NEM Zagreb официјално го заокружи својот трет и последен ден од изданието за 2024 година. Последниот ден беше посветен на споделување знаења преку работилница на Creative Europe MEDIA Desk во Хрватска и два врвни „мастеркласови“ спроведени од искусни експерти кои имаат значително влијание во индустријата.
Џон Алтман, филмски композитор, музички аранжер, оркестратор, диригент и саксофонист го сподели своето музичко искуство во ТВ индустријата и „уметноста на соработка“ со продуценти, режисери, уредници, клиенти и музичари. Собата за панели беше исполнета со љубопитни ТВ-професионалци кои сакаа да научат повеќе за практичноста на балансирање на креативноста со способноста да се преговара за понекогаш „матната“ политика на медиумската работа.
„Никогаш не направив демо за Џејмс Бонд, Титаник или Монти Пајтон. Никогаш не сум направил нешто такво за Тина Тарнер, Род Стјуарт, Дијана Рос или некој од другите уметници за кои сум пишувал – вклучувајќи го и Џорџ Мајкл. Само влегов директно и ја завршив работата. Интересно е затоа што таквата доверба постоеше тогаш. Мислам дека овие денови тоа е малку еродирано. Многу е лесно да се прават демоа, да се користат фокус групи и да се внесат повеќе гласови. Мислам дека многу композитори се збунети затоа што се развлекуваат во толку многу насоки“ – потенцираше Алтман.
За време на неговата импресивна кариера, Џон Алтман компонирал, аранжирал и оркестрирал музика за над 50 филмови, вклучувајќи ги „Titanic“ (музика од периодот), „Monty Python’s Life of Brian“, „Léon: The Professional“ и филмовите од франшизата Џејмс Бонд – „Golden Eye“ и „No Time to Die“, за кои аранжирал и диригирал музика на барање на Ханс Цимер. Меѓу неговите признанија има Еми, Златен глобус и БАФТА награда.
„Кога создавате музика со луѓе, се прилагодувате на она што тие го прават, а истовремено придонесувате и со свој придонес. Овој концепт носи цела музичка кариера. На пример, ако пишувате за некој артист, го земате предвид нивниот стил и звук. Никогаш не би свирел саксофон со Принц исто како што свирев со Ван Морисон. Се работи за разбирање на природата на соработката“ – објасни Алтман и ја воодушеви публиката.
Лери Бас, основач и извршен директор на ShinAwiL, сподели совети за тоа како да се „преживее“ претстојната 2025 година и објасни градење одржливи бизниси во услови на околина која брзо се менува: „Ние не седиме во Ирска да чекаме можности. Наместо тоа, ние ја носиме нашата игра на меѓународниот пазар, формирајќи партнерства со стримери, партнери за копродукција, дистрибутери и сценаристи“.
„Содржината е глобална, така што мора да размислувате глобално за да се натпреварувате. Значи, што правите за овие нови купувачи, менување на трендовите и еволуирачките барања? Како планирате да обезбедите провизии од радиодифузери и стримери кои немаат многу пари? Понекогаш, самото поставување на овие прашања може да ви помогне да ги најдете одговорите“ – објасни Бас.
Од 1999 година, Лери Бас ја има изградено ShinAwiL во силна продукциска куќа која стои зад најголемите хит ТВ серии во Ирска. Неговото последно дело вклучуваше нова оригинална крими-драма „Borderline“. Серијата од шест дела се емитува на MGM+ во Обединетото Кралство, Roku во САД, а наскоро и на ZDF во Германија. Тој исто така работел на програми како „Dancing with The Stars“, „The Voice of Ireland“, „The Apprentice“, „Dragons’ Den“, „MasterChef Ireland“, „Popstars“ и „Home of the Year“.
Еден од најголемите поддржувачи на NEM Zagreb е Creative Europe MEDIA Desk Croatia, чии претставници, Мартина Петровиќ од Creative Europe MEDIA Desk и Керолин Грос Хелман од ifs Internationale Filmschule Köln, ја претставија Европската програмата „European Showrunner Programme“.
За време на работилницата што следеше – „European Showrunner Think Tank“, ги истражуваше уникатните можности и предизвици на улогата „шоуранер“ и посебно се фокусираше на разликите во улогата помеѓу земјите од Централна и Источна Европа (ЦИЕ) и земјите од Западна Европа. Модераторот беше двоен добитник на наградите NEM (2019, 2023) – Дарија Стилин, сценарист и филмски режисер, која успешно влезе во ТВ индустријата и моментално работи како ко-креатор и писател на ТВ драмска серија од 8 дела за Drugi plan/Beta Film/ZDF.
Беше комплетиран и вториот дел од работилницата „Script Surgery“ за Топ 3 во наградите за најдобар пред-развојен проект, оставајќи ги учесниците инспирирани и желни да продолжат со работа на нивниот следен проект.
Детални информации за сите настани се достапни на официјалната веб-страница на NEM Zagreb 2024.
Настанот NEM Zagreb 2024 е кофинансиран од Европската Унија, преку потпрограмата Creative Europe MEDIA.