Гостинка во четвртата епизода на SoMo Cast беше Ивана Миљан Тремац, директорка за маркетинг во British American Tobacco, која објасни како функционира маркетингот во високо регулирана индустрија и каква е долгорочната визија на компанијата.
Својата кариера ја започнала во компанија што стои зад светски познат бренд, а потоа преминала во спортска компанија. По кариерата во компании познати по исклучително успешни маркетиншки тактики, таа реши да го продолжи своето професионално патешествие во строго регулираната тутунска индустрија.
Таа се приклучила на тимот на British American Tobacco во моментот кога компанијата одлучувала да ги трансформира своите операции кон нови категории на производи без чад. Ова ги вклучува електронските цигари, загреаните тутунски производи и никотинските торбички. Тоа е дел од глобалната трансформација на компанијата кон платформата за „Подобро утре“ („A Better Tomorrow“), која има за цел да изгради свет без чад во кој возрасните пушачи се префрлаат од цигари на други алтернативи.
По доаѓањето во British American Tobacco, Ивана била задолжена да го води развојот на новата категорија тутунски производи за пазарите од Јадранскиот регион, кој опфаќа осум земји – Хрватска, Србија, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Македонија, Словенија, Албанија и Косово. Таа објасни како изгледа маркетингот во таква компанија, но и како се разликува од пазар до пазар.
„На глобално ниво имаме големи и силни кампањи. Да ја земеме на пример Италија, која не е толку далеку од нас. Имаме и билборди и дигитални кампањи. Има многу пошироки слободи, особено за новите категории кои сега се се поприсутни. Во Хрватска е сложено, но мислам дека се што е сложено е всушност поголем предизвик и затоа е позабавно. Што се однесува до тоа како изгледа маркетингот кај нас, кога пристигнав пред осум години, дигиталниот пристап не беше толку распространет. Со текот на времето, особено во последните две или три години, сфативме дека дигиталните технологии се најдобриот начин да се допре до потрошувачите, не во смисла на „туркање“ производи, туку во смисла да се разбере што бара потрошувачот и да му се понудат вистинските информации каде што тој го бара“ – објаснува Ивана Миљан Тремац.
Таа посочува дека маркетингот во British American Tobacco е значително развиен, а голема улога играат дигиталните алатки. Пред неколку години сфатиле дека дигиталните технологии се најдобриот начин да се допре до потрошувачите, а сега имаат различни програми кои им овозможуваат да добијат информации за желбите и навиките на потрошувачите, како програми за лојалност, чет-ботови и слични програми кои им овозможуваат понепосредна комуникација со потрошувачите.
Всушност, новите категории на производи станале еден вид гаџети кои овозможуваат нови технологии, а Ивана истакнува дека British American Tobacco, како и секоја друга компанија како станува збор за маркетингот, има сегментација на потрошувачите и знае кои производи и на кој начин треба да се презентираат на соодветните потрошувачи.
Целиот разговор можете да го преслушате во продолжение: