• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Интервју со Ева Пиперевска : “Старт-ап заедницата во Македонија станува се` по обединета“

26/05/2015
in Во фокусот, Интервјуа
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Кога помислувам на старт-ап сцена и настани поврзани со развојот на старт-ап заедницатта во Македонија, првото име кое ми доаѓа на ум е Евица Пиперевска.

Со Ева за прв пат имав задоволство да се запознаам пред неколку години кога ме покани да учествувам на еден настан кој таа и нејзиниот тим од SocialNet го организираа а подоцна бев и нејзин гостин-предавач на првата Google конференција во Македонија која ја организираше токму Ева. И во меѓувреме Ева активно продолжи со своите ангажмани на полето на развој на старт-ап сцената во Македонија, па кога посакав да дознам што ново се случува таму, некако најлогично ми беше да поразговарам токму со неа.

Eva Piperevska
Ева Пиперевска

M365: Како го гледаш развојот на старт-ап заедницата во Македонија во изминативе неколку години?

р е к л а м а

Ева Пиперевска : Не можам да направам разлика меѓу македонската стартап заедница пред 2-3 години и таа денес, но можат да кажам каква беше пред 8-9 месеци кога јас влегов на некој начин во неа. Во последните месеци заедница станува се по обединета и мислам дека тоа се должи на различните стартап иницијативи – настани, митапи и мини едукации кои ги собираат стартапите и оние кои сакаат да започнат свој бизнис на едно место и им даваат можност да се едуциираат, да се запознаат и да соработуваат. Е сега за жал во последните неколку месеци во заедницата се појавуваат и неколку фракции кои и ја разделуваат на некој начин, но заедницата е млада и мислам тоа со тек на време ќе се исчисти и ќе се исфилтрира.

M365: Кои клучни работи треба да ги размисли секој тим пред да започне со свој старт ап во Македонија?

Ева Пиперевска : Јас во последните неколку месеци научив многу за стартаите и за тоа што  е важно кога создаваш свој бизнис. Едно нешто е тоа што нема вистинска формула за создавање на еден стартап. Претприемачите треба да обрнат внимание на нивната идеја за бизнис (да ја тестираат и да видат дали таа навистина ќе може да се претвори во вистински бизнис), да ги изберат правилните луѓе со кои ќе работат (затоа што започнувањето на бизнис со некој е како влегување во брак со тој човек) и многу е важно тие луѓе да го делат истиот ентузијазам за развојот на фирмата како и самиот претприемач,  да се направи реален и добар бизнис модел врз таа идеја која ќе решава реален проблем, да се измисли точниот начин на реализација на таа идеја и се разбира да се најде инвеститор или потенцијален начин на финансирање на тој стартап.

M365:  Кои извори за финансирање (домашни и странски) им се достапни на македонските стартапи ?

Ева Пиперевска : Освен стартдардните начини на финансирање кои се достапни за сите стартапи ширум светот како на пример – Bootstrapping, FFF – friends, family and fools и финансирање од друг сопствен бизнис, постојат и организации – фондови, акселератори, ангели инвеститори и venture capital фондови кои ги финансираат стартапите во различни фази на нивниот развој и за сметка на тоа добиваат процент од компанијата во зависност од големината на инвестицијата. Многу акселераторски програми освен што инвестираат во компаниите со пари некои од нив исто така даваат можност за развој на компанијата преку едукации, консултации и достап до контакти со лица кои на младите претприемачи лесно и брзо ќе им помогнат да го развијат својот бизнис.

Во Македонија постојат три акселератори Superfounders, New Mans Business Accelerator и Darma Accelerator, еден бизнис инкубатор Yes incubator, еден државен Фонд за иновации и технолошки развој и еден стански инвестициски фонд од Словенија кој во Македонија официјано ќе влезе од Септември оваа година – RSG Capital.

Освен тоа на македонските стартапи им се достапни и фондовите и акселераторите и во регионот како на пример бугарските акселератори LaucHub и Eleven кои веќе имаат инвестирано во македонски стартапи, HubRaum Krakow, Rockstart Холандија во чија акселераторска програма веќе работи еден македонски стартап, SeedCamp и многу други.

M365: Каква е start-up сцената во регионот? Која земја предничи во поддршката и како го прави тоа?

Ева Пиперевска : За регионот интересно е да се каже дека секоја балканска држава има свој специфичен стартап екосистем, кој се разликува на еден или на друг начин од екосистемот на другите држави. Ако треба да потенцирам, хрватскиот, словенечкиот и бугарскиот стартап екосистем се најразвиени во регионот можеби највеќе поради фактот дека се членки на ЕУ од каде добиваат и дополнително финансирање и многу други можности за развој на стартап сцената. Романија исто така е држава која има огромен потенцијат кога станува збор за стартапи, додека пак од државите на Балканот кои не се членки на ЕУ, тешко дека можам да издвојам една која се издигнува пред другите по квалитет и развој .

Не мислам дека има држава која повеќе или помалку ја поддржува македонската стартап заедница. Секоја од нив си го развива својот екосистем и соработката со Македонија ја гледаат како дел од тој развој а не како помош за развивање на македонскиот екосистем. Се разбира пак тука ќе ги издвојам Бугарија, Хрватска и Словенија кои покажуваат некаков вид на поддршка преку нивните акселераторски програми и инветициски фондови.

M365:  Кои наредни настани можеме да ги очекуваме поврзани со стимулирање на претприемачкиот дух и старт-ап заедницата?

Ева Пиперевска : Оваа пролет беше полна со настани кои ја поддржуваа стартап заедницата, но сега доаѓа лето и нормално сите сакаат да одморат. До крајот на мај ние како организатори го планираме Google I/O – настан кој овозможува стиминг во живо на Google I/O конференцијата во Сан Франсицко и кој во Скопје ќе се одржи на 28-29ти Мај во просториите на македонкиот стартап Г6. Се разбира тука е Silicon Drinkabout – “afterwork” настан за стартапи и стартап ентузијасти кој се одржува секој петок на различна локација во Скопје и без разлика на летниот период кој донекаде го празни Скопје, ние ќе продолжиме да го организираме секој петок и да се дружиме со стартап заедницата.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.