• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Интервју со Крешимир Мацан, експерт за политички комуникации

20/11/2020
in Во фокусот, Интервјуа, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Маркетинг365 имаше прилика да поразговара со Крешимир Мацан, еден од најпочитуваните регионални стручњаци за комуникација и бизнис конслатинг, специјализиран за кризен менаџмент, стратешки комуникации во политиката и социјалните медиуми, сопственик на агенцијата Manjgura.

Крешимир има повеќе од 20 години искуство во водење на кампањи и комуникациски менаџмент за многу домашни и интернационални компании, како и завидно портфолио на водење на изборни кампањи во Хрватска и регионот, а во два наврати бил и советник на двајца хрватски премиери. Прочитајте подолу како г–дин Мацан гледа на политичкита комуникации во регионот и Македонија и што е тоа што политичките партии мора да го прават за да бидат успешни во нивното брендирање и севкупно комуницирање.

 

р е к л а м а

M365: Како еден од најискусните комуникациски професионалци во регионот во поглед на политичките партии и кампањи, каков е Вашиот професионален став за комуникациите на политичките партии во регионот? Има ли некоја што се истакнува од другите во квалитетот на својот брендинг и целокупната комуникација?

Крешимир Мацан: Општо, можеме да кажеме дека паѓа квалитетот на кампањите и самата политичка комуникација. Иако сакаме да се угледаме на примерите од странство и да бидеме ажурни во следење на светските трендови, се чини дека добрата политичка комуникација е сè помалку важна. Светот се менува, го променија социјалните мрежи, можеби кај нас малку побавно отколку во светот, но светот веќе не е ист и потребно е да комуницираме поинаку. Особено во однос на помладите генерации кои сосема поинаку ги конзумираат вестите и медиумите.

Од друга страна, се чини дека се запоставуваат традиционалните методи за работа во кампања – од врата до врата, воопшто теренски активности, како и работата на самиот ден на изборите – get out to vote кампањи. Не постои магично стапче во кампањите, туку само големи подготовки и работа. Промислена, се разбира, можете да талкате и многу да работите, но без резултати. Се чини дека ова знаење за водење кампањи се губи во големи партии и како да се импровизира од избори до избори. А нема причина за тоа, бидејќи знаењето и искуството во кампањите мора да се градат и да се развиваат од избори до избори.

Српската напредна партија (СНС) во Србија, т.е. Александар Вучиќ работи систематски на комуникација и на кампањи, а неодамнешната претседателска изборна кампања ги имаше сите елементи на добра модерна политичка кампања. Веројатно многумина ја паметиме по одличните ТВ спотови.

Јас сум лично горд на кампањата за СДСМ во 2008 година кога Радмила Шекеринска ни даде доверба за многу краток рок да направиме предизвикувачка кампања и да создадеме кампања која и години подоцна, би можела да послужи како школски пример за тоа како да направи кампања во тешки услови. Верувам дека има одлични кампањи на локално ниво низ целиот регион, затоа што на помал терен креативноста и трудот на поединците може да дојде до израз и со помалку финансиски средства.

Можеби најдобриот пример за тоа е ИДС, Истарскиот демократски форум, кој со години има одлична комуникација помеѓу изборите, а потоа во кампањите остварува убедливи изборни резултати и можеби е најдобар доказ дека со систематска работа, оригинални кампањи и добар терен се доаѓа до одлични резултати.

М365: Колку и како треба партиите успешно да се занимаваат „самите со себе“ (интерна комуникација), а колку со „надворешната публика“ (екстерна комуникација)?

Крешимир Мацан: Важни се и двете, можеме да кажеме дека без едно нема друго, особено во светот на социјалните мрежи. Интерната комуникација е неопходна за сите да се чувствуваат вклучени во работата на партијата и нивните идеи да придонесат за целите поставени од партијата. Во исто време, им овозможува и да наметнат некои од нивните идеи како суштински на кои сега треба да им се посветите. Тоа е и патот како да се дојде до младите луѓе, што е најголем предизвик за повеќето стари партии. Тие лесно се мобилизираат од популисти активни на социјалните мрежи, затоа што младите луѓе секогаш се двигател на промените, енергијата што само треба да се насочи, а социјалните медиуми се нивно природно опкружување. Погледнете само што постигна Гета Тунберг – која на почетокот беше сама. Тоа се некои нови млади луѓе кои денес имаат на располагање многу канали на кои можат да комуницираат.

Доколку активно комуницирате, ги вклучите сите во активности, веројатно полесно ќе постигнете членовите и активистите самоиницијативно да шират идеи, проекти што им се блиски преку социјалните канали. Ова многу добро го прават сите популистички движења, но и тврдокорни конзервативци (како што се поддржувачите на Трамп). Кога еднаш ќе дојдете во позиција на власт, но и на официјална опозиција, официјалната екстерна комуникација станува сè попотребна и она што мислам дека многу им недостига да го направат – да формираат професионални оддели за комуникација, кои се вообичаени во светот и работат на промовирање на вашите производи – закони, реформи или она за што се залагате. Денес, секоја идеја треба да се спакува што поедноставно за да стигне до крајниот корисник, затоа што само ако зборувате со граѓаните на јазик кој е разбирлив за нив, имате шанса и нешто да направите. И каналите се сменија. Иако телевизијата е сè уште доминантна, таа е мошне фрагментирана и не е лесно да се испраќаат пораки до пошироката јавност без кампањи. А денес, дигиталните кампањи се дури и посилни од телевизиските кампањи –но, колку дигитални политички кампањи сте забележале во регионот?

