• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Најдобриот ПР совет!

04/02/2015
in Во фокусот, Колумни, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Колумна на Сашо Дуљанов, првично објавена на Фактор.мк

Сашо Дуљанов
Сашо Дуљанов

Добрите односи со јавноста базираат на отворени и двонасочни односи со својата јавноста, на взаемно почитување, и на рамноправен дијалог од кој сите имаат интерес. Секојдневно сме изложени на различни кампањи за односи со јавност од јавен или приватен интерес кои наметнуваат одредени вредности, ставови и принципи, кои се трудат да создадат преференција во однос на конкурентите, и кои се особено ефективни во постигнувањето на своите цели. Прашањето за нивната полезност одамна  е надминато, а фокусот е на нивната форма и изведба. А предмет на посебна анализа треба да биде колку содржината на информациите кои се пласираат се од интерес на самата публика, колку јавноста има потреба од нив, или пак центрите на моќ самоволно настојуваат да ги наметнат своите интереси. Но јавност денес не е повеќе наивна, некритична, туку напротив многу пребирлива и знае да препознае кога некој се обидува нешто да и наметне. Притоа лесно е да се практикуваат Односи со јавност, во услови кога се е супер, кога кога се функционира како во „сон”: на пример ако станува збор за компанија, кога таа има профит, развојна линија, комфорт, заспана конкуренција.!

Но грешки во односите со јавноста најчесто се прават токму кога комфорот е загрозен, кога сме во неповолна ситуација која влијае негативно на бизнисот, кога секнуваат парите и сите се нервозни. Се случуваат дури и јавни напаѓања, обвинувања, блокади и протести…Несомнен е фактот дека секоја конкретна ситуација бара посебна анализа и одговор, во продолжение ќе се презентираат неколку примери како добри ПР совети кои во праксата се покажале како ефективни.

  • ПР пораката секогаш во себе треба да има доза на едукација. Ако медиумите почувствуваат дека сакате нешто да им продадете, голема е веројатноста вашето соопштение да заврши во кантата за ѓубре. А веќе не постојат наивни и послушни потрошувачи, напротив тие стануваат се повеќе пребирливи, комплексни и со специфични потреби. На пример: еден автомобилски бренд не треба само да продава сигурни возила, туку и да обучува за сигурно возење; банка заедно со понудата за финансиските услуги, да им нуди на своите клиенти и бесплатни консултантски услуги, додека реномирана винарија не треба само да продава вино туку и да ги обучува консументите како да препознаат добар квалитет на виното.
  • “Понекогаш е добро на клиентот да му се каже НЕ” Посебно кога се бара нешто што не е реално и изводливо.  Сепак, клиент сонеразумни барањае наша вина колкуи негова, бидејќи ние не сме поставиле разумни границии не се држиме донив.
  • Извинувањето може да биде одлична ПР стратегија! Се случува работите да тргнат наопаку, и компанијата која ја застапуваме да има одговорност за тоа. Новинар констатира недостиг на декларации на одредени производи во нова само што отворена позната продавница во ГТЦ, и за тоа пишува во својот медиум. Под притисок на медиумот државната инспекција прави контрола, констатира неправилности и испраќа закана за затворање доколку тоа не се поправи. Во целиот овој период компанијата одбира стратегија на недостапност. Новинарот повторно прави прилог (поттикнат и од несериозноста на компанијата), а под притисок на медиумот, државната пазарна инспекција ја затвора продавницата. Штетата е голема.. Се би било поинаку, доколку компанијата уште од самиот почеток јавно се извинеше, објаснувајќи дека поради големиот број на производи и неможноста за нивна обработка, се доцни со декларирањето, но дека тоа ќе се регулира во што поскоро време. Со таков одговор прво ќе се добиеше разбирање од јавноста, од новинарот, а можеби и од УЈП, особено кога станува збор за продавница која сите со години ја очекуваат.
  • Секогаш бидете љубезни со клиентите и медиумите. Вашата нервоза и гнев, не дозволувајте да се почувствува…Воздржете се неколку минути, па по спуштањето на телефонот ослободете се од стресот!
  • Тоа што се комуницира секогаш треба да биде кратко и разбирливо дури и за најобичните луѓе. Кога се обидуваме да го подигнеме нивото на комуникација, употребувајќи зборови за кои на луѓето им треба лексикон за да ги разберат, ја губиме целта на информацијата, односно таа да стигне до голем број луѓе и истата да ја конзумираат.
  • Не постои само еден вистинскиканал за постигнување нарезултатите(соопштение, употреба на социјалните медиумиитн). Секогаш трудете се да ги комбинирате каналите!
  • Никогаш не дозволувајте вашете его да влијае на вашето работење. Не ретко мислејќи дека по одредени прашања нема потреба да се комуницира, или дека некој не е достоен за со него да комуницираме, правиме грешки игнорирајќи го пројавениот интерес. Тоа секогаш остава лош впечаток, правејќи другите да помислат дека сме арогантни или пак дека нешто криеме. Секогаш бидете достапни!

 Сашо Дуљанов

р е к л а м а
р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.