• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Неда Темелковска Аницин : Зошто ПР-от подобро оди со психологијата ?

08/08/2014
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Автор: Неда Темелковска Аницин, ПР експерт во Чептер4, дипломиран психолог, магистер по социјална работа

 

Неда Темелковска Аницин
Неда Темелковска Аницин

Во ПР-от едноставно, мора подеднакво да ви работат и двете хемисфери, десната (креативна) и левата (аналитична). Едната без друга не може. Како што секој еден ПР професионалец треба да биде убедлив, ефективен и мотивациски настроен, токму такви треба да бидат и неговите комуникациски стратегии: убедливи, ефективни, мотивациски.

Иако за да се практикува пр-от потребна е дарба, сепак повеќето од нештата се учат. Но, за да се научат, секој професионалец на почетокот од својата кариера треба прво да се позанимава со себе, па со околината и на крај со работата. Значи потенцирам, знаењето за работата доаѓа на крај.  И слободно можам да кажам дека ова важи за секоја една професија.

р е к л а м а

Психологијата е најапликативната наука. Ја има секаде, и доколку се научи да се практикува таа е од многу голема помош.

Од наука која некогаш имаше јасно дефиниран единствен предмет на проучување, психологијата денес напредува до статус на широко разгранета област која има удел во голем број дејности. Зошто? Затоа што во центарот на секоја област се наоѓа човекот, односно неговата психа, но секако зависно од контекстот и областа во чијашто служба се наоѓа психологијата.

Односите со јавноста, како дел од областа на маркетингот, се во многу тесна врска со психологијата: Агенцијата се ангажира за да направи сè што е потребно компанијата, брендот, производот или личноста да изгледа добро и да се претстави во своето најдобро светло. Во целиот тој процес има многу психологија: дефинирањето на потребите на клиентот, одредувањето на целите кои треба да се оставарат, креирањето на стратегијата, практичната реализација на активностите.

Штом клиентот ве ангажира како Агенција, или поединец, сеедно, тој има некаква потреба, сака да оствари некаква цел. Сака да ви го каже проблемот, но не докрај затоа што се плаши да не се разоткрие, а од друга страна свесен е дека ако не го каже проблемот, вашата стратегија ќе отиде во друг правец… и сл. Некои пак едноставно незнаат да го дефинираат својот проблем, па тоа го бараат од вас како професиналец. Она што вам како професионалец ќе ви помогне во вакви ситуации е знаењето на тоа како работи човековиот мозок, кое однесување каква порака испраќа, какво значење имаат емоциите, што значат одредени реакции…а знаењето за пр-от доаѓа до израз дури после сево ова. Вие иако надворешно лице, треба и мора да „станете дел од компанијата и нејзиното работење“, доколку сакате да остварите успех и да го направите клиенотот среќен и задоволен што ве ангажирал. Тоа значи да навлезете во сржта на организацијата, луѓето и процесите. Вака навидум едноставно, но макотрпно. Затоа е потребно да се практикува психологијата.

Психологијата ќе ви помогне дури и во вашиот креативен процес, на пример како да ја осмислите комуникациската порака која треба да ја испратите до крајните корисници односно потрошувачи. Познавањата за демографијата на целната група, нивните преференции, животни навики, секојдневно однесување, стил на живот и слично лежат во основата на секој еден комуникациски трансфер, секоја размена на информации, но што е уште поважно на ускладувањето на потребите, желбите и целите на потрошувачите од една страна и целите на компанијата од друга страна.

Денес, кога на располагање ни се премногу ресурси за работа, учење и проучување, експретите за односи со јавност би требало во голема мера да се служат со психологијата во својата работа.  Проучувањето не само на специфичната таргет група, туку и на целокупната јавност овозможува развој на поефективен план, развој на подобра идеја, и секако успешна комуникација. Луѓето генерално гледано поддржуваат нешто или не поддржуваат, купуваат нешто или не купуваат врз основа на тоа како нивниот избор ќе влијае на нивните чувства.

Психологијата е дел од ПР-от уште од самите негови почетоци. Таткото, пионерот на ПР-от Едвард Бернејс, во својата теорија која датира уште од 1947 година, зборува за градењето емоционална врска со јавноста, тој вели дека станува збор за „уметност во манипулацијата на луѓето“. Тој сметал дека е можно да се манипулира со потребите и одлуките на луѓето, на тој начин што промотивните кампањи ќе влијаат на нивните потсвесни желби и емоции. И самиот го применувал тоа во својата работа.

Доброто познавање на луѓето е неопходно за секоја работа: како да стапите во контакт со нив, како да ги разберете, како да ги разубедите или убедите, како да преговарате, како да „ги погодите“ таму каде што треба, а сепак да ја реализирате стратегијата која сметате дека е добитна и ќе донесе резултати, и покрај нивното понекогаш деструктивно инволвирање во процесот…

Бев поттикната  да ја напишам оваа колумна од чувството дека деловните луѓе, деловниот свет  во Македонија како да имаат подзаборавено не само на деловната психологија, туку и на психологијата воопшто. Со оглед на тоа дека примената на деловната психологија доведува до ускладување на личните цели со целите на компанијата заради постигнување на обостран бенефит, сметам дека овој текст ќе биде мотив за едукативно- советодавна работа со вработените, како и за истражувања во насока на испитување на  ефикасноста во работата и различните „човечки фактори“.

Психологијата го олеснува ПР-от затоа што нуди можност за изострување на веќе стекнатите вештини, ги вежба аналитичните умови, овозможува да  научиме повеќе и за себе и за другиот (партнерот, клиентот, таргетот..), ги контролира нашите реакции… што впрочем е придобивка не само за ПР професионалците, туку и за секој еден професионалец во својата област. Психологијата има влијание врз нашиот успех. А пред нас е прeдизвикот како да се избориме за вниманието на јавноста и како да создадеме потреба кај јавноста за она што го нудиме.

Практикувајте ја и унапредувајте ја психологијата во себе!

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.