• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Интервју со Доналд Стил, ПР специјалист: Креативноста во ПР-от – клучна вештина

14/03/2015
in Во фокусот, Интервјуа
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Денеска на Маркетинг365 во делот Интервјуа ни гостува светски познатиот ПР експерт, г-динот Доналд Стил, специјалист за менаџирање на ПР кризи со долгогодишно работно искуство за некои од најголемите светски брендови. Повеќе за него и за неговата работа во разговорот кој деновиве го водеше Мирослав Мечкароски.

Доналд Стил

 Маркетинг365: Кој е Доналд Стил? Кажете ни нешто повеќе за себе.

р е к л а м а

Доналд Стил: Јас сум специјалист за комуникација со медиуми и кризен менаџмент (комуникации). Моето седиште е во Лондон и работам со компании од Велика Британија, Европа, Блискиот Исток и Азија. Роден сум и израснат во Шкотска и ја почнав мојата медиумска кариера таму, како радио новинар и презентер, пред моето преселување во Англија. 11 години бев Главен медиски портпарол на BBC. Го напуштив тоа место пред 4 години со цел да основам своја компанија.

Маркетинг365: Како изгледаше транзицијата од новинарство во ПР (односи со јавност)? Дали се потребни слични знаења и вештини за двете професии?

Доналд Стил: Специфично во мојот случај е тоа што започнав во ПР индустријата, па се преселив во новинарство, па повторно се вратив во ПР-от. Не мислам дека транзицијата е автоматска или лесна. Многу новинари не ги прават овие скокови од една во друга индустрија. Некои од вештините се слични, но не сите. Двете работни функции се комплетно поинакви во целта и начинот на стигнување до зацртаната цел.

 Маркетинг365: Како специјалист по ПР со CV подолго од мојот број на години, како изгледа Вашата типична работна недела?

Доналд Стил: Во мојот случај, голем број на летови со авион! Работам во многу земји. Имав 6 лета во последните 10 дена. Но, го сакам ова. Го сакам и летањето. Секоја недела е поинаква. Секој ден започнува со утринско консултирање со мојот колега Кевин Џонстон (од Johnson Associates, водечка авијациска ПР компанија од Велика Британија). Дискутираме за планот што е одреден за денот што следи, како и за тоа како можам најдобро да го искористам истиот во помош кон останатите задачи во дневните активности. Секое утро е и неизбежното прегледување на сите социјални медиуми, маил комуницирања и новостите од светот бидејќи еден ПР специјалист мора да ги знае движењата на работите во светски рамки. Типична недела вклучува различни работилници, презентации, советување клиенти или водечки медиуми, можеби и тренинзи за кризен менаџмент насочен кон сениор менаџери и лица задолжени за комуникации во компании-клиенти. Јас сум исто така и директор во Kenyon International Emergency Services, најголемата компанија од својот вид кој вклучува спроведување одговор во ситуациите на несреќи кои што вклучуваат престанок на живот или сериозни повреди. Компаниите во кои што работам имаат канцеларии блиску до Хитроу аеродромот во Лондон, па можете лесно да ме најдете и во двете. Верувам дека ПР-от се врти околу врските кои што се имаат со поединечните луѓе, па го користам времето во контакти и видувања со луѓе без разлика кај и да сум низ светот. Со мојот колега кој што го спомнав претходно, ја поддржуваме и болницата Милдмај која што се грижи за луѓе заразени од ХИВ. Поприлично исполнета недела.

Донал Стил 2

 Маркетинг365: Кои брендови би сакале да ги имате како ПР-клиенти? Исполнети соништа.

Доналд Стил: Работам со навистина интересен микс од клиенти, и мислам дека го живеам сонот. Среќен сум што можам да работам за некои од водечките светски авионски компании. Луѓето позади авионскиот бизнис се навистина професионалци и инспиративни личности. Се чувствувам среќен што, меѓу многуте убави земји во кои што сум работел, бев поканет да ја посетам Македонија неколку пати и сигурен сум дека ќе се вратам повторно. Исто така, јас сум и советник за кризен менаџмент на Евровизискиот натпревар. Тоа, како што знаете е голем настан и се потребни многу луѓе за истиот да заврши беспрекорно. И покрај сета сериозност, е навистина забавен.

