• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Wednesday, August 13, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна на Дражен Котески: Од човечки шепот до машински шум. Како ВИ ја редефинира креативноста

13/08/2025
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пишува: Дражен Котески, Linkedin

Дражен Котески

Креативноста е повеќе од механичко производство. Таа е пулсот на нашето постоење. Тоа е моментот кога погледот и раката треперат над празна страница, не затоа што е празна, туку затоа што е полна со можности што само ние можеме да ги почувствуваме. Човечката креативност носи емоции, лични искуства и намера. Елементи што машините можат да ги имитираат, но никогаш целосно да ги разберат. Тоа е чин на создавање што доаѓа од длабочината на нашето битие, нешто што не може да се програмира.

Последниве години, брзиот развој на вештачката интелигенција (ВИ) во креирањето содржини ме тера да се запрашам: „Што жртвуваме кога им дозволуваме на машините да зборуваат во наше име“? Како некој што го сака процесот на создавање, од првата искра на инспирација до последниот збор, чувствувам дека прекумерната зависност од ВИ ја цица душата од нашите зборови. Тоа е тивка, но длабока загуба, слична на заменувањето на топлиот допир на рачно напишана честитка со студен, безличен, дигитален шаблон.

р е к л а м а
р е к л а м а

За брендовите, последиците се уште посериозни. Замислете свет каде секоја компанија го користи истиот алгоритам за да ги обликува своите пораки. Што се случува тогаш? Сите почнуваат да звучат исто, како монотоно ехо во празна соба. Без идентитет. Без карактер.
Автентичноста, онаа искра што ги поврзува брендовите со луѓето, почнува да исчезнува. Кога пораките стануваат масовно произведени, тие ја губат својата уникатност. Замислете иднина каде секој слоган, секоја приказна, секој повик за акција е само рециклирана и парафразирана верзија на истата формула. Дали би се сеќавале на таков бренд? Дали би ви значел нешто?

Етичките прашања се подеднакво загрижувачки. Луѓето копнеат по искреност, по приказни што доаѓаат од срце, по пораки што носат вистина. Но, ВИ може да создаде само илузија на емоција, полирана фасада зад која нема душа. Брендови што го кријат своето потпирање на технологијата или ја злоупотребуваат за да манипулираат, ризикуваат да ја уништат довербата што со години ја граделе. Едно погрешно движење, еден откриен лажен глас, и публиката полека но сигурно се повлекува, разочарана од без-емоционалното клише на веќе слушнатите зборови. Довербата е кревка, а технологијата, колку и да е напредна, не може да ја замени човечката искреност.

Автентичноста не е само маркетиншки трик, таа е сржта на човечноста. Како што вели Ленс Секретан, „Автентичноста е усогласување на главата, устата, срцето и нозете. Да се мисли, кажува, чувствува и прави исто, постојано “. Без тој интегритет, брендовите стануваат празни силуети, сенки на она што би можеле да бидат. AI може да состави совршена реченица, но не може да го почувствува товарот на нејзиното значење. Не може да заплаче, не знае да се насмее или да сонува. А токму тоа е она што нè прави луѓе.

Во уметноста, оваа разлика станува уште поочигледна. Секој потег со четката, секој стих, носи отпечаток од нечиј живот, радост, болка, копнеж. ВИ може да репродуцира ремек-дело, но не може да го почувствува зошто уметникот плачел додека го создавал. Уметноста е огледало на човечноста, каде емоциите и искуствата се прелеваат во нешто што само човекот може да го почувствува. Машините можат да генерираат слики или да напишат песни, но им недостасува суштината. Онаа несовршена, но длабоко вистинска магија што ја прави уметноста вечна.

На крајот, да создаваш е да сакаш да вложиш дел од себе во нешто што може да допре друго срце. Креативноста е чин на љубов, поврзана со универзални човечки емоции кои нè прават живи. ВИ не мора да го означи крајот на овој процес. Како алатка, таа може да ги ослободи нашите идеи, да ни помогне да истражуваме нови хоризонти. Но, без човечкиот допир, ризикуваме иднина каде сè е беспрекорно, но ништо не е вистинско. Свет на едноличност каде креативноста тивко умира.

Сепак, не мислам дека треба целосно да ја отфрлиме ВИ. Таа е неверојатно моќна алатка, способна да го забрза процесот и да ослободи простор за иновации. Замислете сликар кој користи ВИ за да експериментира со бои, но ја задржува својата душа во секој потег со четката. Кога технологијата и човечноста работат заедно, резултатот може да биде нешто ново и возбудливо. ВИ може да биде партнер, но човечкиот ум и срце мора да останат на чело, да водат и да одлучуваат. Само така брендовите ќе ја задржат својата душа, својот глас, својата причина за постоење.

Во оваа ера на ВИ, предизвикот не е да се откажеме од технологијата, туку да ја користиме со мудрост. Да ја впрегнеме нејзината моќ, но да не дозволиме да нè дефинира. Брендовите што ќе успеат да ја задржат својата автентичност додека ја прифаќаат иновацијата, ќе бидат оние што ќе опстојат. Оние што ќе продолжат да зборуваат со човечки глас, дури и кога машините им помагаат да го напишат текстот.
Изборот, барем во овој краток момент, е само наш.
Да создаваме со технологија или да ѝ дозволиме таа да создава со нас.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.