• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Маркетинг365 истражување: Кои се најпрепознатливите брендови во индустријата на небанкарски финансиски друштва

19/11/2021
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во текот на месец септември, тимот на Маркетинг365 спроведе онлајн анкета за испитување на јавното мислење за информираноста и запознаеноста на јавноста со пазарот на небанкарски финансиски друштва, како и ставовите за искуството во интеракциите со нив.

Анкетата беше објавена на нашиот веб портал – www.marketing365.mk и на Фејсбук страницата https://www.fb.com/Marketing365mk, а истовремено, со нашата публика беше споделена и преку вечерниот newsletter. Во анкетата учествуваа вкупно 1374 испитаници од различна демографска структура, по пол, возраст, националност, степен на образование, работен статус и друго.

Анализата на демографските податоци покажува дека најголем дел од испитаниците, односно 32,9 отсто се на возраст од 31 до 40 години, а од вкупниот број испитаници дури 80 отсто се од женски пол. 86 отсто од испитаниците кои учествувале во истражувањето живеат во урбани средини и тоа најголем број во Скопскиот регион (41,3%). На второ место, односно 15,5 отсто живеат во Пелагонискиот регион и 9,5 во Источниот регион од земјата. Најголемиот дел од нив се Македонци (89,2%) со високо образование, односно со факултетска, магистерска или докторска диплома. Од испитаниците, 67 отсто се изјасниле дека се во брачна заедница, а 43,4 отсто дека се вработени во приватниот сектори, со месечни примања од 12 до 18 илјади денари.

р е к л а м а

Во првиот дел го истражувавме општото познавање на пазарот на небанкарски финансиски друштва

Во случај да имаат потреба од финансиски средства, 28,7 отсто од испитаниците се изјасниле дека би се одлучиле за кредит од банка или штедилница, 25,7 отсто би избрале кредитна картичка со дозволен минус, а 24,3 отсто би позајмиле средства од пријатели. Oпцијата краткорочен, брз кредит од небанкарските финансиски друштва (НФД) била избор на 16,8 отсто од нив, што е значителен процент и претставува индикатор дека потребата од небанкарски финансиски институции кои го надополнуваат традиционалниот финансиски пазар е во пораст, од причина што токму НБФИ во земјата нудат голема брзина и флексибилност во пристапот до финансии за граѓаните.

Високи 82 отсто од испитаниците се изјасниле дека знаат што всушност претставува инструментот „краткорочен брз кредит“ и најголемиот дел од нив (74%) одговориле дека се запознаени со компании кои работат во дејноста, односно кои нудат краткорочни брзи кредити. Ова всушност говори во полза на неопходноста на финансиските друштва како комплементарен извор на финансиски средства и претставува сериозен индикатор дека свесноста на НБФ друштвата се зголемува, како брз, поволен и едноставен инструмент за доаѓање до дополнителни финансиски средства.

Кога зборуваме за препознавање на самите финансиски друштва, најчесто употребувана алатка во истражувањата за да се дојде до сознание кој бренд/компанија највисоко котира меѓу населението е категоријата “top of mind”, односно прашањето „кое финансиско друштво прво ви паѓа на памет“. Ова алудира на севкупната препознаеност за брендот, почнувајќи од нивната комуникација кон јавноста преку маркетинг и/или ПР алатки, нивниот бренд, лого, бои, застапеност, достапност итн. Па така, во однос на тоа кои компании се “TOP OF THE MIND”, односно кои најмногу ги асоцираат на услугата краткорочен брз кредит, на прво место се издвојуваат Tigo за 32,8 отсто од испитаниците, по што следат останатите Iute Credit со 22,1 отсто, M-Cash со 16,9 и Credissimo со 9,3 отсто на четвртото место. Сите останати финансиски друштва имаат 5 или помалку отсто препознаеност за испитаниците. Tigo неодамна се закити и со меѓународно признание за „бренд на годината“ од угледниот лондонски магазин Global Banking and Finance Review, за што Маркетинг365 објави и соопштение.

