• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Monday, June 30, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Како се лета до Милано за 899 денари?

12/01/2014
in Во фокусот
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во последниве неколку години ниско-тарифните летови станаа реалност и за македонските граѓани. Во 2011 Wizz Air ја воведе првата ниско-тарифна линија од скопскиот аеродром, но за нецели три години од првиот лет кон Лондон воведоа уште 13 нови линии.

Брзата експанзија и пенетрацијата на македонскиот пазар укажува на успешноста на бизнис моделот кој го применува овој авиопревозник. Всушност, Wizz Air не прави ништо специјално и непознато во светски рамки. Истиот модел, веќе неколку децении, успешно го применуваат Ryanair, easyJet, Southwest Airlines, Airasia и многу други авиокомпании, опслужувајќи линии помеѓу светските метрополи, но и помалите и „незначајни“ градови.

 летови со ниски трошоци

р е к л а м а

Општо прифатен е терминот low-cost (ниско-тарифни) авиокомпании – наплатуваат помалку за извршената услуга. Кажано со маркетиншки речник “value for money”, а според дијаграмот на Портер ако традиционалните компании користат стратегија за диференцијација, ниско-тарифните стратегиски се определени за „сеопфатно водство во трошоците“.

Генерално гледано, во повеќето индустрии прилично е едноставно да се најде начин за намалување на трошоците и остварување на „сеопфатно водство во трошоците“. На пример, рестораните за брза храна ја намалуваат потребата од персонал во квантитативна и квалитативна смисла, дисконтните продавници го намалуваат асортиманот, хотелите од пониска категорија заштедуваат на интериер и достапни услуги, во текстилната индустрија се појавуваат марки кои користат поевтини материјали и креации и слично..

 Но, во авионската индустрија не постојат така лесни начини за да се „заштеди“. Од една страна воздухопловните власти наметнуваат високи стандарди кои се задолжителни за сите авиокомпании, а од друга страна интериерот учествува релативно незначително во вкупната цена на авионот, па така заштедите од купување на авиони со поедноставен интериер речиси и да не постојат.

Така, создавањето на бизнис модел за ниско-тарифни авиокомпании бара повеќе креативност и размислување вон „границите“. Освен логичните рестрикции, како пониското ниво на услуги за време на летот, поголемата густина на седиштата (поголем капацитет) и користењето на алтернативни (поевтини) аеродроми, авиокомпаниите пронашле и низа алтернативни начини за намалување на трошоците.

 Пократко задржување на земја

Ниско-тарифните авиокомпании обезбедуваат подобра искористеност на капацитетите, а со тоа и релативно намалување на трошоците, преку минимизирање на времето помеѓу два лета. Најчесто, распоредите на летање предвидуваат само 20-30 минути од слетувањето до следното полетување на авионот. Тоа значи дека во таа временска рамка авионот треба да се „паркира“, да се испразнат патниците и багажот и повторно да се наполни со патници и багаж за следниот лет. За да се постигне толку кратко време на задржување, најчесто, не се користат воздушните мостови (air bridges) од аеродромските терминали, туку се одлучуваат за конвенционалните скали, овозможувајќи истовремено користење и на предниот и на задниот влез/излез од авионот. Исто така, неможноста за бесплатна резервација на седиште ги мотивира патниците да пристигнат навремено на гејтот за да го зафатат посакуваното место. Традиционалните авиокомпании се принудени да ги чистат остатоците од храна и пијалоци при секој лет, но ниско-тарифните авиокомпании не служат бесплатна храна и пијалаци, па темелно ги чистат авионите само во текот на ноќта кога редот на летање е поредок, заштедувајќи значително време во текот на денот.

Хомогена флота

Генерално, флотата на ниско-тарифните авиокомпании е составена од еден тип на авион. Најчесто се одлучуваат помеѓу Boeing 737 и Airbus A320. Така, создаваат услови за значителни заштеди, бидејќи пилотите се обучуваат за само еден тип на воздухоплов, а се чуваат и помалку резервни делови на залиха.

 Point-to-point систем

Point-to-point системот, за разлика од Hub-and-spoke, воспоставува директна врска од почетната до крајната дестинација, односно не дава можност за конекција на повеќе летови. Така, авионските компании остваруваат значителни заштеди, бидејќи фреквенциите на летање ги проектираат исклучиво според побарувачката за таа линија, немајќи одговорност за усогласување на редовите на летање помеѓу различните линии. Исто така, не се одговорни доколку поради доцнењето на летот патниците го пропуштат следниот лет до посакуваната дестинација. Така, ги избегнуваат потенцијалните трошоци за сместување и храна помеѓу летовите. Значителни се заштедите и од избегнувањето на трошоците за распределување на багажот помеѓу поврзаните летови.

 Online резервации

 Со избегнувањето на посредниците и дирекнтата продажба на картите преку сопствените веб страници и контакт центри се намалува конечната цена за сметка на провизиите кои би ги наплатиле тур операторите. Повеќето контакт центри наплатуваат специјална телефонска тарифа, која во случајот на Wizz Air изнесува дури 35 денари по минута, обезбедувајќи дополнителен приход за авиокомпаниите.

Користејќи ги овие, но и многу други специфични техники, ниско-тарифните авиокомпании успеваат да остварат заштеди од дури 50% во однос на традиционалните авионски превозници, овозможувајќи им да понудат значително пониски цени со што остваруваат конкурентска предност и го наоѓаат своето место на пазарот.

Автор на овој текст е Драган Јосифовски, скоро дипломиран на Департман Маркетинг на Економскиот факултет во Скопје, JoinEUSEE (Erasmus Mundus) алумни на Масариковиот Универзитет во Брно, Чешка Република.

Поврзете се со Драган на Linkedin.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.