• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна на Борис Ефтимовски: Три поучни поенти од победничката кампања на Трамп

06/11/2024
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести, Политички маркетинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Автор: Борис Ефтимовски

Денес ја посведочивме една од највпечатливите победи во историјата на американската политика, така што Доналд Трамп стана само вториот американски претседател со непоследователни мандати (последен таков беше Гроувер Кливленд во 19 век). Притоа, не само што Трамп го освојува електоралниот колеџ со големо мнозинство, тој исто така го освои мнозинството од сите гласови на територијата на Соединетите Американски Држави (на Републиканците последен пат тоа им успеало во 2004 година). Истовремено, Републиканската партија го освои мнозинството гувернери, сенатори, а се чини и пратеници во Претставничкиот дом.

Фото: kalhh/Pixabay

Незадоволството кај популацијата од мандатот на Бајден и Харис очигледно имаше големо влијание, но секако не смее да се занемари речиси одлично спроведената кампања на Трамп и неговиот табор. Што, тогаш, можеме да научиме од неа? За нас како луѓе од комуникациската индустрија, ова е кампања која долго ќе ја анализираме, а на која сосем сигурно влијаеле мал милион фактори. Меѓутоа, во оваа прилика, издвојуваме три клучни поенти кои сметаме дека имаа важно влијание во нејзиниот успех.

  1. Јасно таргетирана целна група

Кампањата на Трамп добро ги процени своите можности меѓу различните демографски групи и јасно си ја постави целната група: млади и средовечни мажи од сите раси и професионални сфери. Како резултат на таквата поставеност, Републиканците успеаја да направат голем пресврт во освојувањето на добар дел од латиноамериканските и афроамериканските гласови, покрај традиционалните упоришта меѓу белечкото население во руралните средини. Истовремено, Трамп привлече голем дел од работничката класа и синдикалното членство, кои што традиционално досега се сметале за „бастион“ на Демократите.

Од другата страна, кампањата на Харис главно се фокусираше на жените од урбаните и субурбаните средини и обезбеди релативен успех меѓу нив. Меѓутоа, тие не успеаја добро да ги коориднираат своите односи со малцинските демографски групи кои претходно биле верни гласачи на Демократите, пред сè со нивниот машки дел. Кампањата на Харис, вклучително и настапите на нејзините сојузници како поранешните претседатели Обама и Клинтон, упатуваа прилично „снобовски“ пораки кон мажите од малцинските групи, како да нивниот глас треба по „дифолт“ да оди на контото на Демократите. Истото се случуваше и со белите мажи од работничката класа и членовите на синдикатите. Поука: Циничниот и обвинувачки однос кон добар дел од своето традиционално гласачко тело не е добра идеја.

  1. Јасни пораки

Со цел да се одржи победничка коалиција, мора да се задоволат сите нејзини делови. Па, затоа, секоја кампања се фокусира на широк спектар од теми во зависност од интересот на нејзините целни групи. Меѓутоа, главните пораки мора да бидат јасни и конзистентни. Кампањата на Трамп успеа да одреди три главни политички точки на обединување: 1. Борба против илегалната имиграција; 2. Национален трговски протекционизам; 3. Мирољубива надворешна политика.

Од другата страна, најсилната порака на Камала беше заложбата за репродуктивните права на жените. Но, откако стана јасно дека таа демографска група е цврсто на нејзина страна, кампањата се „изгуби“ во пласирањето на нова обединувачка порака. Речиси целата енергија беше фокусирана на простата конструкција „Трамп е лош“, проследена со потпалувачка реторика, сеење страв и навреди, без понуда на јасна алтернатива. Ословувањето на половина нација како „фашистичка“, не се покажа како најдобрата идеја. Луѓето просто не сакаат да бидат омаловажувани.

  1. Моќта на поткастите

Поради генерално неповолниот однос на традиционалните медиуми како печатените весници и телевизиите спрема Трамп, неговата кампања речиси целосно се потпре на поткастите. Одлуката се покажа сосем исправна, главно поради тоа што новиот формат на долги разговори без сценарио одговара најдобро на темпераментот и импровизациите на Трамп. Резултатот беа милиони и милиони прегледи на негово конто.

Од другата страна, Харис главно се потпираше на кратки интервјува за традиционалните медиуми, кои губат сè поголем гледачки удел кај публиката – особено меѓу младите. Нејзините неколку обиди да „нурне“ во светот на поткастите беа крајно контрапродуктивни, губејќи се во слободниот стил на разговор без сценарио.

Овие избори ни покажаа дека идните политичари ќе мора да го сменат својот пристап кон медиумите, односно ќе мора да ги вежбаат своите способности за вербална импровизација и слободен разговор од долг формат – доколку сакаат да бидат восприемени како автентични кај гласачите.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.