Виктор Марохниќ веќе 13 години живее во Њујорк, а во четвртата епизода на SoMoCast открива како одлучил да ја продаде својата успешна компанија и да започне нов бизнис, советувајќи ги сите кои размислуваат во иста насока.
Во четвртата епизода на SoMoCast, Никола Врдољак му беше домаќин на Виктор Марохниќ, кој поминал 16 години во агенцијата FIVE која што тој ја основал, а моментално е на чело на компанијата 57hours – платформа за спортови на отворено.
Виктор во последните 13 години живее во Њујорк, а за сите оние кои размислуваат за работа во Америка, сподели како ја започнал својата кариера на друг континент. Се започнало со еден познаник кога во Словенија запознал човек од Америка кој му помогнал дополнително да ја прошири мрежата на луѓе на кои што на крајот им ја претставил својата идеја. Клучната работа, посочува Марохниќ, е дека ако човек има добра идеја или добар производ и луѓето ја увидат вредноста на тоа, може веднаш да работат. Со задоволство ќе помогнат во контактите и ќе го направат „воведниот дел“ во успешниот бизнис.
Компанијата 57hours е фокусирана на авантуристички спортови – веб-страницата 57hours.com им нуди на луѓето искусни локални водичи и спортски тури на популарни локации низ светот. Тие работат со локални планинарски водичи или инструктори кои ги запознаваат луѓето со одредени спортови, техники, патеки и слично. Што се однесува до целната публика, Марохниќ посочува дека моментално тоа се луѓе кои можеби се малку понапред со времето, но дека тоа во иднина ќе бидат сите. „Планинарењето во Хрватска отсекогаш било за постарата популација. Но, сега во Хрватска, како во Америка, одиш на Сљеме [планински врв над Загреб] и има многу млади луѓе од 25 до 30 години. Луѓето сфатија дека сакаат да бидат малку повеќе во природа, да се оддалечат од интернетот, мобилните телефони и да поминат некое време со пријателите, дека тоа многу повеќе ги исполнува. Мислам дека луѓето почнуваат да го сфаќаат тоа. Како што луѓето се свртеа кон медитација, така е и со ова“ – објаснува тој.
Тој ја објаснува деловната стратегија на компанијата како класична стратегија каде што компанијата го „зема“ постоечкиот пазар, го подобрува корисничкото искуство и на тој начин го „освојува“ целиот пазар, а она што ги разликува од агенциите е тоа што платформата 57hours е отворена, т.е. секој може да ги побара нивните услуги.
Резервирањето дестинации и спортски инструктори, посочува Марохниќ, е толку едноставна и очигледна идеја, но она што го разликува 57hours од другите платформи кои нудат слични услуги е тоа што тие ја засноваа својата работа на знаење како да се направи дигитален производ, како да се направи добро корисничко искуство, маркетинг на перформанси и од тоа направија своја сопствена приказна.
Но, што им претставува предизвик?
„Тоа не е производ што можеш бесконечно да го „скејлираш“. Сега, на пример, Исланд ни оди супер и сега само скејлираме. Често откриваме победничка дестинација, но многу брзо го достигнуваме лимитот. Или имаме ограничувања во бројот на денови, бројот на локални водичи и потоа, за да растеме, треба да го намалиме бројот на локации и тоа е предизвик. Сега имаме проблем на Facebook што не можеме да прикажеме повеќе од 200 кампањи во исто време. Никој нема таков проблем. Сега треба да префрлиме одреден буџет и потоа ќе ни ја отклучат можноста за повеќе. Никој нема 200 кампањи за 200 различни производи“ – наведува Марохниќ.
Тој се осврна и на употребата на вештачката интелигенција во развојот на софтвер, на кој што се базира 57hours. Тој смета дека вештачката интелигенција не може да ги замени програмерите, туку само да ги забрза и олесни процесите. Една од работите што секако ја одбележа неговата кариера е продажбата на Five, која веќе беше глобално признаена, а аквизицијата од британска софтверска компанија беше завршена во рекордно време.
Како успеал да ја продаде компанијата за 40 милиони американски долари и да започне нов бизнис, какви чекори треба да се преземат пред тоа и што ги советува сите што сакаат да се обидат во бизнисот во странство, погледнете во четвртата епизода на SoMoCast.
Сите новости за SoMo Borac можете да ги следите преку нивниот newsletter, на официјалната веб-страница, како и на профилите на Facebook, Instagram и LinkedIn. Поткастот SoMoCast се реализира во соработка со стриминг платформата Voyo, а може да се гледа преку следните канали: YouTube, Spotify, Deezer, Apple Podcasts и Google Podcasts.