• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Интервју со Емилија Зографска : “Лоши потези во ПР–от водат до неуспех на цели компании“

01/07/2015
in Во фокусот, Интервјуа
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Дел од публиката ја памти од вестите на МТВ и КАНАЛ 5 Тв , а веќе неколку години се грижи за ПР –от на еден од најголемите телекомуникациски оператори.  Вљубена сум во својата професија, вели Емилија Зографска, менаџер на Одделот за односи со јавност во ОНЕ за која односите со јавноста веќе не се само тренд туку потреба.

Емилија Зографска
Емилија Зографска

М365: Долг период сте активно присутна во комуникациската индустрија во Македонија а добитник сте и на престижната ПРО.ПР награда која се доделува за особен придонес во нејзиниот развој. Како од денешен аспект го оценувате развојот на ПР браншата кај нас во последниве 10-тина години? 

Емилија Зографска: Континуиран развој , така наједноставно можам да ја опишам состојбата со ПР от во земјава. Се работи со години , впрочем, на некој свој одреден начин ПР работи секој субјект што опстојува на пазарот.  Зошто го велам ова? Години наназад многу субјекти на пазарот работат ПР стихијно дури и незнаејќи дека воопшто го вложуваат својот труд во одредени активности кои можат да се идентификуваат со односи со јавноста. Мал е бројот на оние кои го имаат канализирано и знаат што односите со јавностa значат. Појдовната точка е едноставна: сите сакаат да го јакнат својот бренд или имиџ, дури и најмалите трговци, естрадни уметници, медиуми, глумци, институции, сите тие работат на својот имиџ, на негово подобрување, едноставно работат да се приближат на јавноста и да ја раскажат својата приказна. Во минативе 10 години се случуваше токму тоа. Освен големите компании меѓу кои е ОНЕ односно тогашниот Космофон каде функционираше одделот за односи со јавноста, ПР от и во институциите и во бизнис секторот се работеше стихијно за да во последниве неколку години добие своја рамка. Сеуште е во почетна фаза бидејќи сите субјекти треба да научат како најефикасно да ги искористат начините и каналите на комуникација за креирање и спроведување на своите политики. Она што треба да претстои е сензибилизирање на менаџерите, сопствениците на компаниите, лидерите, да ја разберат важноста од добар ПР. Лоши потези во ПР –от водат до неуспех на цели компании. Некои се одлучија за инхаус ПР тимови  и вработија ПР професионалци кои ќе комуницираат одвнатре , а не е непозната и праксата на аутсорс тимови односно ангажирање на ПР агенции кои се грижат за својот клиент. Принципот е различен , но целта е иста. Дилемата што е подобро е индивидуален став, но според моето искуство ПР тим во компанијата е неопходен дури и во услови кога за истата работи и агенција.

р е к л а м а

Одамна е дојдено времето на односите со јавноста, кои го завземаат своето место во секојдневната практика и веќе не се само тренд туку и потреба.

Во однос на практикување на односите со јавноста состојбите секојдневно се менуваат. Сосема е различно денеска во однос на периодот кога јас почнав да работам во оваа област. Во делот на соработката со медиумите на пример нема само печатени медиуми, ТВ и радио, туку се појавија и интернет порталите кои бараат моментална реакција, брза информација. Тука се и социјалните медиуми кои во еден момент со една објава можат да допринесат за молскавично ширење на информацијата.

Се на се радува фактот што ПР –от не е веќе непозната професија, што станува кристално јасно дека е и повеќе од потребна во компаниите и секако радува фактот што се повеќе луѓе сакаат да се занимаваат со работи врзани за односи со јавноста.

Горда сум на ПРО.ПР , првенствено бидејќи се работи за регионално признание кое доаѓа од експерти и професионалци во областа.

М365: Компанијата во која што во моментов работите е една од ретките во Македонија која имплементира комплетна комуникациска стратегија, која интергрира ПР, Реклами и општествена одговорност. Како успевате да воспоставите оптимален микс?

ПР тимот на ONE : Дарио Панковски, Емилија Зографска и Ивона Галиќ-Петков
ПР тимот на ONE : Дарио Панковски, Емилија Зографска и Ивона Галиќ-Петков

Емилија Зографска: Во хиерахијата на ОНЕ, секторите кои се занимаваат со комуникации, маркетинг и ПР имаат важна улога.  Комуникациската стратегија произлегува од претходно утврдениот бизнис и акционен план на компанијата, а секоја промоција и кампања е резултат на креативност, прво на колегите од маркетинг секторот, а потоа и на одделот за односи со јавноста каде ја креираме и комуникациската стратегија. Она што се почитува и практикува е дека односите со јавноста се долгорочен процес кој се одвива секојдневно и никако не се сведува на делување од денес за утре. Се е темелно, детално и долгорочно испланирано, а не импровизација. Правилото за работата на тимот кој е составен од врвни професионалци со долгогодишно искуство во оваа бранша е едноставен: Нема манипулација, информацијата што излегува од компанијата треба да одговори на прашањата на корисниците.

Големо внимание се посветува и на внтарешната комуникација. Покрај класичната електронска пошта во компанијата функционира и интравеб страница преку која вработените ги добиваат информациите за се што се случува во компанијата. Вработените треба да бидат информирани за случувањата во компанијата , тие се првата , а не последна целна група на односите со јавноста. Затоа за ефикасно спроведување на комуникацискиот план потребен е непречен и континуиран проток на информации и внатре во компанијата.

М365:Деновиве имавме можност да информираме дека ONE седма година по ред добива признание од Social Bakers за “социјално одговорна компанија“. Колку според Вас е важно една компанија да биде отворена во комуникацијата со својата јавност?

Емилија Зографска: Последното призание од Social Bakers е седмо во низата признанија на најголемиот сервис за мерење на учинокот на компаниите на фејсбук. Светски најпознатиот сервис за Facebook аналитика, компанијата Socialbakers, седми пат по ред го додели сертификатот за “социјално посветена” компанија на ОНЕ. Во првите три месеци од 2015 година, ОNЕ во рекордно време одговорил дури на 94% од сите поставени прашања, коментари и објави на Facebook.

Ние во ОНЕ посветуваме големо внимание на комуникацијата на социјални медиуми, а за таа цел во компанијата функционираат тимови кои посветено работат на сите социјални медиуми на кои ОНЕ има свои профили. За нас социјалните медиуми се  канал за комуникација со нашите корисници еднакво значаен како и сите останати формални канали во компанијата. Со ваквата пракса ние сме поблиску до корисниците, а тие се поблиску до нас.

Првата награда за “социјално посветена” компанија од Socialbakers ОНЕ ја доби уште во 2012-та година како прва и едниствена компанија од Македонија.

Профилите на ОНЕ и Џабест имаат огромен број следбеници  што е дополнителен мотив за компанијата да ја продолжи комуникацијата со своите фанови според највисоките стандарди на социјалните медиуми.

Емилија Зографска
Емилија Зографска

М365: Долги години сте во врвот на најуспешните деловни луѓе во Македонија а од пред неколку години сте и носител на лауреатот “Најуспешна жена менаџер“. Кој е Вашиот најголем мотив секој ден да продолжите со силното темпо на работа?

Емилија Зографска: Најголемиот мотив е предизвикот што го носи професијата. Секој ден е различен од претходниот и бара максимална посветеност. Мотив се и луѓето со кои работам. Тимот на ОНЕ, иако мал е многу функционален и креативен: ветеранот во професијата, ПР експертот Ивона Галиќ Петков со повеќе од 10 години искуство и Дарио Панковски, специјалистот за организирање на настани.  Оваа професија бара широко образование и постојано усовршување и секако одредени способности: креативност, иновативност, комуникативност. Со ПР не може да се занимава некој што по природа е затворена личност, што не сака да комуницира, а уште помалку некој што не е подготвен на жртва за целодневно работење.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.