• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 15, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Краток поглед на еволуцијата на ПР-от во изминатите 40 години

29/09/2016
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Колумна на Мариан Салзман, соптвеник на Havas PR и CEO на Havas PR U.S., првично објавена на PR News Online.

Во која било област, временски период од 40 години значи две генерации на промени. Во ПР-от, област која има силен развоен циклус уште од самиот почеток, четири децении значат не само обични промени, туку целосна ре-иновација. Тоа мене лично целосно ми одговара, бидејќи уживам да пловам по брановите на промени со кои се соочува оваа индустрија секојдневно.

evolucija smartfon

Она што најдобриот ПР го прави е зајакнување на приказните на брендовите и комуницирање на начини со кои би била остварена поврзаност со целната група, без разлика на тоа дали брендот ја дефинира својата целна група како чисто потрошувачка, професионална или некако поинаку. Помислете што поврзаноста значела пред 40 години – ако не сте биле поврзани преку членување во некој друштвен клуб, некоја религиозна или професионална организација, или пак со домаќинства со кои сте имале иста телефонска линија, тогаш досегот на вашата поврзаност веројатно би бил лимитиран на членови на семејството, школски другари или работни колеги.

р е к л а м а

Скокнете 20 години подоцна, и дури тогаш поврзаноста беше ретка (и гласна), лимитирана на 2,400-baud модем и профил на America Online или Prodigy. Во овие изминати 20 години, сведоци сме на целосна трансформација. Нашиот свет е потресен од дигиталната кретивност и конективност, и ова никаде повеќе не е евидентно отколку во ПР просторот, каде иновациите станаа основна компонента на животот. Некои од овие иновации, како нативниот адвертајзинг, имаат мало “враќање кон иднината” чувство бидејќи се враќање кон она што беше нарекувано адверторијали или спонзорирани содржини според оригиналната терминологија.

Денешниот медиумскиот пејсаж се’ повеќе се менува поради овие иновации во конективноста. Започна со блогери, па прерасна во граѓански новинари, YouTube креатори и луѓе од секојдневието кои имаат повеќе следбеници отколку што некој можеше да сонува пред 40, па дури и пред 20 години. Враќајќи се наназад 20 години, ја имавме Моника Левински како што беше прикажана кај Мет Друџ; паметите, онлајн новинари како Друџ беа тие што ги променаа правилата на тоа кога и каде да се соопштуваат вести. Сега, аутлети како Business Insider и BuzzFeed може да го земат приматот на стари медиуми кои историски биле главните цели кон кои се стремеле ПР професионалците – редефинирајќи го самиот поим на медиуми од највисока категорија. А кога зборуваме за редефинирање: благодарение на Кардашијаните и други како нив, ние стекнавме чувство на екстремна удобност кога се во прашање совршените личности-промотори т.е. оние кои “се познати само поради тоа што се познати“.

Зборувајќи за Кардашијаните, доаѓеме и до еден друг новитет во ПР-от и брендирањето кој се издигна во минатата деценија – фокусот кон персоналното брендирање. Во 2016, ние не сме компаниски луѓе, туку се изнајмуваме на работодавците и градиме свој личен бренд за да си обезбедиме чувство на сопственост и интегритет. Ова е голема промена за изминативе 40 години – никој не се грижеше за брендот ЈАС се додека Стив Џобс не докажа дека тоа може да биде вин-вин опција. Погледнете наоколу – одржувањето и грижата за нашите лични брендови е на прво место насекаде.

Сега има навистина неверојатен развој во обликот на интензивно фокусирање на визуелноста и визуелното раскажување на приказни (Instagram, Pinterest, или пак Snapchat во последно време) и составувањето на инфографици. Snapchat е сегашност, и јас мислам дека 10-секундното видео раскажување на приказни ќе биде главна работа во времето кое следи. Сите тие ‘во живо’ и видео моменти се вредни за следење. Исто така, постојат еден куп нови жанрови кои се појавуваат во областа на мониторирањето и мерењето, како и во boosting и influencer маркетингот, каде никнуваат нови компании и нови понуди со моментум кој произлегува од статусот на “светкави-нови-работи.”

Најновата иновација која ја гледам на хоризонтот е обидот да се внесе доплнителна агилност и “реално време” во областа на созадавањето вести. Ние го живееме и дишиме тоа во мојата агенција, и мислам дека предначиме во тоа. Знаеме дека ПР-от е професија и услуга која е постојано “On”, и тоа е идеја која се наметнува сама по себе изминативе години.

Во ПР-от, за разлика од многу други индустрии, можностите произлегуваат од  веењето на знамето на промената, прифаќајќи и препознавајќи дека хиерархиите на возраст и искуство се безначајни ако не правите нешто ново или иновативно во сегашноста.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.