќи таа нуди децентрализирана и безбедна метода за вршење трансакции, обезбедувајќи транспарентност и проследливост, и намалување на измамите во различни индустрии. Оваа технологија овозможува нови бизнис модели, како што се децентрализирани финанси (DeFi) и паметни договори, кои ги автоматизираат и поедноставуваат процесите, што доведува до поголема ефикасност и намалени оперативни трошоци. Покрај тоа, блокчејн може да ја подобри безбедноста на податоците и довербата на клиентите, бидејќи овозможува безбедни трансакции. Оние компании кои рано ќе го усвојат блокчејнот можат да добијат конкурентска предност преку искористување на неговите можности за подобрување на транспарентноста, безбедноста и ефикасноста во своите операции.
5. За учесниците кои можеби немаат многу искуство со вештачка интелигенција или е-трговија, што се надевате дека ќе научат од 7та регионална конференција за е-трговија во Скопје? Како гледате на настаните како овој во обликувањето на иднината на индустријата?
Се надевам дека присутните ќе добијат јасно разбирање за тоа како овие технологии можат да се искористат за поттикнување на растот на бизнисот и подобрување на врската со клиентите. Мојата цел е да ја демистифицирам ВИ, покажувајќи им на дури и малите бизниси како можат ефективно да ги применуваат ваквите алатки за да ги подобрат своите операции, од оптимизација на управувањето со залихи до создавање персонализирани маркетинг стратегии.
Според мене, настаните како овој играат витална улога, обезбедувајќи платформа за споделување на знаење и вмрежување. Тие им овозможуваат на професионалците со различни кариерни позадини да се соберат, да разменуваат идеи и искуства, и да истражуваат иновативни решенија. Оваа колективна динамика ја забрзува усвојувањето на стратегиите за вештачка интелигенција и е-трговија, но исто така го подготвува теренот за развојни решенија кои можат да го редефинираат начинот на кој бизнисите функционираат и се поврзуваат со своите клиенти во дигиталната ера.
6. Каков изгледа просечниот ден на AI Data Trainer во OpenAI?
Да се работи како изведувач за OpenAI е предизвик, но и неверојатно исполнувачко да се знае дека моите напори придонесуваат за унапредување на едно такво револуционерно поле. Да се има флексибилен распоред е дефинитивно предност на работата што ми овозможува да одржувам добра рамнотежа помеѓу работата и животот. Јас сум дел од тимот од ноември 2021 година, дури и пред да биде објавен ChatGPT, така што се чувствувам неверојатно среќна и горда што сум дел од OpenAI и што имам улога во обликувањето на иднината на вештачката интелигенција.