• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, September 2, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Интервју со Катерина Смиљковиќ основач на “Смиљковиќ ИП” – нова компанија за заштита на интелектуалната сопственост

01/09/2025
in Во фокусот, Женско претприемништво, Интервјуа, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Од неодамна во Македонија започна со работа компанијата Смиљковиќ ИП (https://smiljkovic-ip.com/), нова компанија специјализирана во доменот на интелектуалната сопственост, чиј основач е Катерина Смиљковиќ, која нејзиното долгогодишно работно искуство на американскиот и европскиот пазар,  преку новата компанија има за цел да го пренесе и на македонскиот пазар и да им помогне и на домашните компании да ја валоризираат својата интелектуална сопственост на повеќе начини и преку повеќе различни форми. Повеќе за тоа што Смиљковиќ ИП носи како вредност и know-how и на домашниот пазар прочитајте во интервјуто во продолжение.

Катерина Смиљковиќ, основач на Смиљковиќ ИП
  1. Како се роди идејата за отворање на компанијата Смиљковиќ ИП и која е вашата визијата за компанијата?

Смиљковиќ ИП се роди како логична последица на моето долгогодишно работење со патенти со дел од најголемите технолошки компании во светот. Јас сум електро инженер по струка и пред повеќе од 10 години добив понуда да работам како патентен истражувач за американска компанија. Тогаш прв пат се запознав со интелектуална сопственост и почнав да согледувам колку голема улога игра за бизнисите. Таму клиенти ни беа компании од типот на Мајкрософт, Гугл, Епл и други, каде што патентните спорови што ги работевме можеа да сменат целосен тек на една компанија. Тогаш согледав што значи кога компанија си ги заштитува своите интелектуални асети и кои се последиците кога не го прави тоа на време. Пред 3 години започнав процес на квалификација за Европски Патентен Застапник, пред Европскиот Патентен Завод, а исто така се квалификував и за Застапник пред Државниот Завод за Индустриска Сопственост во Македонија. Така, како логичен следен чекор се појави креирањето на компанијата Смиљковиќ ИП, со цел целокупното искуство и знаење да го понудам на едно место, кон домашни и странски компании. Мојата визија за компанијата е да прерасне во регионален партнер за интелектуална сопственост на бизнисите и на тој пат да помогнеме на многу компании да пораснат преку користење на вредноста на своите интелектуални асети. Има многу интелектуална вредност тука. Треба само да се заштити и да се продава глобално!

  1. Што е специфично и уникатно во вашиот пристап кон интелектуалната сопственост и заштита на интелектуалните асети?

 Интелектуалната сопственост е мултидисциплинарна дејност, бара познавање од повеќе области за да се работи ефикасно и во служба на бизнисите. Она што ние го нудиме како услуга е на пресекот на три дејности, технологија, бизнис и право. Накратко, правната рамка за заштита ја преведуваме во бизнис јазик кој сите компании го разбираат. А кога се работи особено за патенти, и во јазикот на технологијата која се заштитува. Дополнително, им помагаме на компаниите и во процесот на монетизација на нивните заштитени интелектуални права.

р е к л а м а

Во пракса, секогаш тргаме од “зошто” нешто треба да се заштити, наместо “како”. Работиме со бизнисите на разбирање на нивниот UVP (Unique Value Proposition), со цел да разбереме зошто нивните клиенти се спремни да им платат. Откако ќе ја детектираме уникатноста на еден бизнис, следен чекор е да ја заштитиме соодветно со сите мерки што ги имаме на располагање.

 

  1. Што е тоа што можете да им го понудите на компаниите и како може да стигнат од идеја до заштитена интелектуална сопственост?

Кога зборуваме за интелектуална сопственост, мислиме на интелектуална сопственост во поширока смисла на зборот. Покрај трговски марки и патенти, тука спаѓа и know-how, бизнис стратегии, репутација и се останато што има вредност за компанијата, а не е во физичка форма. Овие нематеријални средства може да достигнат многу поголема вредност од материјалните средства на компаниите. Во САД, во 2024-та година, 90% од сите asset-и на топ 15 компании по вредност биле во нематеријални средства. Не во машини, не во недвижнини или слично. Туку во интелектуални креации, чија што вредност неограничено може да расте.

За да го препознаат ова, на компаниите им нудиме сеопфатен IP (Intellectual Property) Audit, со што целта е да се откријат сите нематеријални средства што компанијата ги поседува. Со оваа слика, правиме план за заштита, кој што има за цел да го поддржи бизнис планот на компанијата. Се носат одлуки дали и колку трговски марки ќе се регистрираат. Дали постои потенцијал за патентирање на технологија. Кои територии ќе се опфатат. Како да се обезбедат ефикасни механизми за чување на трговски тајни и т.н. На крај пристапуваме кон регистрација на сите права, локално и глобално.

Во случај кога компаниите однапред имаат донесено одлука што сакаат да заштитат, пристапуваме веднаш кон регистрација на правата (трговски марки, патенти, дизајн – локално и глобално).  На крај, ги советуваме компаниите и за нови начини на монетизација, на пример преку лиценцирање на заштитената интелектуална сопственост.

 

  1. Кои се најчестите грешки што компаниите ги прават и што треба да направат за да ги избегнат?

Како број еден овде би го навела тоа што компаниите често реагираат реактивно на тема заштита на интелектуална сопственост, наместо проактивно. Најчесто, потребата ја согледуваат кога веќе ќе се појави некој конфликт, некој ќе ги ископира или ќе сфатат дека нивното решение некаде постои и не можат да го заштитат, а тие вложиле многу ресурси во развој.

Од друга страна, кога имате нешто уникатно и заштитено, можете да го продавате по премиум цена на пазарот. Не мора да влегувате во трка за пониска цена со конкуренцијата. Заштитената интелектуална сопственост ви дава право да им оневозможите на другите да ве копираат и со тоа да понудите премиум производи/услуги на пазарот.

Во реалноста, колку порано се тргне во процесот на заштита, толку повеќе степени на слобода имаат компаниите понатаму.

 

  1. Со каков тип на клиенти соработувате и каде може да ве најдат компаниите?

Најчесто соработувам со мали и средни компании и стартапи од Европа. Откако почнав да работам локално, интересно што запознав и многу индивидуалци-иноватори, кои соочувајќи се со некој проблем секојдневно, измислуваат решение и стигаат до иновација што не постои никаде. Кај нас постои огромен потенцијал за развој на ова поле. И тука сметаме дека можеме да понудиме стратешка поддршка за глобална заштита и излегување надвор од рамките на македонскиот пазар.

Повеќе информации за нашата работа и услугите има на нашата веб страна. Преку меил, телефон или контакт формата на веб страната, компаниите можат да стапат во контакт со нас. Првата консултација секогаш е бесплатна.

р е к л а м а

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.