• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, July 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Лекција што можеме да ја научиме од промената на алгоритмот на Фејсбук – Изградете заедница, а не публика

30/01/2018
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Време е за создавање на одржливи стратегии

Извор: Adweek; Пишува: Скот Гербер

р е к л а м а

Марк Цукерберг неодамна објави огромна промена во она што два милијарди корисници на Фејсбук ќе го гледаат на својот newsfeed – помал број статии од брендовите и медиумските компании, а повеќе од пријателите и семејството. Тоа е промената за која Цукерберг тврди дека е директен резултат на повратните информации од корисниците, кои тврдат дека “јавните содржини како што се статиите на компаниите, брендовите и медиумите, ги истиснуваат личните моменти кои не` поврзуваат.”

Тоа е добра вест за поединците, но многу брендови и издавачи кои инвестирале во Фејсбук се однесуват како да е крај светот. Не е. Тоа е прилика за нив да прифатат поодржлив, и конечно попрофитабилен пристап кон платформите на социјалните медиуми – пристап кој помалку се фокусира на публикатата, а повеќе на заедницата. И не, тие апсолутно не се иста работа.

Бидејќи е релативно лесно да се купи целната публика и да се постигнат мерни показатели, многу огласувачи и издавачи инвестираа милијарди долари во вид на време, пари и персонал на платформите како што е Фејсбук, за да привлечат погледи и да изградат публика. Го правеле тоа со претпоставка дека еден разумен процент на луѓе кои ќе ја користат нивната содржина ќе станат лојални фанови и потрошувачи.

Проблем: многу брендови се навикнале да пијат вода директно од изворот, и никогаш не им паднало на ум да инвестираат во изградба на сопствена чешма. Кога алгоритмот ќе се промени, и кога обилниот проток на вода ќе се намали,  издавачите и брендовите ќе се соочат со суша и суровата реалност: не можете да очекувате да се напиете од чешмата која вие не ја поседувате.

Најавата на Цукерберг треба да послужи како гласен повик до бизнис лидерите кои се залажуваа себеси, верувајќи  дека заедницата на Фејсбук е всушност нивна. Тоа не беше никогаш. Времето на потпирање на туѓ промет и нарекување тоа на заедница, заврши. Измените на Фејсбук се само врвот на ледениот брег – првата битка во најавената војна против бучавата која ги загадува платформите на социјалните медиуми и ја корумпира нивната првична мисија: да создадат платформа за значајни разговори и поврзување.

Се очекува дека и другите платформи ќе го следат примерот на Фејсбук, и дека овој тренд ќе биде сигнал за промени во начинот на размислување на брендовите, кој до сега се сведувал на привлекување на пасивна публика – гледачи и слушатели кои кликнуваат, читаат и во најголем дел, забораваат. Тоа е чекор кон градење на ангажирани заедници, кои се 100 проценти во сопственост на нивните креатори, а не платформата на која ги следат.

Издавачите и брендовите ќе мора да пренасочат дел од своите ресурси кои ги вложуваат во монетизација на вниманието, бидејќи се очекува тешка битка на хакирање на платформите на социјалните медиуми, за да се оствари повторно досегот на кој се навикнати. Покрај активностите на традиционалното огласување, ќе мора да инвестираат во заедници на луѓе, кои ќе ги споделуваат вестите и содржините на брендовите кои се најрелевантни за нив, заедници кои можат да се префрлат на други платформи, доколку тоа е потребно.

Тоа значи многу труд кој доаѓа со препознавање на целните групи, откривање на она што ги анимира и нивно вклучување преку содржината, искуствата, придобивките и образованието кои донесуваат вредност во нивниот професионален и личен живот. Тоа е она за што новата генерација на потрошувачи е жедна. А што е со тие “значајни интеракции” со пријателите и семејството за кои Цукерберг вели дека корисниците на Фејсбук ги сакаат? Па, тие го сакаат тоа и со компаниите со кои работат. Па како изгледа тоа?

