• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна на Наташа Велковска: Телевизијата можеби и не е мртва, но ТВ рекламите сигурно се

23/02/2024
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пишува: Наташа Велковска, директор за ПР и продукција во Represent Communications

Компаниите трошат огромни суми за рекламирање на телевизија. Што значи огромни? Според извештајот на Агенцијата за аудиовизуелни медиумски услуги  во 2019 комерцијалните телевизии во Македонија оствариле околу 20 милиони евра приходи од реклами. Сумата е незначителна споредена со над стотиците милијарди што во светски рамки се трошат на телевизиски реклами но во локален контекст воопшто не е за занемарување особено ако се има предвид ефектот од рекламите или повратот на инвестицијата.

р е к л а м а

Имаат ли ефект телевизиските реклами?

Истражувањето од 2021 година на Ана Тучман, вонреден професор по маркетинг во Келог, и нејзините соработници вели „баш и немаат“. Тимот на Тучман го анализирал ефектот на ТВ рекламите врз продажбата на повеќе од 200 пакувани производи за широка потрошувачка, вклучувајќи храна, пијалоци и основни производи за домаќинството. Истражувачите откриле дека рекламите имале многу помало влијание врз продажбата отколку што проценувале претходните студии. За многу производи, повратот на инвестицијата (ROI) бил негативен што значи дека компаниите потрошиле повеќе на реклами отколку што заработиле во дополнителната продажба.

Кој уште гледа телевизија?

Ако ги тргнеме настрана WOD, streaming платформите и апликациите, кој гледа т.н. линеарна телевизија? Факт е дека ќе се „паркираме” пред телевизор за live пренос да речеме од финале на Лига на шампиони или Европско во ракомет па макар и нашите одиграле само 3 натпревари. Сѐ уште има ситуации па и публика за телевизиска програма особено кога станува збор за пренос во живо. Телевизијата можеби и не е мртва но ТВ рекламите сигурно се. Aко 80% од ТВ рекламите имаат негативен ROI рекламирањето нема ни смисла ни економска оправданост.

Сѐ видов, реклама не видов

Еве да речеме и не ти е важна цената по секунда, закупуваш 20-30 секунди во рекламен блок на полувреме на финале од важен спортски натпревар, телевизорот е вклучен, каналот не се менува и гледачот ти се брои како изложен на твојата ТВ реклама но реалноста е дека гледачот, ако не е во тоалет или по пиво тогаш, сигурно е зафатен на телефон коментирајќи го натпреварот на социјални мрежи. 100% не ја ни регистрирал, а уште помалку запамтил рекламата. И да истото важи за рекламите пред вестите или во најгледаните турски серии.

Огромен трошок, минорен ефект

Во истражувањето кое се фокусира на 288 производи за широка потрошувачка на пазарот на САД, за да одреди колку рекламите ја поттикнале продажбата, тимот на Тучман воведува мерка наречена еластичност на рекламирање, која доловува колку продажбата се менува со дадено зголемување на изложеноста на реклами.

Просечната еластичност кај сите производи била 0,01 – што значи дека ако една компанија ги удвои своите ТВ реклами, продажбата ќе се зголеми за само 1 процент. Истражувачите, исто така, процениле колку брендови воопшто забележале позитивен ефект од ТВ рекламите врз продажбата. За приближно две третини од фирмите, ефектот бил нула. Дали компаниите по инерција планираат и трошат огромни пари за ТВ реклами?

Рекламирање на рекламата

Веројатно од свеста дека нема фајде од ТВ рекламите се раѓа и феноменот што во моментов е актуелен околу американскиот Super Bowl, рекламирање на рекламата или најава/ тизер на социјалните мрежи за рекламите што компанијата ќе ги прикаже на Super Bowl.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Victoria Beckham (@victoriabeckham)

За илустрација е кампањата на социјалните мрежи околу рекламата на Uber Eats. Дејвид и Викторија Бекам, Џенифер Анистон, Дејвид Швимер, Џели Рол и Ашер преку своите социјални платформи ја билдаа тензијата околу рекламата која влезе во топ 5 од сите 59 прикажани. Прашање е дали ќе имаше глобален одек ако останеше на тв емитувањето. За повратот на инвестицијата ич да не прашуваме?!

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.