• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Каде ја утнавме ? Интернет медиумите, маркетинг агенциите и огласувачите!

15/12/2013
in Во фокусот, Колумни, Маркетинг & Адвертајзинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

ad fails

Изминатиов период на многу состаноци со луѓето кои се во медиа-маркетинг индустријата имав прилика да слушнам една те иста фраза како интернет-медиумскиот простор во Македонија е сериозно “задушен“ од сензационалистички вести од типот на “таа и таа старлета се појавила таму и таму во некој клуб без гаќички“ или “го убила супругот нанесувајќи му XX убоди со кујнски нож“ :) и дека копи-пасте интернет новинарството е “професија на иднината во Македонија“ …дека борбата за “импресија плус“ е “главен и одговорен уредник“, целосно занемарувајќи го минимумот на квалитетни содржини…недајбоже авторски текстови, истражувања итн…

За жал, сето тоа во огромен дел е вистина. Можеби тоа не е од денеска и не се однесува само на интернет медиумите, но дефинитивно последниве година-две доживеа невидена прогресија. Е сега прашањето е зошто е тоа така?

р е к л а м а

Дали грешката тука е само на интернет медиумите или сето ова треба да се разгледува од повисок point of view и во обзир да се земат и другите премиси кои ја комплетираат платформата која ја движи оваа индустрија, а тоа се секако маркетинг агенциите и секако огласувачите.

За да тргнеме сето ова да го анализираме, треба да почнеме од основата, од првото прашање – Зошто да создадам бизнис со интернет медиум ?

Се разбира, освен ако не сме некои големи хуманисти и имаме еден куп пари па сакаме да ги вложиме во медиум кој ќе афирмира определена тема или агенда, првата причина поради која влегуваме во овој бизнис, впрочем како и во секој друг бизнис е ОД него да заработиме.

Ако ги исклучиме сите “не-пазарни“ начини на заработка од интернет-медиум во Македонија (под ова мислам и на разни донации, грантови итн. ), единствен начин кој ни останува е да се натпреваруваме на огласувачкиот пазар и да се обидеме да добиеме реклама-банер од некој огласувач.

Знаејќи ги принципите на кои функционираат поголемите огласувачи, најверојатно местото каде ќе треба прво да тропнеме ќе биде вратата од канцеларијата на медиа-планерот во некоја маркетинг агенција на кого ќе треба да му дадеме параметри кои нему ќе му дадат слобода медиумот да го вклучи во медиа планот за наредната кампања, кој потоа веројатно во координација со задолжениот од кај огласувачот ќе биде финализиран и спроведен.

Параметрите кои треба да ги презентираме најчесто се бројот на посетители и бројот на импресии кои порталот ги остварува. Во последно време со анализите на Gemius, плус се додаваат и некои информации за читателската публика итн.

Хендикепот да немаме јака голема мрежа која под свое ќе има многу медиуми (т.е. ќе можат да се вклучат сите од најмали до најголеми), а потоа контекстуално да ги распределува рекламите – за жал значи дека не секогаш рекламата ќе соодветствува со содржината, т.е. интересите на читателот, но еве да се помолиме AdSense  да дојдат што поскоро и после ќе правиме друг муабет :)

Да продолжиме, знаејќи го фактот дека токму тие бројки (посетители и имресии) се во голема мера одлучувачки, интернет медиумите најдоа многу едноставна цака како тоа да го остварат и да бидат високо компетитивни на пазарот со другите конкуренти.

Формулата е повеќе од едноставна.

Број еден реферал од кој доаѓа сообраќајот на интернет медиумите е Фејсбук. Тоа значи дека голема публика на Фејсбук по автоматизам значи голем сообраќај кон веб сајтот, а големата публика на Фејсбук е секако на продажба.

Има повеќе финти како да се направи голема публика на ФБ, а јас во прилог на тоа да не го издолжам уште повеќе текстов ќе споменам само неколку:

– Платени ФБ огласи за зголемување на фановите на ФБ страниците или дирек купување на фанови преку многутте такви сајтови кои тоа го овозможуваат.

– Купување на големи ФБ групи (не мора цела страна, може и закуп на 5-10 постирања на линкови) од типот на “Ја сакам Македонија“ , “Вечно Скопје“ итн. кои паметно си го искористиле убавото време на ФБ :) и си се набилдале со 100.000+ фанови.

– Трета, во последно време најприменлива тактика се ФБ апликациите, social reader-и кои овозможуваат голема виралност на постовите, наградни игри за зголемување на фан базата или за мене најлошата тактика кога се објавуваат ептен бизарни, измислени вести, (минатата недела имаше една дека починал Лионел Меси ) кои за да се прочитаат треба да станете нечиј “ФАН“.

Ете така, кога за месец-два ќе се набилда јака фан база, сега останува само да се продуцираат што е можно повеќе вести во текот на 24 часа кои само ќе се споделуваат и ќе носат сообраќај на страната.

За да продуцираш што повеќе треба да следиш што се објавува по другите медиуми и само да се копира, понекогаш кога се има повеќе време и да се преведи нешто од странство (на српски портали мислам воглавно).

Мислам дека е многу едноставно како да се дојде до портал кој ќе има голема читателска публика, нели ?

Секоја чест на квалитетните веб сајтови кои имаат авторска содржина, објавуваат уникатни вести и имаат многу читатели. Денеска не зборуваме за нив, денеска зборуваме за оние кои објавуваат копи-пасте содржини и одат максимално сензионалистички само за импресија плус, што би значело банерче повеќе !

Е сега каде се тука огласувачите? Епа ако тие мислат дека не е проблем нивната реклама да се појавува било каде, тогаш немаме проблем.

Но, еве еден пример од пред неколку недели: Наш автомобилски дистрибутер имаше реклама, full branding, на еден познат, релативно нов портал, на секцијата црна-хроника. Таму за жал се погоди ден кога сите ударни вести беа сообраќајни несреќи. Во дел од тие вести, возило со кое се случила сообраќајката беше токму од брендот кој имаше full брандинг на страната. Е сега сами можете да претпоставите какви асоцијации предизвикуваше веселата “насмеана“ реклама во таков контекст. Толку.

Вакви примери има мал милион и ќе има се додека огласувачите не почнат да се грижат повеќе за тоа во какви медиуми се појавуваат, каков е нивниот кредибилитет кај јавноста, како станале-тоа што станале, која е нивната публика во детали, кои се нивните интереси, која е нивната платежна моќ итн……а помалку обрнат внимание на тоа дали статијата им била кликната 300 или 400 пати.

Ајде… овие што прават кампањи за brand awareness донекаде можам да ги разберам, ама овие што конкретно рекламираат повик за акција а не внимаваат на факторите кои ги споменав погоре – изгледаат ептен заталкани.

При крај, прашањето од почетокот: Каде ја утнавме?

Тука сам ќе одговорам: Каде ја утнавме – ја утнавме. Време е да се поправиме !

Можеби многу си придавам на мојата професија, но дефинитивно мислам дека ние кои работиме во маркетинг индустријата сме клучот во оваа приказна. Мислам дека нашата улога овдека е најважна.

Ако успееме добро да ги едуцираме нашите клиенти, ако успееме да се договориме да прифатиме повеќе метрики и други фактори кои ќе одлучуваат на кој медиум ќе му ја дадеме довербата да ја комуницира пораката на нашата кампања – работите ќе се сменат.

А за да се договориме, треба да седнеме сите заедно и да пиеме едно кафе !

Ова е мој став и мое мислење за оваа тема, Ве поканувам слободно на порталов да го споделите и Вашето !

Ако Ви се допадна статијава и сакате да ја афирмирате оваа тема, споделете ја статијава на социјалните мрежи….да појачаме и ние некоја импресија плус :) :)

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.