• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Никола Спасов: Кризата трајно ќе промени дел од навиките на луѓето

20/11/2020
in Во фокусот, Интервјуа, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Никола Спасов е еден од говорниците на годинешната e-commerce конференција на која ќе зборува на темата Дигитална стратегија во време на криза каде ќе сподели негов insight и знаење за тоа како најуспешно да ја прилагодите Вашата дигитална стратегија за време на пандемијата. Спасов е истражувач, комуниколог и политички консултант, основач на агенцијата Рејтинг. Во својата кариера има работено на низа кампањи во земјата и регионот, советувајќи политичари, бизнис лидери и организации како подобро да го менаџираат својот углед, кризите во работењето и поефективно да комуницраат.

E-commerce конференцијата ќе се оддржи на 25 и 26 ноември и повеќе информации за истата можете да погледнете на следниов ЛИНК.

Никола Спасов

M365: Господине Спасов, долги години сте во индустријата на податоци, истражувања и комуникации, а со посебно внимание го следите и однесувањето на македонската јавност. Колку нашите навики се променети кога станува збор за одлуките што ги носиме секојдневно?

Никола Спасов: Пандемијата негативно се одрази на многу аспекти од животот и се чини дека сѐ уште не можеме да се навикнеме на новата реалност. Оваа ситуација бараше брза реакција и адаптација на тектонските промени во животите на луѓето, економијата, пазарните трендови – нешто во што не сите добро се снајдоа. Сепак, секоја криза претставува и можност. Кризата со коронавирусот значително придонесе за зголемување на побарувачката од е-услугите и е-трговијата, како и зголемен потенцијал во услуги за достава. Што се однесува до навиките на луѓето, истражувањата кои нашата агенција ги работеше во текот на летото, покажуваат дека граѓаните направиле промени во навиките на купување, социјализација и комуникација. Една четвртина од граѓаните денес поминува повеќе време онлајн барајќе производи и услуги, но и забележуваат повеќе маркетинг пораки и реклами. Ова упатува на заклучок дека има раст во делот на е-трговијата, зголемен број на промоции на интернет.
Осум од десет граѓани, споредено со периодот пред да кризата, денес избегнуваат кафулиња, ресторани, поголеми настани и собири и поретко се хранат надвор. Ова е огромна промена во начинот на социјализација и комуникација, но ќе видиме дали овие навики трајно ќе претрпат промени или целосно ќе се нормализираат по завршување на кризата. Повеќе од една третина од граѓаните или 36% се изјасниле дека купуваат повеќе производи онлајн или преку деливери сервис на производите до дома, споредено со периодот пред кризата. Податоци од други истражувања и мерењена на фреквенција на користење на уредите и интернетот покажуваат огромен пораст на времето поминато на интернет и пребарување.

M365: Се чини дека бизнисите на кои отсекогаш во центарот им беше дигиталната трансформација најлесно се спротивставија на пандемијата од бизнис аспект. Колку според Вас домашните компании беа успешни во пивотирањето кон нови бизнис модели, кој сегмент забележливо беше најуспешен, а кој сегмент има уште простор за подобрување?

Никола Спасов: Кризата за некои бизниси беше мајка за други маќеа поставувајќи ги компаниите во многу нерамноправна положба. Одредени индустрии многу профитираа додека други целосно затворија, за некои пазарот буквално преку ноќ го снема, додека за други интересот за нивните производи и услуги се мултиплициреше. Па така, дури и технолошки најнапредните компании тешко се адаптираа и претрпеа огромни загуби. Да го земеме за пример Airbnb, технолошки напредна компанија која се доведе на раб на затворање. Во април оваа година отпуштија 25% од вработените и загубија 80% од приходите. Другиот аспект е во однос на стабилноста, знаењето и искуството на компаниите. Се согласувам дека бизнисите кои отсекогаш биле посветени на дигитална трансформација се оние кои побрзо и полесно се адаптирале на новата состојба. Сепак, клучната разлика не е само во подготвеноста или отвореноста кон промени, туку и во реалните ресурси за да се нарпават тие промени. За секоја промена не е потребна само волја, туку знаење, финансии за инвестирање, како и стабилност за да се издржи периодот на адаптација кога приходите се намалени. И тука повторно поголемите компании кои имаат повеќе искуство во креирање нови производи и услуги, кои веќе поминувале и надминувале финансиски кризи, кои имаат доволно знаење да направат промени се оние кои имаат предност. Во однос на домашните компании би рекол дека секако има успешни приказни, но не видовме драматична дигитална трансформација. Но тоа е очекувано и верувам дека забрзано ќе се случува во следните години. Според истражувањето на меѓународната агенција Мекензи, проценките се дека кризата придонесе процесите за дигитализација да се забрзаат за 4 до 6 години. Што се однесува до домашните компании, би рекол дека најголем напредок има во прилагодување на дел од услугите за на интернет и интернет продажбата, како и воведување нови услуги за достава. Значително се зголеми и бројот на онлајн продавници особено тоа е забележливо на Фејсбук.