М365:  Кои се основните чекори кои една партија треба да ги направи доколку сака да се ребрендира?

Крешимир Мацан: Исто како и секој бренд. Истражување за тоа кои се, каде се и која е нивната целна публика и вредностите што ги споделуваат. Потоа, мора да утврдат каде сакаат да одат и како да го постигнат тоа. Ова претпоставува дека во истражувањата утврдиле дека има простор за можности кои можат да ги искористат. После тоа, ангажирање експерти за визуелен идентитет, кои нивните идеи и визии ќе ги претворат во пораки прифатливи за целната публика, а потоа сè треба да се тестира и преку примена, да се прилагодат повратните информации што ги добиваме од гласачите.

Денес, не е невообичаено од еден до друг круг на избори да одиме со комплетно нови движења и партии, затоа што старите едноставно се потрошени. Погледнете го примерот на Емануел Макрон, францускиот претседател – искусен и едуциран политичар кој излезе како победник на изборите на кои на традиционалните партии и кандидати им се закануваше пораз од екстремната десница. Внимателно беше брендиран како алтернатива и тоа помина кај гласачите, иако тој никако не може да се нарече ново лице во француската политика. Во политиката, обично имаме четиригодишни циклуси од избори до избори и тоа можеби малку го забави падот на партиските брендови. Ако истражувањата покажуваат дека просечниот бренд денес има рок на траење од 7 години и дека после тоа мора иновативно да се промени за да преживее на пазарот т.е. дека после 3,5 години треба да се подготви за следниот чекор, каква е судбината на големите партиски брендови? Ако не се променат и иновираат – ќе исчезнат – нема да им помогне тоа што со години биле на политичкиот пазар. Погледнете ја Велика Британија, каде за неколку години имаме распад на дуополот Конзервативци и Лабуристи и воопшто не знаеме кој ќе биде следниот чекор – но, една од новите партии ќе биде Брегзит, добро воспоставена партија на јасна агенда. Во Италија, сите традиционални партии исчезнаа и беа заменети со нови движења.

М365: На овогодинешниот панел во рамките на фестивалот Golden Drum, ќе водите работилница на тема – ПР во дигиталната сегашност. Што треба да очекуваат посетителите? Кои се главните поенти на кои ќе се осврнете?

Крешимир Мацан: Повторна интеграција на комуникациите во агенциите е нешто што се случува веќе некое време, за разлика од процесот на специјализација на кој сме сведоци со години. ПР-от денес, не може без дигитал, кампањите не можат без приказни, а кој подобро раскажува приказни отколку ПР-от со помош на дигитал. Порано се плашевме од адверториалот како формат кој го сметавме како нужно зло. Денес, native рекламирањето е толку креативен терен каде со синергија на најдоброто од ПР-от и дигитал-от, добивате толку добри кампањи кои читателите сакаат да ги читаат и да учествуваат во нив. И за одличен адверториал денес ви треба сè, од фотографии, видеа, дизајни кои заедно со одлична приказна и правилен избор на формат, прават една вистинска мала кампања и дневен предизвик за многу агенции. Тоа не се веќе милионски кампањи во кои доминира еден спот. Или постер. Тоа е мноштво на приказни што ги раскажуваме секој ден затоа што социјалните мрежи и дигиталните кампањи не трпат класични кампањи на какви што сме се научиле, туку исклучиво двонасочна комуникација со многу меѓусебно почитување. Купувачите станаа оние кои ги поставуваат правилата на играта, барем засега и мислам дека е праведно што ова се случи барем привремено. Не сум сигурен дали, заради изобилството на информации за нашите навики кои сега ги споделуваме, ќе се искористи целосно против нас во иднина, но за тоа подоцна. Мој фаворит за илустрација на овие промени се фамозните кампањи за „Волво“ камионите за кои слушна цел свет – кампањите на Youtube кои генерираа илјадници ПР написи, лајкови, споделувања и реакции од типот дали ги видовте ова.

Од куката:

па до речиси 100 милиони прегледи:

и генијалниот одговор што само можеше да се посака:

М365: Колку сте запознаени со ПР и политичката сцена во Македонија. Дали имате некој совет за вашите колеги кои работат со политички брендови?

Крешимир Мацан: Во 2008 година, имав можност да водам парламентарна кампања во Македонија за СДСМ и да живеам еден месец во Македонија, така што донекаде бев запознат со состојбата. Покрај сите специфики на секоја земја, ги делиме сите промени што ни се случуваат, така што главните трендови се повеќе или помалку слични, можеби само малку се разликуваат во временската динамика. Нека следат што се случува со гласачите, како се менува начинот на кој ги конзумираат медиумите, како се информираат и што подобро да се прилагодуваат на тоа. Со мерка. Нема тука револуција. На гласачите кои не се дигитализирани сè уште треба да им се обраќаат по класичен пат, но подеднакво да се грижат за тоа како да им пристапат на младите. Тоа е верувајте голем предизвик. Кој сака да сподели дел од политичката пропаганда на своите пријатели на Фејсбук или Инстаграм. Верувајте, политиката за младите не е воопшто sexy, како што мислат многу политичари. Тие ќе бидат први критичари ако нешто не е добро или ако видат дека не можат да променат ништо, ќе се иселат. А тоа е голем проблем за политиката. Партиите кои најдобро се прилагодуваат и ги следат своите предизвикувачи – се оние што ќе преживеат. Како и во еволуцијата, не преживуваат најголемите и најмоќните, туку оние што најдобро и најбрзо се прилагодуваат.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.