• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна: Компанијата ќе постигне успех само со професионални односи со јавност

06/08/2015
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn
Сашо Дуљанов
Сашо Дуљанов

Автор:Сашо Дуљанов

Професијата односи со јавност (ПР) е популарна и посакувана за голем број млади луѓе, иако за неа постојат големи заблуди, предрасуди и пред се недостаток на едукација.  А незнаењето влијае на девалвирање на професијата, на игнорирање на нејзиното значење и ефикасност, што е и причина компаниите да не инвестираат доволно во односите со јавноста.

Така на пример често се случува компанијата сама да подготви соопштение (кое не е доволно јасно, не се почитува правилото на превртена пирамида, напишано со комплициран јазик неразбирлив за публиката) потоа да најде агенција која за минимален износ истото ќе го дистрибуира соопштението и ќе обезбеди одредена минимална медиумска покриеност и тука да заврши соработката.

р е к л а м а

Ретко кога компанијата (нејзините менаџери) комплетно се отвораат кон професионалците за односи со јавности и со полна доверба ги информираат за своето работење, за добрите или лошите работи, и да очекуваат од нив ПР предлози па дури и спротивставување за одредени активности.

Занемарена е и важноста на континуираното присуство во јавноста. Се случува компанија 5 до7 години да нема никакви промотивни активности, одеднаш да се реши да инвестира за краток период во медиумска кампања, да нема ефекти од кампањата, па потоа повторно долг период да e воздржана не пројавувајќи никаков интерес за користење на ПР-от, иако тој е ефективна и ниско буџетска активност која дава резултати.

Неангажирањето на ПР професионалци и е поради тоа што компаниите и не знаат што се работи една агенција, какви активности реализира, што е можеби и главната причина зошто не користат ПР или пак малку инвестираат во оваа кредибилна вештина која создава имиџ, дава дополнителна вредност на брендот и го зголемува т.н. goodwill на компанијата.

Не се знае дека во една ПР агенција работи поголем тим на професионалци, специјализирани во различни области кои работат на односи со медиуми, односи со професионалната и пошироката јавност, кои реализираат повеќе активности и задачи во текот на работниот ден.

Постојат професионалци чија специјалност е пишување на различни документи: соопштенија за јавност, изјави за медиуми, говори, интервјуа, сценарија за настани, па до брошури и различни билтени. Тие постојано внимаваат материјалите кои ги подготвуваат да бидат од взаемен интерес, како на компаниите кои ги застапуваат така и за пошироката јавност. Нивна задача е да препознаат што е интересно, што не, и да предлагаат теми.

Посебна задача се односите со медиумите и пласирањето на информации. Доколку имате креирано добра информација, доволно е да ја испратите на информативните агенции и сите потоа да ја превземат. Но кога имате помалку интересна вест, треба да контактирате поголем број на новинари, да градите релации со нив, да  преговарате и лобирате, како би можеле да имате објави. А сето тоа бара време, вештини за преговарање, некогаш и трошоци, и токму поради тоа ПР-от треба да се вреднува повеќе.

Агенцијата за да предложи одредена активност или идеја треба претходно извесно време да истражува. Да собере информации за јавното мислење, трендовите, за ставот на професионалната јавност, законските прописи, за интересите на различни групи кои имаат некаква врска со компанијата. Се истражува онлајн, се прибираат информации од различни страни за да се комплетира сликата. Па дури потоа агенцијата  излегува со одредени предлози.

Активност која во развиените земји најчесто се користи како ПР услуга е советувањето на највисокото раководство околу различни теми, со чие планирање и управување се подобрува имиџот и се влијае на јавното мислење. Добриот менаџер не се срами да побара совет од некого посебно кога треба да се избегне криза, и да се донесе одлука од стратегиско значење.

Професионалците за односи со јавност организираат прес конференции, настани, натпревари и најразлични други манифестации, кои неретко се поврзани со големи стресови и решавање проблеми за кратко време, што ја прави професијата стресна, и ризична. Се прави посебна програма, се дефинираат приоритетите и целите, буџетите и комуникациските тактики, и тоа е секогаш различно зависно од проектот.

Се на се, како и во секоја друга дејност постојат различни скалила на професионализам, искуство и знаење. До компаниите е да проценат со кого ќе соработуваат и какви професионални таргети ќе си зададат. Сепак, ако сакате да победите во трката, не е сеедно дали ќе возите фиќо или мерцедес!

 

Автор:Сашо Дуљанов

Колумната првично е објавена на Фактор.мк

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.