• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Thursday, August 21, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Инвестициите и иновативните практики се клучот за одржливо лозарство и конкурентна винска индустрија

21/08/2025
in Во фокусот, Компании, Најнови вести, Настани
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Воведување на современи стандарди, иновативни практики и напредни технологии се клучни фактори за обезбедување одржлив развој на винарската индустрија во услови на засилени климатски промени. За резултати e неопходно континуирано следење на новите трендови и нивна имплементација, но и силна соработка помеѓу индустријата, експертската јавност и институциите. Ова беа главните заклучоци на конференцијата „Иднината на лозарството: Иновации, стандарди и одржлив развој“, која се одржа во М6 Едукативниот центар, а беше во организација на здруженијата „Вина од Македонија“ и „Повардарски – ВРВ“.

На конференцијата беа презентирани најновите сознанија од областа на винската индустрија, со фокус на неколку значајни теми: „Главни предизвици во современото лозарство“, „Иновации и нови стандарди во производството“, „Агро-технички мерки за зголемување на квалитетот“ и „Институционална поддршка и развој на соработката меѓу чинителите во секторот“.

р е к л а м а
р е к л а м а

Светозар Јаневски, претседател на здружението „Вина од Македонија“, нагласи дека е неопходен интегриран пристап и соработка.

„Само со заеднички напори и координирани активности можеме успешно да се справиме со новите состојби и да обезбедиме опстанок, но уште повеќе сигурен и долгорочен развој на лозарството и винарството. За тоа е потребна финансиска и институционална поддршка, како и регулаторна рамка, имплементација на стандарди, но и соработка со академската заедница во однос на научните факти и воведувањето иновации. На овој начин производителите на грозје и вино на терен ќе ги преземаат вистинските чекори и мерки, со кои ќе се обезбеди квалитетен род и вредност за секој член на индустријата, но и за целокупната економија“, изјави Јаневски.

На конференцијата, министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство Цветан Трипуновски говореше за значењето на мерките за заштита на лозјата од влијанието на климатските промени и екстремните временски услови, како и активностите на Владата за модернизација на земјоделскиот сектор, за поголемо вклучување на младите и за заштитата на географските ознаки на земјоделските производи, вклучувајќи го виното, како доказ за автентичноста и гаранција на нивниот висок квалитет.

„Нашата визија кон која како Министерство за земјоделство, шумарство и водостопанство активно работиме е модернизацијата на земјоделскиот сектор, за да ја олесниме работата на земјоделците, со што ќе имаме и подобар принос и баран квалитет. Нашата цел е да создадеме услови за одржлив развој кој ќе им обезбеди достоинствен живот на сите оние кои работат во земјоделскиот сектор. Преку заедничката работа, преку мерки за адаптација на земјоделското производство кон климатските промени и зголемување на производните капацитети, ќе продолжиме да градиме подобра иднина за лозарството и винарството во Македонија“, истакна министерот Трипуновски.

Зајакнувањето на конкурентноста и подобрување на позициите на македонските вина на пазарите се детерминирани од следењето на новите трендови во лозарството. Македонските лозари имаат можност да слушнат за најновите технологии од светски познатиот агроном, истражувач и консултант Џовани Бигот, кој работи со тимот на „Тиквеш“ на воведување и следење на најсовремените практики за производство на здраво, висококвалитетно грозје од кое се произведуваат врвни вина.

„Цената на грозјето е поврзана со степенот на агрономска прецизност. Потребни се модерна инфраструктура за наводнување, како и поедноставен увоз на агро-технолошки алати и производи. ‚Тиквеш’ веќе го трасира патот за модерното македонско лозарство“, нагласи Бигот.

Џовани Бигот ја нагласи и важноста на континуираното инвестирање во нови иновативни практики во лозарството каско основен услов за конкурентност.

Д-р Клемен Лисјак, енолог и истражувач во Земјоделскиот институт на Словенија ги презентираше „Иновативниот пристап во производството на грозје и вино во Винарската визба Тиквеш“. Презентирајќи ги резултатите од овој пристап тој истакна: „Патот на квалитетното вино почнува од лозовиот насад, важно е како се наводенува, како се следи зреењето на грозјето, како и кога се одредува точното време на берба, а притоа треба да се имаат предвид и географските и климатските специфики на одредено подрачје. За да се постигне тоа неопходни се континуирани инвестиции и едукација“, рече Лисјак.

Елена Младеновска-Јеленковиќ, извршен директор на ВОМ, беше децидна дека конкурентноста ќе се зголеми само преку научни сознанија и соработка, а стратешка определба е да се дефинираат стандарди за производството на грозје.

„Ангажирањето на странските експерти на лозовите насади на ‚Тиквеш’ има позитивно влијание врз обезбедување одржлив развој на целокупното домашно лозарство и винска индустрија. Со дигитализацијата во производството на грозје, како и преку експертизата што ја добивме, ја подигнавме контролата на лозовите насади на највисоко ниво“, рече Младеновска-Јеленковиќ.

Милица Плетварска-Атанасов, извршен директор на Здружението „Повардарски – ВРВ“, зборуваше за „Потреба од заедничка стратегија за воспоставување стандарди како предуслов за успешно справување со климатските промени “. „Работиме на воспоставување систем за географски ознаки за вино, кои имаат силно значење за унапредување на конкурентноста. Преку географските ознаки потрошувачите знаат што купуваат, а локалните винари се заштитени од имитации или злоупотреба на имиња. Ова е процес за кој е важна поширока соработка, без тоа нема да може да ги постигнеме целите“, истакна Плетварска-Атанасов.

На конференцијата свое излагање имаа и проф. д-р Климе Белески од Земјоделскиот институт од Скопје, кој се обрати на темата „Концептот на селекција на сорти: Клучна најдобра практика во лозарството“ и Сандра Георгиева од винарницата „Шато Камник“ која зборуваше на тема „Потреба од редовно следење и годишни анализи на берба со цел предвидување на условите во иднина“, како и Александра Ристова од Винарската Визба „Тиквеш“ која се осврна на потребата од „Градење стратегија за отпорност кон климатските промени“.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.