Резултатите постигнати во текот на претходната година и идните напори на индустријата беа само дел од темите на кои беше посветен свечениот годишен собир на извршните директори и менаџери на водечките агенции за пазарни комуникации во Хрватска, што го организираше Хрватското здружение на агенции за пазарно комуницирање (HURA), а се одржа во Ровињ.
Покрај славењето на успехот и вмрежувањето, годишниот собир на хрватските комуникациски лидери беше насочено и кон продолжување на позитивните резултати во иднина, за што во голема мера помагаат резултатите од истражувањата кои оваа асоцијација на комуникациски лидери ги поттикнува.
Анѓела Буљан Шибер, претседателката на Управниот одбор на HURA, во кој покрај неа и извршната директорка Дуња Ивана Балон членуваат уште и Вања Берталан, Рајна Цуцулиќ, Јелена Фишкуш и Кристина Лацо – рече на свечениот собир во Ровињ дека, иако бројките се одлични, лидерите на агенциите сè уште мора да истраат во понудата на квалитетна и посветена работа за подобра индустрија, но и општество.
Според овогодишното истражување на Ipsos, спроведено на национално ниво, голем процент од испитаниците ги гледаат работните места во пазарните комуникации како креативни (84%), стручни (82%), одговорни (73%), општествено корисни (63%) и како такви кои овозможуваат раст на кариерата (73%), но се сфаќаат сериозно како тешки (53%) и стресни (62%). Типични претставници на индустријата се високообразовани жени и мажи на возраст меѓу 21 и 40 години.
И покрај тоа што 34% од испитаниците веруваат дека рекламите се негативни затоа што наметнуваат мислење на потрошувачите, како што покажала анализата на Ipsos, останува позитивниот став од истражувањето во 2019 година: дека за 61% од општата популација, рекламите се позитивни бидејќи даваат информации за различни производи и на корисниците им помагаат да направат избор за најдобрите производи.
Агенциите – членки на HURA, кои претставуваат три четвртини од вкупните буџети за рекламирање во Хрватска, во 2021 година генерирале вкупно 2,2 милијарди куни – според прегледот на јавно достапни податоци достапни во базата на FINA (info.BIZ). Членството вклучува рекорден број од 59 агенции кои во своето портфолио на услуги нудат комуникациско советување, огласување, медиумски закуп, односи со јавноста, дигитални комуникации и други активности поврзани со комуникацискиот менаџмент и креативната и комуникациската индустрија.
HURA е составена од агенциите: 404, Abeceda, Advans Adria, Arbona, Ascanius media, BBDO Zagreb, Bruketa&Žinić&Grey, CMG Croatia, CTA komunikacije, Degordian, Dentsu Aegis Network, DIVISION 4 VISION, EUROART93, Fabula, Fakat, Futura DDB, Hauska & Partner, Human, I to nije sve, Imago Ogilvy, Izone, Kofein, Komunikacijski laboratorij, Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri, Kontra digital, KPR, Libra, Lloyds digital, Luna&TOčka, Manjgura, McCann Zagreb, MediaCom Central Europe Zagreb, Millenium promocija, MMB Media Agentur, Nivas, OMD Media, Omega, Organizacija, Pepermint, Pragma, PRiredba, Pro Media group, Promosapiens, Publicis, Real grupa, RED agencija, Rinzol, S.T.A.R. Digital, SeekandHit, Spotstudio, Status grupa, Studio Nexus, Studio Sonda, Studio Šesnić & Turković, Tumpić/Prenc, Universal Media, Val Grupa, Younited Agency и ZOO agencija.