 Маркетинг365: Кои ПР вештини, според Ваше мислење, се најзначајни ?

Доналд Стил: Мислам дека тајната во ПР-от е да се делува стратегиски, да се има веќе осмислена стратегија. Стандардната позиција на многу ПР професионалци е да се падне во тактички режим – да се одговара на настаните и да се искористуваат шансите. Да се биде стратегиски ориентиран бара многу енергија, цело време. Токму таму луѓето како мене стапуваат на сцена – помогнувајќи им на комуникациските лидери со објективен поглед на плановите и активностите. Еднаш кога ќе се има стратегија за комуникација, сето друго се движи во иста линија. Би можел да нагласам дека креативноста е навистина клучна вештина, без разлика на силината на ПР стратегијата или буџетот за истата.

 Маркетинг365: Кога ќе еруптира ПР криза, што е првото и најважното нешто би го советувале до Вашите клиенти?

Доналд Стил: Во ера на социјалните медиуми, одговорот поставен на истите е најважен. Им препорачувам на клиентите секогаш да почнат да комуницираат во рок од 15 минути после сериозна несреќа или проблем. Да, тоа исто така сметам дека е и предизвикувачки. Тоа само може да се постигне со планирање и со проба на сите симулации. Ние гледаме како репутации можат и да се срушат поради недостиг на одговор на социјалните мрежи во одредена временска рамка (која што секогаш е мала). Народот смета дека или сте некомпетенти или криете нешто.

 Маркетинг365: Планот за кризен менаџмент се труди да го пронајде најдобриот можен излез за организација, бренд или личност, од одредената состојба. Според Вашето мислење, зошто организациите одбираат да не му дадат соодветно внимание на планирањето пред било каква криза туку брзаат со чекорите после еруптирањето на истата?

Доналд Стил: Имањето на кризен план и негово тестирање, не е опционална активност во компаниите, не посебно во случаи кога се случуваат и сериозни повреди или губење на човечки живот. Истражувањата покажуваат дека компаниите кои што и одговараат на кризата спремно и добро, добиваат во вредност па со тоа може да се види дека кризниот менаџмент е инвестиција во идната вредност на компанијата. Недостигот на добар одговор за време на криза, обично резултира со паѓање на вредноста на Вашата компанија од 15 до 30%. На крај на денот, многу компании преземаат големи ризици со тоа што не планираат и не ги тестираат своите стратегии. Забораваат и дека кризата може не само да ја оштети компанијата, може истата и да ја затвори.

 Маркетинг365: Што мислите за социјалните медиуми и нивната улога во кризниот менаџмент пред и потоа. Што доколку истите се искористат во негативен контекст?

Доналд Стил: Како што и претходно споменав, социјалните медиуми денес мораат да бидат дел од планирање во кризниот менаџмент. Вашата социјална активност мора да вклучува слушање и одговарање на прашањата на народот/публиката. Меѓутоа, во криза, некои работи не беа сменети од социјалните медиуми. Вие мора да ја кажете вистината, понудите докази, покажете разбирање за другите и да им кажете на Вашите потрошувачи и клиенти како одговарате на настанатиот проблем. Нема магични кратки патеки. Доколку ги направите овие работи доволно брзо во процесот, Вие сте на сигурен пат да ја добиете контролата во нарацијата на настаните. Доколку сте бавни, други личности ќе ви ја дефинираат нарацијата. Доколку го направат тоа, навистина е тешко топката да си ја вратите на Вашата страна.

 Маркетинг365: Дали имате некои совети за младите и надежни ПР професионалци?

Доналд Стил: Читајте многу! Инвестирајте во професионални врски и вмрежете се со луѓе. Бидете великодушни и помагајте им на другите секогаш бидејќи бидете сигурни дека тоа ќе ви се врати на подолги патеки и кога ќе ви биде најмногу потребно. Пред сето друго, работете вредно и барајте го најдоброто во сето она што го правите. Луѓето наскоро ќе ве препознаваат како некој што им е “must have” во нивниот тим. Бидете физички и ментално подготвени секогаш. И учете јазици, јас моментално учам Мандаринско-кинески. Ќе биде навистина тешко кога ќе остарите, затоа почнете веднаш!

Mу благодариме на г-динот Доналд Стил за ова интервју. 

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.