• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

#MKAgency Life во време на криза: Идеите од добар “ков” се потребната вакцина на агенциите и македонските брендови против COVID-19!

06/04/2020
in #MKAgencyLife, Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пишува: Ема Анчевска, Магистер по кризни комуникации и ко-сопственик во ПР и маркетинг агенцијата ИДЕА ЛАБ

Ема Анчевска

И официјално, неочекувано, изненадно, филмски и многу брзо, мал, непознат и невидлив вирус, создаде глобално стампедо од страв и ја отвори уште пошироко вратата кон дигиталната ера. Ера на нови правила во еден нов превртен свет со начини на функционирање кои се како нова рута за возење наутро кон работа. Свет во кој балансот помеѓу физичкото и ментално здравје и опстанокот на бизнисите, е покршлив од било кога досега. Пред глобалната криза со вирусот, кој моментално го диригира текот на животот на планетата, свесно или не, луѓето живееја и работеа со мисла дека секој ден можат да се случат и добри и лоши нешта, но никогаш не помислувајќи дека најлошите сценарија од филмовите, некој ден како најголемо изненадување можат да нè расонат и да ни покажат секундарно, колку лесно и брзо се губи комфорот и цврстите начини на функционирање на кои сме навикнати.

Во време на една нова пандемија, која го размрда, разбуди и го замисли светот и која му подари на истиот големи, но доста скапи лекции во повеќе сфери, вклучувајќи ја и таа на маркетинг агенциите и брендовите, како на глобално ниво, така и кај нас – подготвеноста за навремена и брза адаптација и распределба на тимот, ресурсите, техничките капацитети, а притоа балансирајќи и наоѓајќи како најдобро и најприоритетно да се заштитат вработените, кои се дел од најважните столбови на успешната работа, е одговор кој во овој момент секој се плаши да го одговори.

р е к л а м а

Во Идеа Лаб ситуацијата ја прифативме трезвено и на мирен начин, многу брзо се навикнавме на новите правила и форма преку која можеме да продолжиме да работиме со исто темпо и квалитет, а сепак да се обезбеди сигурност и безбедна средина за чување на здравјето на секој вработен од нашиот тим. Упорноста да го задржиме квалитетот, како за нас така и за клиентите, како и тимската безбедност, ни беа главната мотивација да го прифатиме новиот предизвик кој ни тропна на “незакажан состанок на врата”. Во првата недела се распределивме по принцип пола-пола. 50% од вработените фукнционираа сè уште од нашите канцеларии, секако со почитување на сите заштитни мерки кои почнавме да ги применуваме неколку недели и пред големиот шок, што го приреди коронавирусот секаде, а 50% почнаа да се навикнуваат мошне брзо да ги сработуваат своите работни обврски и од комфорот на својот дом.

Секако взаемното разбирање, поддршка и почит ни беа приоритет во оваа ситуација – и сега, а и секогаш претходно, па можеби и затоа транзицијата кон новата реалност во агенцијата ја прифативме доста нормално.

Во предвид го земавме фактот што дел од тимот сме родители со семејства и мали деца, кои во време на домашна изолација, делумно присуството на други членови од семејството во новата работна атмосфера во одреден дел од работното време, може да влијае на фокусот при извршувањето на одредена обврска, видео повик со клиент, добивање инпут за нови понуди и слични ситуации. Да се најде разбирање и да се оддржи продуктивноста се две нешта кои сме среќни што успеаваме да ги поседуваме овие денови.

Како и на многу други агенции и брендови, а така и на нас, плановите за претстојниот период, за многубројни настани и кампањи, кои веќе беа договорени да се реализираат според оперативниот план на агенцијата, ни се срушија како кула од карти.

Нашата потпора и решение во оваа ситуација е секако креативноста, која под еден ваков општествен притисок е и уште повеќе оригинална и е дефинитивно “имуна” на предизвиците во непредвидливото секојдневие, каде што стравот и храброста се главните два избори, кои ги носи секој бизнис наутро во оваа нова Ковид-Ера.

Како поминуваат деновите во домашна изолација, сè повеќе го докажуваме нашиот постар став дека идеите од добар “ков” смислени од креативните умови на агенциските тимови, се потребната вакцина на агенциите и брендовите против мулти-опасноста од пандемијата која го преплави и му стави пауза на светот.

Најдоброто изненадување и најсветлата точка во целата ситуација која ја сфативме сите во нашата агенција е дека брзината за тоа во колку безброј форми можеме да ја трансформираме креативноста во било какви ситуации, во кои може да нè стави модерниот начин на живот – и тоа со заеднички сили – е неограничен и истата ја контролираме единствено ние. Успехот или неуспехот зависи само од нас и нашата упорност и уникатност.

Овој период на нови навики, кои веќе го менуваат начинот на кој живееме и работиме, е период кога брендовите ја добија најтранспарентната шанса да им покажат на таргет групите дека во време на криза, грижата за човекот и комуницирањето на вистински вредности е многу поважно и поприоритетно од било кога, наспроти опасната и ризична опција да се комуницираат промоции и да се фокусира и нагласува индиректно златната можност за профит на одредени услуги и производи. Модерниот купувач е паметен и доста информиран во нормални услови, а замислете како размислува истиот во време на криза.

