• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Неколку ПР совети за министрите од новата македонска влада

14/08/2024
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пишува: Борис Ефтимовски

–
Позицијата министер е една од најекспонираните во јавноста. Во Македонија нивната популарност се мери рамо до рамо со ѕвездите од полето на популарната култура и спортот, а вниманието кое го добиваат од медиумите поради некоја нивна изјава или некој настан е честопати и поголемо.

Веројатно ова е очекувано во држава каде политиката е сеприсутна во сите сфери на општественото живеење, некогаш и пренагласено влијателна во секојдневието, па токму затоа министрите и нивните ПР тимови треба особено да внимаваат како комуницираат.

р е к л а м а

Сум имал можност да соработувам со повеќе врвни домашни и меѓународни компании, но и успешни поединци меѓу кои и неколку политичари. Дел од знаењето научено главно преку искуство, применливо за сите, ќе го споделам подолу. Се разбира секоја комуникација треба да се прилагоди согласно контекстот, имиџот кој сака да се гради и низа други подробности. Но, ако треба да споделам неколку совети околу најважните насоки што новата гарнитура министри треба да ги има на ум кога станува збор за нивниот пристап кон комуникациите и односите со јавноста, тоа би биле следниве.

Борис Ефтимовски

Ако треба да кажам само една работа, тоа е ДА ИМААТ ЈАСЕН СТАВ. Ако пораката е јасна и транспарентна, тогаш сè понатаму е полесно. Полесно ќе се пренесе и полесно ќе се разбере правилно. Најлошо е ако се обидуваат да играат „ни риба – ни девојка“.

Тоа не е „политички“ – како што некои сакаат да се тешат, туку тоа е демонстрација на несигурност во своите ставови. Ако времето покажало дека погрешиле, фер е исто така јасно да се извинат и тоа транспарентно да го кажат. Таа комуникација е многу поквалитетна отколку несреќниот став да се биде нејасен, прикриен или повеќестран.

Притоа, ставот не се искажува само преку вербални пораки, туку исто така и преку однесување, гестикулации и воопшто однос спрема околината. Неопределеноста создава перцепција на уплашеност, а уплашени политичари никако не можат да бидат лидери и да поттикнуваат општествени промени.

Суштинско обележје на добрите државници е исто така и способноста за свесна промена на мислењето, доколку тоа го налагаат фактите. Нема ништо срамно во тоа, туку напротив – покажува зрелост. Понекогаш треба да се прифати и друго мислење, па макар тоа било и од некаков привиден политички „противник“, доколку тоа мислење е навистина издржано. Во општество кое се стреми да биде демократско, тоа е неопходно. Инаетот нема да не одведе никаде, барем не на некое добро место.

Сите носители на јавни функции, особено министрите треба да запомнат дека и тие сега се „државни службеници“ – први во редот помеѓу другите во зградата – тие се во служба на државата и граѓаните на таа држава. Атмосферата на полтронство која за жал е присутна во државните институции многу лесно создава еден „балон“ околу функционерот. Во такви услови, тој станува комотен и лесно може да влезе, како што колоквијално се вели, во „филм“. Затоа е непходно да се опкружи со луѓе кои секој ден ќе го потсетуваат дека тој е таму „во функција на граѓанинот“ и дека „кафето што наутро го пие е платено од граѓаните“.
Поединците кои се самосвесни и одговорни ова сосем добро го знаат и не дозволуваат тој „балон“ на комодитет да ги надвладее, а oние кои сакаат да се „ѕвезди“ – со душа чекаат „филмот“ да почне. :)

Една многу важна напомена: воопшто не треба за секоја нивна активност да објавуваат на социјалните мрежи или не дај Боже да испраќаат соопштенија за јавноста. Мора да има филтер на значајни работи и секојдневни протоколарни активности.
Сеприсутноста, по сите канали и секој ден, единствено се квалификува како агресивна (и не тактичка) пропаганда, а никако како „добар ПР“. Еден добар метод на селекција дали нешто заслужува поагилно да се комуницира или не, е на пример и оној каде ќе се запрашаме – “Кој е бенефитот за граѓанинот од оваа активност и што е конкретниот резултат од неа?” Ако се има доволно издржан одговор на тоа прашање, тогаш тоа е активност која треба агилно да се комуницира по сите канали.

Многу од политичарите воопшто, не само министрите, се доволно искусни да го препознаат „развојот“ на јавниот дискурс и да „влетаат“ во медиумите со некаков став поради кој ќе бидат (најчесто краткорочно) актуелни. За жал, само малкумина од нив знаат ДА КРЕИРААТ јавен дискурс кој СУШТИНСКИ ќе влијае на промени или ќе создаде АТМОСФЕРА тие промени систематски да се случат.

Се разбира, во неколку институции постојат искусни „менаџери со информации“ и ПР професионалци. Тие мора да бидат одважни и на министрите да им го кажуваат тоа што тие инаку и не би сакале да го слушнат. Односно, да им кажат кога грешат, да им кажат кога треба да се вклучат во некоја дебата и многу поважно, кога треба да престанат да зборуваат.

Сосем е јасно дека од министрите никој не очекува да бидат сезнајковци или да имаат став или одговор на секое прашање. Никој не очекува чуда преку ноќ, но сите очекуваат да бидат одговорни и сериозни. Отворете ги вратите за нови луѓе и нови идеи. Не смеете да се плашите да побарате помош, бидејќи знаеме дека вие не сте семоќни „рок звезди“.

И за крај, најважното од сè: Секогаш треба да се кажува вистината, зошто само така можеме искрено да напредуваме.

Нашата работа (на ПР професионалците) е навистина многу важна, важно е што и како ќе се каже и како тоа ќе се „дистрибуира“ до јавноста – но,  уште поважна е суштината на вашите одлуки, суштината на тоа што ќе го направите или нема да го направите.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.