• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, May 13, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колку ќе вложиш толку ќе добиеш

09/06/2015
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn
Сашо Дуљанов
Сашо Дуљанов

Деновиве мој пријател Французин ми кажа дека е избран  како ПР(Public relation) консултант на голема фармацевтска компанија од Германија. Со задача да подготви ПР стратегија и да предложи ПР алатки со чие имплементирање во период од три месеци би се подобрил имиџот на компанијата чии акции имено котираат на големите светски берзи. Со подобрен имиџ и кредибилитет, компанијата очекува раст на вредноста на акциите, но и зголемен интерес за нив, што дава можност и за нова емисија на акции, со што би се добиле средства кои би овозможиле нов инвестиционен циклус, истражувања и развој.

Хонорарот што ќе го добие е 150.000 евра за изработка на стратегија, избор на ПР техники и нивна имплементација, а дополнително му е понудено и процент од растот на профитот, пред се поради зголемената вредност на акциите. Мотивација за работа “до небо”. Кога во разговор му кажувам какви се буџетите во Македонија за ПР стратегија, не можеше да се изначуди.

Целата стратегија ја базираат на истражување во кое ќе вклучат голем број на доктори и фармацевти од неколку европски земји, од кое очекуваат позитивни резултати кои ќе ги потврдат позитивните здравствени ефекти од употребата на носечкиот бренд на клиентот, кој притоа е и патентиран производ, од чии авторски права во иднина може да се очекуваат големи приходи. При спроведувањето на истражувањето тие соработуваат со Германската лекарска комора со цел да добијат на кредибилитет и независност и на поголема доверба во комуникацијата. Секогаш е подобро некој друг да го промовира твојот производ или компанија, а ако е тоа некој во кој јавноста има доверба, шансите за успех се големи. Во истражувањето се вклучиле 1000 доктори и фармацевти, а проектот е реализиран  во богатите земји како Франција, Германија, Англија и Белгија.

р е к л а м а

Од добиените резултати се подготвува соопштение кое се пласира на интернационалните новински агенции, кои се извор за информации за најголемиот дел од медиуми. Со претседателот на Германската лекарска комора е организирано интервју кое се објавува во билтенот на оваа институција, која важи како едукатор во дејноста. Во Франција се организира семинар за стручната јавност на кој се презентираа резултатите од истражувањето. Во фокусот на нивните активности беше медицинската стручна јавност, што е и причина фокусот на медиумската покриеност да биде во стручни медиуми кои го покриваат секторот здравство. И во Македонија се подготвуваат стратегии во кои се вклучени истражувања, но буџетите се мали. Затоа ,,колку пари толку музика,,.

ПР стратегијата  на мојот пријател за кратко време предизвика и т.н. word of mounth ефект, така што истражувањето и информациите за позитивните ефекти од употребата на производот на клиентот се прераскажуваа.

Не поминаа ни 5 месеци, вредноста на акциите на компанијата пораснаа за 3%, се појавија и на Њујоршката берза, а се претпоставува дека интересот за нови акции ќе биде голем.

Резултатите се одлични, клиентот презадоволен, а самата помисла дека ќе заработи милион евра е како сон. Сите алатки кои ги користат странците добро им се познати на луѓето кои работат ПР-от во Македонија, но за жал многу малку се вложува во оваа дејност. Само дел од големите и успешни компании ги знаат предностите на ПР-от, свесни дека колку средства ќе вложат, толку ќе им се врати. Постои недоверба на споделување на информации, и ниско ниво на едукација. Одговорноста е кај сите, најмногу кај компаниите кои ја губат можноста за евтина а ефективна промоција, но и кај големите агенции каде неретко ПР-от личи на адвертајзинг!

Пишува: Сашо Дуљанов

Првично објавено на: Фактор.мк

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.