Искуства на корисниците на НБФИ услуги

Од вкупниот број испитаници кои подигнале брз кредит од небанкарска финансиска институција во последните 12 месеци, вкупно 46,7 отсто се изјасниле дека се одлучиле за овој тип финансиски услуги заради можноста да се аплицира онлајн, 42 отсто заради можноста да се аплицира само со лична карта или пасош, 39,2 отсто заради брзината на одобрување, а 22,6 отсто како причина за апликација навеле дека првиот кредит е бесплатен, што според нашите извори не е ситуација кај банките или штедилниците кога се користи било која нивна услуга или производ. Дел од испитаниците (20,8%) се изјасниле дека одлуката да подигнат кредит од НБФИ ја направиле бидејќи биле одбиени за кредит од други вообичаени финансиски институции, 18,4 отсто заради можноста да добијат пари на рака, а 6,1 отсто се одлучиле за небанкарска финансиска услуга заради близината на физичка точка, односно филијала на НБФИ во местото каде што живеат. Неспорно е дека можноста за онлајн аплицирање или пак брзината на одобрување ќе имаат висок процент поради потребата од брзи и ефикасни решенија, меѓутоа тука интересен за анализа е процентот на оние испитаници кои како причина ја истакнале поволноста дека првиот кредит е бесплатен (22,6) и нуди интересна можност, односно негово тестирање без никакви трошоци. Ова всушност покажува дека кај доста висок процент од граѓаните можноста „колку ќе земеш, толку ќе вратиш“ е одлучувачки фактор и претставува предност кај оние финансиски друштва кои „бесплатниот кредит“ со 0 трошоци го нудат како поволност.

Искуства на корисниците на небанкарски финансиски услуги од домашни НБФИ

Во последниот дел од нашето истражување се фокусиравме да дознаеме какво било искуството на испитаниците со домашните компании во моментот кога решиле да земат краткорочен брз кредит. Во продолжение се резултатите за искуствата со топ 3 компаниите односно НБФИ, од кои испитаниците зеле кредити – Tigo Finance, IuteCredit и M-Cash.

Tigo

Во однос на искуството на испитаниците со небанкарското финансиско друштво Tigo, мнозинството од нив (58,9%) имале целосно позитивно искуство со користењето на услугите на компанијата, а 51 отсто имаат генерално позитивно мислење. Повеќе од половина од испитаниците (56,7%) со голема веројатност би ги препорачале услугите на Tigo на свои роднини и пријатели.

Според оценките на испитаниците, најзадоволни во интеракцијата со Тиго биле во следните сегменти: брзо добивање пари, однос на вработените, можноста да се избере помеѓу еднократна и повеќекратна отплата на кредитот, како и можноста кредитот да се враќа повеќе месеци. Големо мнозинство или 80 отсто одговориле дека се запознаени со фактот дека компанијата нуди бесплатни кредити.

Најголем дел од испитаниците одговориле дека со услугите на комапнијата Тigo се запознале на Интернет (77,8%), додека помал дел, односно 10 отсто преку ТВ реклами и 10 отсто од пораки на пријатели.

IuteCredit

Искуството на испитаниците со IuteCredit покажува дека мнозинството од нив (68,3%)  имале целосно позитивно искуство со користењето на услугите на компанијата, а 58 отсто имаат генерално позитивно мислење за IuteCredit. Од испитаниците, 58,5 отсто со голема веројатност би ги препорачале услугите на компанијата на свои роднини и пријатели.

За IuteCredit испитаниците најдобри оценки дале за можноста за исплаќање на кредитот на повеќе месеци, брзото добивање пари и степенот на добивање информации за услугите.

За услугите на IuteCredit испитаниците во големо мнозинство дознале преку Интернет (71,3%), 18,1 отсто преку пријатели, а 5,3 се информирале преку ТВ реклами.

M-Cash

Кога станува збор за искуството со M-Cash, 45 отсто од испитаниците рекле дека имале целосно позитивно искуство, а 30 отсто дека имаат општо позитивно искуство со компанијата. Вкупно 32,5 отсто од испитаниците со голема веројатност би ги препорачале услугите на M-Cash.

Според оценките од испитаниците кои учествуваа во анкетата, најзадоволни во интеракцијата со M-Cash биле во следниве сегменти: брзо добивање на пари, учтивост на вработените и можноста за различни опции на враќање на кредитот, односно еднократно или повеќекратно.

И за оваа компанија мнозинството испитаници одговориле дека со услугите кои се нудат во голема мера се информирале на Интернет (72,5%).

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.