Помалку од две недели нé делат од 5. Јубилејно издание на Годишната конференција за е-трговија, која оваа година за првпат добива регионален карактер и на истата се очекува да присуствуваат повеќе од 400 професионалци од областа од целиот регион. Во досега најбогатата програма на конференцијата своето искуство ќе го пренесат бројни експерти меѓу кои и претставници на гигантите Тик-Ток, Гугл, Пејонир и многу други.
Никола Механџиќ кој е директор за развој на бизнисот во Пејонир („Payoneer“), глобална платформа за плаќања и е-трговија која помага да се развијат милиони дигитални бизниси ширум светот, ќе биде еден од панелистите на овогодишната конференција. Одговорен за пазарите во Србија, Хрватска, Босна и Херцеговина, Македонија и Црна Гора, Никола работи на развој на нови производи за бизнис заедницата, зголемување на бројот на корисници, обезбедување локализирана, висококвалитетна корисничка поддршка и зајакнување на локалната инфраструктура со решенија за глобално плаќање.
Во ексклузивно интервју за inovativnost.mk, Никола ги открива можностите за проширување на бизнисите кои ги нуди Пејонир, како и трендовите и навиките на македонските „фриленсери“ кои се главните корисници на ваквите интернет платформи за плаќање.
1. Кои се предностите на новата дигитална економија како онаа што ја нуди Payoneer за компаниите за е-трговија?
Никола Механџиќ: Главната предност е приспособливост преку нови пазари и клиенти. Колку е поголемо присуството на глобалниот пазар, толку се помали трошоците за одржување на бизнисот. Е-трговците брзо се прилагодуваат на потребите на клиентите и нивните производи. Тие можат да се потпрат на онлајн пазарот, бидејќи тој е погоден за сите продажни канали, што овозможува брзо проширување на меѓународно ниво, а кога производот ќе достигне статус на бренд, постојат опции за префрлување на помалку зависен бизнис модел, но морам да забележам дека бара повеќе маркетинг напори.
2. Дали решенијата за електронско плаќање на Payoneer можат да им помогнат на е-продавачите да го развијат својот бизнис на меѓународно ниво и да управуваат со нивните прекугранични плаќања? И дали може да се користат за продавачи на светските пазари?
Никола Механџиќ: Payoneer работи повеќе од 17 години, се развива со своите клиенти секој ден. Нашата мрежа отвора изобилство на можности кои ги поттикнуваат бизнисите кои учествуваат во глобалниот економски раст. Во повеќето случаи, Payoneer е најдобрата опција за онлајн пазарите и дигиталните платформи, B2B и B2C меѓународни плаќања и затоа водечките светски дигитални брендови го препознаваат и му веруваат на Payoneer. Сепак, ако сте трговец со е-трговија кој продава надвор од американскиот пазар на eBay, Payoneer е единствената опција за развој на вашиот глобален бизнис.
3. Дали имате статистика за Македонија? Што велат вашите бројки – дали Payoneer е популарен меѓу македонските онлајн продавачи или „фриленсери“?
Никола Механџиќ: Во Македонија, фриленсерите обезбедуваат услуги преку дигитални платформи како Upwork, Toptal и Fiverr, но на онлајн продавачите им треба повеќе стимулации за да се прошират на меѓународно ниво. Payoneer како глобална платформа за плаќање може да им ги олесни секојдневните плаќања на онлајн продавачите, но тоа е само еден дел од сложувалката. Состојбата со царината на границите ја прави меѓународната трговија со стоки попредизвикувачки за онлајн продавачите, но тоа не важи за македонските аутсорсинг услуги како што се ИТ, продажбата и дигиталниот маркетинг. Денешната технологија им овозможува на услугите од сите големини да влезат на глобалниот пазар и да се натпреваруваат со нејзините можности и квалитети. Со можност за целосно онлајн отворање и регистрирање компанија на странски пазар и за отворање онлајн сметка за сметки во валутата на вашиот клиент, се отвори вратата за сите компании базирани на услуги да станат конкурентни, да ги заобиколат границите и да се позиционираат како локален партнер на кој било пазар.
4. Работите во канцелариите на Payoneer во Србија. Која е визијата на Payoneer за раст на пазарот на е-трговија во регионот на ЈИЕ?
Никола Механџиќ: Тимот на Payoneer во Југоисточна Европа има седиште во Белград, а освен во Македонија, се грижи за работата на брендот и во Србија, Босна и Херцеговина, Хрватска и Црна Гора. Фриленсерите и аутсорсерите од малите и средните бизниси се доминантни на овие пазари каде што се стремиме да станеме прв избор за новите учесници во глобалната дигитална економија. Сфативме дека за нив од голема важност е да имаат контакт и водич кој го разбира нивниот локален јазик. Според искуствата од е-трговците во овој регион, планираме да водиме програма со која ќе го едуцираме и овластиме бизнисот за е-трговија да се прошири на меѓународно ниво. За да го обезбедиме најдоброто искуство на пазарот, треба да го оствариме со доверливи и признати партнери, а македонското здружение за е-трговија се чини дека е партнерот со кој би биле горди да соработуваме на ваква програма. Останете во тек за понатамошен развој на оваа тема.
5. Вие ќе бидете еден од панелистите на овогодинешната конференција за е-трговија на тема Технологија, податоци и автоматизација како засилувач на вашиот бизнис. Кои се вашите очекувања од конференцијата?
Никола Механџиќ: Чест е да се биде говорник на ваква конференција. Задоволен сум и исполнет сум кога учам, споделувам идеи, запознавам нови луѓе и создавам нови деловни можности. Ако го погледнам претходното издание на конференцијата за е-трговија, не очекувам ништо помалку, особено познавањето на луѓето зад сцената, нивниот ентузијазам и енергија. Со нетрпение очекувам да ги споделам моите ставови за тоа како технологијата може да ги поттикне и забрза дигиталните бизниси и ги поканувам сите учесници на конференцијата да бидат активни и да разговараат за универзумот на можности во глобалната дигитална економија.