Технолошката компанија Meta најави дека во наредните недели ќе воведе нова опција за корисниците на Facebook и Instagram во Обединетото Кралство – можност за претплата без реклами. Корисниците ќе можат да изберат дали ќе продолжат да ги користат услугите бесплатно со таргетирани реклами или ќе плаќаат месечна претплата за искуство без огласувачки содржини.
Цената на претплатата ќе изнесува 2,99 фунти (околу 210 денари) месечно за веб-верзијата и 3,99 фунти (околу 280 денари) за апликациите на iOS и Android. Со оваа одлука, Meta го следи моделот што веќе е применет во Европската Унија, каде што построгите правила за заштита на лични податоци ја принудија компанијата да понуди алтернативни решенија за корисниците.
Најавата доаѓа по реакциите на британската Агенција за заштита на податоци, која изрази загриженост за начинот на кој платформите ракуваат со личните информации при огласувањето. Според Meta, новата услуга без реклами има за цел да им даде на луѓето поголема контрола врз сопственото онлајн искуство – оние што ќе ја изберат претплатата нема да гледаат реклами и нивните податоци нема да бидат користени во огласувачки цели.
Овој потег е дел од поширок тренд во технолошката индустрија, каде што големите компании сè повеќе се соочуваат со регулаторни притисоци за зајакнување на приватноста. Конкурентите Apple и Google веќе воведоа промени со цел да одговорат на овие барања и да го променат начинот на кој функционира дигиталното огласување.
И покрај тоа, огласувањето останува главниот извор на приходи за Meta, обезбедувајќи околу 98% од вкупните 164,5 милијарди долари заработка минатата година. Балансирањето меѓу новите правила за приватност и зависноста од приходите од реклами ќе биде клучен предизвик за идниот раст на компанијата.