• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна на Магдалена Шамбевска: Вреди ли да ангажирате инфлуенсери за промоција? Важни информации за компаниите, но и за инфлуенсерите!

11/04/2022
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Автор: Магдалена Шамбевска Аневска, Nova Solutions

Ако инфлуенсерот одговара за промоција на вашиот бизнис – ДА. Ангажирајте го! Сé уште се популарни и имаат влијание врз донесување на одлуката за купување на производи или услуги. Особено микроинфлуенсерите.

р е к л а м а

Кој е инфлуенсер? За многумина ова е популарен “buzzword” кој сега често се споменува. Збор кој поттикнува и привлекува внимание и на социјалните мрежи и во медиумите, но и при комуникациите меѓу луѓето надвор од интернет платформите.

Инфлуенсер (микроинфлуенсер под  20.000 следбеници, макроинфлуенсер над 20.000 следбеници) е личност или заедница која станала позната по пат на интернет, а пред интернетот тоа не беше. Има влијание врз одредена бројка на луѓе – број што не е едноцифрен или двоцифрен, туку повеќецифрен.

Но, не може да се смета секој за инфлуенсер затоа што има само голема бројка на следбеници и е популарен на интернет. Пред сé, поради тоа што нема дефинирана целна публика, нема вистинско влијание врз луѓето, врз одлуките, врз купувањето, продавањето и сл.

Инфлуенсерите, не мора да продаваат само производи и услуги. Може да продаваат и мислење, што денес е тренд кај нас, па и во светот. Како пример ќе ги посочам мотивациските говорници.

5 златни правила за инфлуенсерите и компаниите

  1. Имајте свои цели и идеи за кои ќе зборувате (ниши). Не мора да сте експерти во се, но барем во она што го работите. Трудете се објавите да ги постирате во континуитет. Барем по една дневно.
  2. Изберете платформа за комуникација со публиката. Ова важи и за инфлуенсерите и за компаниите кои сакаат да промовираат услуги/производи. Не се распрснувајте на различни канали. Така ќе се дефокусирате и нема да може да се посветите квалитетно. А, и публиката различно се однесува на различни платформи. Секоја платформа има свои правила, а секоја објава е важна. Во моментот најинтересна и најследена е платформата Instagram, која истовремено носи и најмногу пари. :)
  3. Проучете како функционира платформата и направете стратегија за добра промоција. Нека биде тоа подетален план за тоа како ќе ја водите вашата страница во следните 3 до 6 месеци.

Овде би ги критикувала малку инфлуенсерите за следново: Не можете да бидете “travel infuencer” ако не патувате, не можете да бидете модна блогерка ако имате три комбинации на облека кои сакате да ги носите, не може да бидете “food blogger” ако правите само 3 рецепти итн. За почеток мора да имате повеќе и да правите повеќе. Не би сакала да звучам како мотивациски говорник :), но мора да сте подготвени за предизвиците и трендовите кои доаѓаат, пред сé за долгорочно креирање на содржини. Мислам на креативни содржини, интересни и корисни кои ќе го држат вниманието на луѓето.

  1. Бидете различни. Пронајдете агол кој досега не е покриен. Развијте креативен процес. Снимајте се од друг агол, зборувајте поразлично, имајте нови рубрики итн.
  2. Прилагодувајте се на новитетите. Бидете свесни дека мрежите се многу динамични и алгоритмите се менуваат. Тоа може работата да ви ја направи пеколна. Но, некогаш може и да ви донесе голем успех. Зависи како гледате на нештата. Затоа, следете го трендот и пробајте да нудете нови услуги.

Која е оптимална количина на содржини која треба да ја објавувате?

За да бидете следени, практикувајте континуитет. Имајте барем по една објава дневно.

Зошто некој би ве следел на социјалните мрежи?

Причините можат да бидат разновидни и свои. Можеби сте паметни. Можеби сте духовити. Можеби сте забавни, драматични, убави, згодни… Од различни причини луѓето ги следат другите луѓе на интернет.

„Гледам инфлуенсери кои имаат многу следбеници, имаат соработки и развиен бизнис и слично. Но, немаат своја личност. Таквите луѓе имаат мал engagement, имаат помало влијание и послаби резултати. Тоа е така бидејќи луѓето на мрежите се заради другите луѓе. И луѓето очекуваат да ја видат вашата личност. Заради тоа, зборувајте со луѓето. Нека го слушнат вашиот глас, тоналитет, акцент, нека ја видат вашата гестикулација, мимики и сé останато. Ако сакате да остварите врвни резултати како инфлуенсер, важно е да ја претставите својата личност. Направете луѓето да имаат чувство дека ве познаваат (вашиот карактер кога сте бесни, среќни…), дека зборувале со вас, дека им се обраќате ним (најдобро преку story).“

Има познати инфлуенсери со убави слики, но што вреди тоа кога на публиката не и се обраќате. Кога не сте им го слушнале гласот, тонот… Снимајте се, ослободете се, не мора во живо. Снимајте се 100 пати додека не ви се допадне, па потоа објавете. Понудете им се себе, со време ќе им се допаднете и ќе ве следат. Нема магична формула. Ова е начинот.

Што да направите за поголема видливост на објавите?

Користете хаштагови, тагови, локација, коментари и пораки. Хаштаговите нека не се најчесто користените. Бидејќи, ако цел свет ги користи,  која ќе биде веројатноста вашата објава да биде видена?

Ако сте ресторан, модно студио, канцеларија или продавници – користете локација, така полесно ќе ве најдат и постовите ќе бидат повидливи. А, и гостите ќе се „чекираат“. :)

Коментарите и пораките нека се на време испратени, тоа ќе ви го зголеми рангот на професионалност а и рејтингот од страна на следбениците и корисниците.

Copywriting. Најважната и најпотценетата работа.

Луѓето читаат и најважна е првата реченица за да го привлечете вниманието. Имајте добар наслов за кој во текстот како тема ќе зборувате. Користете лични карактеристики.

Бидејќи сум од Битола, ако во текстот почнам со обраќање – Мои битолчани… Побрзо публиката ќе се препознае и ќе прочита. Користете и прашања. Публиката ќе се интересира за одговорот.

Но, ако не е квалитетна содржината ништо нема да направите. Содржина може да биде фотографија, видео, текст. Но, најважно е на пораките и текстот да посветите внимание. Ако нема добар текст, нема само фотките да ги задржат корисниците на вашиот профил. Ако ги навикнете луѓето да ве читаат и следат, ќе поминуваат доста повеќе време на вашата страна. Тоа допринесува за зголемување на reach-от и алгоритмот. Така ќе ги коментираат вашите објави и ќе имате подобри резултати кои ќе ви донесат соработки.

Кои апликации ќе ви помогнат да креирате добра содржина? (да го земеме Instagram како најпопуларен)

InShot – Служи за едитирање на видео.

Canva – Служи на сите оние кои немаат дизајнер или не се професионални дизајнери. Особено за малите агенции или фриленсери да креираат нешто убаво за своите „приказни“ (story) или објави.

Instagram Layout – За креирање на колажи со повеќе фотографии одеднаш.

Comment Picker– Апликација за избирање рандом добитници при креирање на наградни натпревари.

VSCO – Апликација за обработка на фотографии (но и социјална мрежа која немаше среќа за заживее).

GoPro Quik – Служи за едитирање на фотки и видеа.

Adobe Lightroom – Најголем хит меѓу апликациите. Може да ви ги поправи фотките, особено оние со лошо осветлување. :)

Бонус совети

  1. Користете извичник („!“) во наслов или прва реченица, за 30% поголема видливост на објавите.
  2. Сугерирајте на луѓето што да прават. Да споделат, лајкнат, коментираат. Верувајте дека реагираат и нештата за кои ги поттикнувате ги прават.
  3. Фотографиите кои ги објавувате нека бидат вертикални. Така заземаат најмногу простор на feed-от и не можат да не се приметат.
  4. Користете филтери. Очите на корисниците веќе се навикнати на нив.
  5. Користете повеќе лица наместо предмети. Луѓето повеќе реагираат на лица отколку на предмети, а според тоа и вашиот engagement ќе биде поголем.
  6. Раскажување приказни (Storytelling). Особено за спонзорирани објави. Публиката сака добра приказна во која ќе верува.
  7. Најдобро време за објавување. Обично од 10 до 12 часот претпладне, и од 19 до 21 часот навечер.
  8. Highlights. Имајте ги. Не мора да се премногу, но нека се организирани во категории кои сметате дека во работењето ви се важни.
  9. Држете ги луѓето во неизвесност. Така подолго време ќе ве следат и ќе им бидете интересни.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.