Моментално фоксуот на потрошувачите е 24/7 насочен кон дигиталната призма на брендовите, каде го следат секој нивен чекор, двојно повеќе, а начинот на кој што луѓето ќе ги перцепираат брендовите од сега па натаму, се создава токму сега. Иако е момент на криза, брендовите кои ќе се погрижат да ги задржат своите корисници на производи и услуги, па и да создадат нови, ќе ја искористат позитивната страна за да им понудат дополнителна вредност на потрошувачите, комунцирани и претставени во оригинална форма со помош на стручноста и искуството на агенциите.

Вредностите и целите кои брендовите ги комуницираа постојано претходно, моментално се наоѓаат на тест пред судот на потрошувачите кои се и порота и судија, чие мислење тешко може да се промени.

! За таа цел, направивме опсежна анализа и наши предвидувања за функционирањето на економијата сега, но уште поважно, по кризата. Од резултатите дојдовме до едно единствено решение, т.е се инспириравме од потребата на пораката да се купуваат единствено и колку можеме повеќе домашни производи. Меѓусебната поддршка е она кое на сите ни е потребно овие денови. Развивме стратегија, бидејќи не се жалиме, туку напротив се трансформиравме во модерни маркетиншки “воини” кои не се откажуваат, па затоа имаме и предлог за Владата, да истата им помогне на маркетинг агенциите со стимулирање на македонските компании (преку соодветни грантови – буџети за оваа кампања) за користење на домашните агенции во една нова голема кампања за стимулација на купување исклучиво домашни производи. Секако за да биде фер можноста на овој стимул и финансиски push, овие солидарни владини мерки треба да се достапни да бидат искористени од секоја агенција со иста можност и шанса за користење на истите. Со креирање официјален владин повик на кој ќе се вклучат и ќе одговорат околу десеттина ПР и маркетинг агенции во земјата со стекнато искуство и експертиза, ќе се креира историска шанса преку солиден круг на разменување на услуги да се создаде надеж и реална можност да преживеат, како компаниите, така и агенциите, а воедно во прилог и на македонската економија и во прилог на достапноста на домашните производи и услуги до крајните потрошувачи.

На овој начин се стимулираат македонските производства да продолжат со работа поради побарувачката на нивните производи која може да се појави како ефект од спроведената кампања. Потоа ќе се задржат сите работни места во овие компании поради потребата од работна рака. Исто така ќе се стимулираат и модернизираат овие компании за користење на маркетинг и ПР кампањи, бидејќи сега повеќе од било кога ќе биде евидентен ефектот и моќта на ПР и маркетинг мајсторите. Буџетите доделени на компаниите за користење на овие мерки, ќе се потрошат на трошоците генерирани за кампањата, т.е на агенциите за ПР и маркетинг, па така наместо субвенции за плати за седење дома и неработење на ПР и маркетинг тимовите, ќе може да се даде плата за сработена кампања и за колку толку, одржување на економијата во еден затворен круг, смислен и осмислен за маркетинг секторот. Секако при разработка на оваа идеја и стратегија, важно е да се земе во предвид дека предноста треба да се даде на компаниите од овој сектор кои ќе се загрозени, т.е изгубиле работа и клиенти од ХОРЕКА сегмент, EVENT-индустрија, BTL-кампањи, наспроти оние компании кои имаат договори и работат со државни институции, т.е се она што во моментов е неизводливо да го спроведат. Ние се соочивме со овој предизвик и како и 7 години досега, најдовме решение.

Веќе контактираме со голем дел од македонските производни компании, осмислуваме кампањи и ги охрабруваме да започнеме со работа за да го увидат и самите ефектот од кампањата, како извор од кој сите ние зависиме без разлика за каков вид на основни потрошувачки производи се работи. Секако дека ќе оди полесно сето ова кога компаниите не би се плашеле дел од своите резерви во оваа криза, да одлучат да го пренаменат како буџет за маркетинг поради неизвесноста на самата пандемија и крајното сценарио на истата.

Затоа праќаме позитивен маркетиншки апел, за нашата идеја на затворен круг, за одржување или подобро кажано за опстанок на маркетинг и ПР индустријата, биде разгледана, да се доработи до најситните детали и да почнеме со старо – нова кампања за охрабрување на купување на наши домашни производи, како најдобра вакцина од корона ударот врз маркетинг индустријата во Северна Македонија.

Се надеваме дека оптимистичкиот став, за нормално функционирање, носење одлуки и за давање зелено светло на идеи, кои можат да бидат катапулт кон нови успеси, ќе се рашири, а правилните позитивни одлуки во светот на бизнисот ќе ги надминат негативните.

Затоа и одлучивме да продолжиме да сме насочени единствено кон успех, затоа што е можно и изводливо – и за нас и за нашите клиенти. А одејќи заедно со креативни мисли и тимски дух, светлото на крајот на тунелот изгледа сè поблиску, а кога ќе се загледаме и одблиску во тунелот, сепак не е толку темно колку што мислиме. А дотогаш, #останетедома и #чувајтесе!

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.