Додека инфлуенсер маркетингот се претвора во индустрија од повеќе милијарди долари, глобалната директорка за инфлуенсер маркетинг во Dolce & Gabbana, Пиера Валентина Тониоло, го споделува „прирачникот“ зад успехот на светските брендови. Од стратегии по платформи до избор на креатори — таа открива како маркетерите можат да го претворат влијанието во мерлив раст.
Инфлуенсер маркетингот одамна ја надмина фазата на експеримент. Тој денес е централна деловна стратегија. Според Business Insider Intelligence, глобалната вредност на оваа индустрија ќе надмине 32,5 милијарди долари до 2025 година, а луксузните брендови ја водат промената. Една од клучните фигури во овој процес е Пиера Валентина Тониоло, глобална директорка за инфлуенсер маркетинг во Dolce & Gabbana, која ќе биде панелистка на 8. Регионална е-трговска конференција во Скопје.
Нејзината презентација, „The Influencer Playbook Global Brands Don’t Want You To Have“, ветува дека ќе открие што навистина стои зад влијателниот маркетинг — надвор од гламурот и буџетите.
„Вистината е дека инфлуенсер маркетингот стана двигател на растот,“ вели Тониоло. „Но успехот не зависи од среќа или скапи кампањи, туку од системи кои ја балансираат креативноста и одговорноста.“
Три совети од глобалниот прирачник за успех
- Усогласете ги креаторите со ДНК-то на брендот
Dolce & Gabbana не избира инфлуенсери само според бројки. „Секој креатор што го ангажираме мора да биде во согласност со вредностите на брендот,“ објаснува Тониоло. „Не се работи за контрола, туку за соработка.“ Таа препорачува маркетерите да ги дефинираат своите „неприкосновени правила“ како што се тонот, визуелниот стил и бренд кодовите, а потоа да им дозволат на креаторите да ги интерпретираат на свој начин. - Градете стратегии според платформата
„Една порака не функционира насекаде, Instagram е за аспирација, TikTok за досег, а ‘live commerce’ е местото каде што се случува конверзијата,“ – објаснува Тониоло. Нејзиниот тим прилагодува содржини по региони и соработува со локални креатори кои најдобро ги разбираат културните кодови. - Комбинирајте глобална визија со локален глас
„Луксузот живее од конзистентност, но влијанието е локално,“ вели Тониоло. Таа го опишува пристапот вака: брендот е архитектурата, а локалните тимови го уредуваат ентериерот. За маркетерите тоа значи – да дадат простор за адаптација, без да ја нарушат суштината на брендот.
Новите мерила за успех
Лајковите и следбениците повеќе не се мерка за влијание. „Денес гледаме конверзии, заедници и културна релевантност,“ објаснува Тониоло. „Кога креаторот автентично зборува со својата публика, свеста природно се претвора во акција.“
Совети за брендовите во подем
На пазарите во Западен Балкан, Тониоло гледа посебна можност:
„Поблиску сте до својата публика, можете да реагирате побрзо и да бидете поавтентични од големите глобални брендови. Таа агилност е вашата предност.“
Регионалната публика, особено младите генерации реагираат на искреност и блискост, а не на совршенство. Затоа, брендовите кои ќе успеат да го најдат својот „вистински глас“ во локалниот контекст, ќе изградат многу посилна лојалност отколку оние што се обидуваат да копираат глобални формули.
Нејзината последна порака за маркетерите е: Третирајте го инфлуенсер маркетингот како деловна дисциплина.
Креативноста, структурата и податоците мора да одат заедно — затоа што во новата економија на влијание, оние што ќе ја совладаат автентичноста, ќе ја освојат и публиката и продажбата.





