Никола Спасов

M365: Кога зборуваме за дигитална стратегија за време на пандемијата, на што конкретно мислиме? Колку е таа важна во овој момент и колку ќе биде важна кога (оптимистички) сето ова ќе се “нормализира”?

Никола Спасов: Кризата трае доволно долго за луѓето трајно да променат дел од навиките. Покрај потрошувачките навики и начинот на социјализација, значително ќе се смени и начинот на информирање. Имено, луѓето поминуваат многу повеќе време на интернет каде најбрзо има нови информации за коронавирусот, но и генерално каде може да најдат одговори на сите прашања кои ги имаат. Понатаму, тие поминуваат многу повеќе време на платформите за онлјан комуникација, состаноци и сл. Навиките пак на децата и младите кои и онака се родени во дигиталната ера, сега преку ноќ уште позабрзано се менуваат со онлајн образованието и дигитализација на образовните процеси.
Оттаму, мора повеќе да се вложува во дигиталната комуникациска стратегија бидејќи крајот на пандемијата нема да ги врати старите навики на потрошувачите. Кога зборуваме пак за дигитална комуникација во време на пандемија, компаниите мора да го прилагодат тонот и пораките соодветно на психолошката состојбата во која се наоѓаат граѓаните, а тоа е незивесност, страв и загриженост. Тие мора да понудат комуникација, општествено одговорни проекти и содржини кои се интерес на јавното добро. Понатаму, важно е да ги прилагодат своите производи и услуги на начин на кој нивното користење нема да го загрози здравјето на граѓаните или да ги изложи на ризик од зараза, односно е-услуги и е-производи, достава и сл. За крај важно е да покажат грижа за здравјето на своите вработени и да обезбедат услови и инфомрации за нив како најдобро би се заштитиле во овој период. Има и други важни аспекти за кои ќе зборувам повеќе на конференцијата за Е трговија следната недела.

M365: Колку дигиталната стратегија на институциите е важна во вакви моменти? Што не научи оваа криза во однос на тоа што институциите би требало да прават без разлика дали има или нема криза?

Никола Спасов: Прво што го забележав во кризата е дека институциите имаат многу слаби или непостоечки системи за внатрешна комуникација. Системите во рамки на самите институции се минимално развиени, а меѓуинституционална структурирана комуникација речиси да не постои. Ова е огромент проблем во услови на менаџирање на криза кога мора да има брза коориднација и размена на информации, а со тоа и брза комуникација кон јавноста и медиумите. Понатаму, дигиталната комуникација на функционерите и политичарите функционира на солидно ниво, но изостанува сериозна комуникација на институционално ниво. Сите институции се потпираат на мали тимови кои се насочени пртежно на традиционалните канали и односи со медиуми. И трето, исто така е многу важно, најголем дел од институциите немаат достапни систематизирани податоци кои редовно се ажурираат на интернет. Оттаму медиумите и граѓаните трошат многу време да дојдат до податок или направат некаква анализа, а ПР тимовите на институциите се исцрпуваат бараји одговори на прашањата. Потребно е сериозно дигитализирање на информациите, статистиките и сите релевантни податоци кои во секој момент може да и бидат достапни на јавноста и медиумите. Така што би рекол дека има уште многу да се работи на дигитализацијата на институциите.

M365: На кои аспекти ќе се осврне Вашиот говор на e-commerce конференцијата и што посетителите ќе имаат можност да чујат и научат од Вас?

Никола Спасов: Јас сум комуниколог и ќе зборувам за дигиталните комуникации во време на пандемија и како компаниите и организациите треба да ја адаптираат својата порака. Веќе подолго време работам токму на кризни комуникации, но и директно сум вклучен во градење комуникациски стратегии поврзани со Ковид кризата. Верувам дека ова мое искуство можам да го преточам во корисни совети за публиката.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.