Земете ја на пример, Lego Group, која има свој Lego Ideas онлајн форум на кој љубителите на овој бренд можат да објавуваат идеи за дизајнирање нови креации, да гласаат и да даваат повратни информации за своите омилени дизајни, па дури и да добијат процент од продажба, ако нивната идеја им излезе на пазарот.

Додека Lego Ideas живее на веб-страницата на компанијата, тука е и Lego Ideas Фејсбук страницата, која служи како продолжение на оваа заедница, на која се споделуваат постови со нови сетови и фаворити на персоналот, а кои секогаш содржат линкови што ги водат фановите во домот на оваа заедница – Лего веб страницата. Софтверски гиганти Oracle, Cisco и Adobe имаат големи и активни онлајн заедници, каде што индивидуалните корисници, компаниите и програмерите можат да поставуваат прашања, да помогнат во решавањето на проблемите и да разменуваат нови идеи.

Ќе погрешите ако гледате на ова како маркетинг. Овие компании направиле долгорочни инвестиции во градењето заедници што ги поседуваат и додека овие напори сигурно резултираат со продажба, приходот не е примарна цел. Поточно, тој е добредојден нуспроизвод од ваковиот тип на заедница, која собира истомисленици и ги олеснува разговорите, размената на информации и решавањето на проблемите. Брендот е сместен во центарот на овие разговори и знае дека неговата главна цел е да ги ангажира луѓето. А ангажираните луѓе во крајна линија создаваат емоционални врски со брендовите и стануваат (и остануваат) верни купувачи.

И помалите брендовите исто така, мора да играат во просторот на заедницата. Без оглед на тоа дали публиката на вашата компанија е традиционално B2B или B2C, или и двете, запрашајте се кој всушност и` припаѓа на вашата идеална заедница. Кои разговори би требало да ги водите со нив, т.е. какви разговори тие треба да водат меѓусебно? Какви услуги или погодности можете да испорачате?

На пример, ако сте мал регионален синџир на ресторани кој се гордее со вклучувањето во заедницата, можете да креирате локални блогови, на кои ќе ги следите училишни спортски резултати во заедницата, може да бидете домаќин на тимските состаноци и можете да промовирате состаноци преку Facebook Events. Или ако сте мал издавач во индустријата за тревни и градинарски активности може да креирате онлајн простор за видео разговори за уредување на градина, или да праќате newsletter со гостински постови на корисниците од вашата заедница.

Да, можете да ја создадете Фејсбук група во која професионалците можат да се поврзуваат и да разменуваат информации, знаејќи дека луѓето што се вклучени не се грижат за платформата, туку за етичноста и вредностите што ги добиваат од фактот дека се дел од таа заедница. Алгоритмот на социјалните медиуми може да се промени, но заедницата е преносна, и ќе има потенцијал за изградба на нови полиња кои можат да создадат вредност. Размислете за настаните, образовните програми, новите производи и слично – и сето тоа дизајнирано на начин да го олесни и исполни личниот и професионалниот живот на вашата заедница.

Ова е една од оние “чекор по чекор” работи што бара одредено време, вложување, труд и вистински инвестиции. И не, не можете да изберете само две ставки од погоре наведените. Изневерувањето на која било од овие работи ќе ја загрози вашата програма. Не можете да го “хакирате” својот пат за да создадете успех во градење на заедницата.

Не можете да го автоматизирате сопствениот пат во паметна, ангажирана заедница и нема некоја магична технологија што ќе го направи тоа за вас. Ова не е работа на управување со социјалните медиуми. При управувањето на заедницата не се работи за пораки и бустирање на истите; се работи за ангажирање на луѓето, а тоа бара постојан напор, емпатија и инвестирање. Запомнете, вие од корисниците го барате нивното драгоцено време, учество и споделување на мислите, а не “лајкови”.

Конечно, паметните брендови во промената на алгоритмот на Фејсбук ќе препознаат прикриен благослов. Тоа е бомба која конечно ќе ги мотивира да го работат она што требало да го работат цело време. Конечно ќе инвестираат во себе и ќе ги користат платформите на социјалните медиуми на начин што нивните основачи и го замислиле – да ангажираат и поврзуваат – а не како мегафони за собирање на публика.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.