• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна на Наташа Божиновска Миркова: Дали агенциите за комуникации имаат одговорност пред клиентите кога предлагаат инфлуенсери?

21/02/2023
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пишува: Наташа Божиновска Миркова, директор на Represent Communications Macedonia

Наташа Божиновска Миркова

Индустријата за инфлуенсер маркетинг значително порасна и сѐ уште расте во последниве години. Уште во 2019 година имавме светски примери на инфлуенсер маркетинг каде човековото око не можеше да препознае дека инфлуенсерот е всушност аватар. Брендовите доброволно ги ангажираат инфлуенсерите и се потпираат на односот помеѓу инфлуенсерот и публиката, сѐ со цел зголемување на свесноста за брендот или едуцирање на јавноста.

Според една студија на Deloitte, 85% од корисниците на социјалните медиуми ги следат инфлуенсерите, 49% им веруваат на препораките кога купуваат и 60% од менаџерите за продажба на брендови имаат доделен дел од нивните буџети за маркетинг на инфлуенсери. Следењето на инфлуенсерите е особено високо кај младите од 16-24 години.

р е к л а м а

Меѓутоа, не секогаш законот може да ја регулира штетата која може да настане. Во нашата држава закон за инфлуенсер маркетинг не постои, исто како што не постои закон ни за статусот на профилите на инфлуенсерите или нивните канали, каква содржина споделуваат во етер. Тие од една страна имаат голем број на следбеници, што значи нивните канали и тоа како треба да се третираат како медиум кој пренесува информации и гради одреден став по различни прашања, а од друга страна нема контролно тело кое тоа ќе го дозволи или казни.

И кога знаеме како функционираат работите, дали треба агенциите за комуникации, ПР и дигитални агенции кои работат директно со клиенти кои се потрошувачи на инфлуенсер маркетингот да се запрашаат колку тие имаат одговорност кон своите клиенти предложувајќи инфлуенсери од секаков ранг само затоа што позади себе имаат голем број на следбеници?

Од листата на еден новинар денес видов дека јутјуберот кој го објави недоличното видео кое во моментов кај нас е жешка тема на разговор насекаде и отвори низа прашања поврзани со одговорноста и воопшто содржината која неконтролирано се пласира во јавноста, има соработка со десетина локални брендови. Па, следното прашање кое си го поставувам во глава како  дел од комуникациската индустрија е дали јас, во заштита на свој клиент денес ќе се јавев и директно ќе препорачав раскинување на соработката со јутјуберот после овој скандал? Понатаму, случката отвора низа други важни прашања кои не се од економска природа, а ги засегаат агенциите.  На кој начин Агенциите прават селекција при давањето на предлози кон клиентите во врска со евентуални соработки со јутјубери и инфлуенсери? Дали Агенциите ги проверуваат содржините на лицата/инфлуенсери кои ги предлагаат, истите да вклучуваат етика, морал и достоинство кога е комуникација во прашање или само бројот на следбеници за повеќе кликови и исполнување на таргетите е важен? Дали после срамната јутјуберска епизода на еден инфлуенсер, на сите агенции за комуникации ни претстои преобмислување и утврдување на нови, подобрени стандарди за управување со инфлуенсер маркетингот?

Ова се прашања кои секој еден од нас како чинител треба да ги размисли бидејќи не е спорно само последното видео на каналот на јутјуберот, спорни се и други негови претходни подкасти, каде наративот и начинот на креирање на содржина се веќе прашања за подигнување обвинение. Со други зборови, моќта на инфлуенсерите во хипер-поврзаното општество преку социјалните мрежи денес е факт кој не смее да се занемари бидејќи треба да се свесни дека со голема моќ доаѓа и голема одговорност. Агенциите кои се тесно поврзани со инфлуенсерите мора да вклучуваат одговорност во своето работење бидејќи сите заедно ја градиме иднината за следните генерации. Јас лично не би сакала моите деца да живеат во средина каде газењето по нечии права ќе биде оправдано и јавно комуницирано. За начинот на коментирањето и ширењето на расистички, дискриминирачки по бил кој основ, и ксенофобичен материјал по пат на компјутерски систем, нека се позанимаваат органите на Судот.

Има ли правна заштита на ниво на ЕУ?

Инфлуенсер маркетингот е предмет на ЕУ и националните правила за заштита на потрошувачите што ги применуваат националните судови и власти, како и на саморегулацијата на индустријата.

На ниво на ЕУ, не постои специфична легислатива која се фокусира на содржината од страна на инфлуенсерите, но се применува хоризонтално законодавство за заштита на потрошувачите. Што се однесува до барањата за транспарентност според законот за потрошувачи што се применуваат за инфлуенсерите кои се активни како огласувачи, Директивата за нефер комерцијални практики (UCPD) особено ја обезбедува целокупната рамка за практиките што ги прекршуваат правилата за заштита на потрошувачите. Директивата за правата на потрошувачите (CRD) и другото законодавство за потрошувачки договори се применуваат кон инфлуенсерите кои дејствуваат како продавачи, во однос на обврските на онлајн трговците да обелоденат широк спектар на информации на потрошувачите.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.