• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Интервју со Сашо Дуљанов – раководител на одделот за односи со јавноста во Публицис

17/02/2014
in Во фокусот, Интервјуа, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Сашо Дуљанов е раководител на одделот за односи со јавноста во Публицис – една од најголемите агенции во Македонија. Предавач е на Високата школа за односи со јавноста и еден од пионерите на односите со јавноста во Македонија. За блогот на Здружението за Односи со јавноста на Македонија (ЗОЈМ) тој одговараше на прашања поврзани со состојбата и предизвиците со кои се соочува професијата во Македонија. Интервју вредно за споделување и на Маркетинг365. Интервјуто го водеше: Славица Биљарска, потпретседател на ЗОЈМ

 

Сашо Дуљанов
Сашо Дуљанов

 

р е к л а м а

1. Како го оценувате квалитетот на предавачите, наставните содржини и факултетите кои ги образуваат младите кои сакаат да се занимаваат со односи со јавноста?

Како креативна вештина односите со јавноста се релативно млада гранка која се уште се развива. За да се постигне одредено ниво на квалитет од сите инволвирани во оваа проблематика, потребно е доста време, акумулирано искуство, истакнување на доброто, минимизирање на просечноста. Но сепак на крај, квалитетот и не зависи само од предавачите и факултетите, туку економијата, грубо кажано понудата и побарувачката е таа која генерира дополнителна енергија, потреба од усовршување и квалитет. Доколку постои голем интерес за професијата, голем број на запишани студенти, секако дека секоја образовна институција ќе инвестира дополнително во квалитетен кадар, поголема посветеност и пред се во индивидуална работа со секој студент.

 2. Неретко слушаме дека на факултетите студентите главно добиваат теоретско знаење. Со какви предизвици се среќавате кога ќе ангажирате тукушто завршен студент за практична работа или за работа во вашата агенција?

Мое индивидуално мислење е дека вистинската потрага по знаење започнува по завршувањето на факултетот. Независно каде студирал, дали во Македонија или во странство, еден млад човек почнува од почеток. Се соочува со притисокот, со професионалната одговорност со нова проблематика и средина, и во таква ситуација претходното образование е само подлога која треба да му помогне полесно да се прилагоди. Но, она што е најважно е неговата желба да се развива, да има страст за работа и да биде реален во поглед на неговите очекувања и можности. Во која било агенција придонесот на младиот човек на почетокот е многу мал, тоа е период во кој во него се инвестира, и затоа треба да се биде потрпелив и помудар.

3. Кои квалитети и знаење би требало да ги поседува добар стручњак за односи со јавноста, по Ваше мислење?

Односите со јавноста се особено комплексна активност. Нивното квалитетно имплементирање зависи пред се од индивидуалните квалитети на професионалецот за односи со јавноста, познавањето на предностите и недостатоците на секоја пооделна ПР техника, комуникациските вештини, способноста за јасно и прецизно изразување пред се во писмена форма, и секако нешто што е многу важно познавањето на проблематиката за која се работи. Не можеш да бидеш експерт за односи со јавноста во секоја област, нешто ти лежи, друго не. Мора да се биде искрен прво кон себе, а потоа и кон клиентот, и само така може да се воспостави однос на доверба, што е клучно за да се има квалитетна двонасочна комуникација со пошироката јавност.

4. Кое е Вашето мислење за тоа кој може и треба да се занимава со односи со јавноста? Можеме ли да зборуваме за професионални односи со јавноста во Македонија?

Не сакам да воопштувам кој е, а кој не за оваа професија. Секој кој искрено се залага е за пофалба, а колку ќе биде добар е на другите да проценат. Секој поединец има различни квалитети и во таа насока треба и да се развива. Односите со јавноста се комбинација од уметност и економија, и токму таква комбинирана страст треба да поседува ПР професионалецот. Да биде креативен, беспрекорно да умее писмено да се изразува, да сака да чита, а од друга страна да биде одговорен и карактерен. Карактерот и довербата се основа за долгорочни релации со клиенти, и за имплементирање на кампањи кои имаат ефект.

Односите со јавноста како професија сметам дека имаат нагорна линија. Во рамките на условите во кои работиме, сведоци сме на успешни и креативни активности, што е за пофалба. Во некоја организирана форма односите со јавноста постојат не повеќе од 15-тина години, што и не е толку долг период. Можеме да констатираме дека постојат квалитетни индивидуалци, желба да се биде тоа, но исто така и голем број на површни активисти. Важи за популарна професија, која уште многумина не ја разбираат суштествено.

5. Каде мислите дека се наоѓаме, во споредба со останатите држави во регионот, во практицирањето на односи со јавноста?

Во средина :)

Тешко е да се каже. Иако со соседните земји сме блиски и по многу што слични, сепак односите со јавноста различно се практикуваат. Во поглед на традиција, искуство, професиналност- не заостануваме, но сепак различните медиумски констелации детерминираат различен обем и форма на односи со јавноста. Со некои активности, во поглед на креативноста можеме да се споредуваме со лидерите во ПР-от а тоа се дефинитивно САД, но денес, она што е наш најголем хендикет се малите буџети за ПР-от, и неедуцираноста од другата страна.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.