• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

NOKIA – Растот и падот на гигантот

11/11/2014
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Продадени повеќе од 1.500 милиони продадени телефони во своето постоење, во еден момент секој трет корисник на мобилен телефон користи NOKIA, најпродаваниот телефон во историјата е NOKIA 1100 во своите две варијанти продаден во 500 милиони примероци. Бренд со кој поголемиот дел од светската популација има израснато и сеуште го користи.

nokia-logo

Компанијата е основана во 1865 година во Финска, но вистинското име го добива подоцна кога три засебни компании се инкорпорираат во 1871 како NOKIA. Како претходници на компанијата се Finnish Rubber Works, компанија која што се занимава со производство на гума и производи од гума, денешен претставник е NOKIA Tires, и компанијата Finnish Cable Works која произведува телефон, телеграф и електрични кабли. Вистинскиот сектор за електронски уреди е создаден во 1960 година со дизајнот на првиот анализатор на електрична енергија за користење во нуклеарни централи. Во 80-тите години NOKIA го насочува целокупното свое работење кон брзо растечкиот сектор за телекомуникации и мобилни уреди.

р е к л а м а

Анализирајќи го потегот на NOKIA за влез во брзо растечкиот телекомуникациски пазар, преку BCG Матрицата можеме да заклучиме дека компанијата донела најдобрата можна одлука. Влегува на пазар, со производи кои во тој период имале мало учество на пазарот но голем потенцијал за негов раст. Додекавременскиот рок  помеѓу два стадиума на BCG матрицата пр.”Прашалници”- ”Ѕвезди” поради огромниот раст се намалува на помалку од 1 година. Производите кои во тоа време биле како Mobira Talkman (лансиран 1984), Mobira Cityman 150 (лансиран 1989)почнуваат да го носат значаен дел од приходот на компанијата.

Од друга страна како “CashCow” (извор на готовина) служи секторот кој што ги произведува GSM системите за цела Европа уште од 1987 и во голема мера овозможува подоцнежен продор на мобилните телефони бидејќи ја користат истата технологија. GSM системот на NOKIA, во тој период е продаден во 218 држави и територии со што постанува интернационален стандард за мобилна комуникација, а сот.

Резултатите кои што ги остварува телекомуникацискиот сектор на NOKIA во 1990-тите во целост го оправдуваат пренасочувањето на активностите и профитите во истражување и развој. Помеѓу 1996 и 2002 година вкупните приходи растат од 6.1 милијарда на 31 милијарди долари годишно.

Како најдобар пример за производ во категоријата “Ѕвезди” и подоцна “Cash Cow” е легендарниот NOKIA 3310,познат како култен и најдобар телефон на сите времиња. Основаната верзија е продадена во повеќе од 126 милиони примероци. Друг еден пример е горенаведениот NOKIA 1100 кој само во основната верзија е продаден во повеќе од 200 милиони примероци.Во своето работење извршуваат аквизициии спојувања на повеќе од 10 компании меѓу кои и мега популарната SEGA, софтверска компанија која го креира N-Gage.

Како успева еден гигант како NOKIA кој во еден момент на 2006 и на секторот за паметни телефони управува со повеќе од 62% од светскиот пазар на мобилни телефони, да се бори за опстанок само 8 години подоцна? Дали само не антиципирањето на другите мобилни платформи на Google -Android и Apple -iOS придонесуваат за тоj огромен пад или пак се во прашање се интерни проблеми на компанијата?

Одговорот на овие прашања е многу комплексен, многу фактори придонесуваат за пад на гигантот, но пред се не-антиципирање на преференциите на самите потрошувачи, како и “комфорната зона” во која се наоѓа NOKIA со текот на годините, без разлика каков е производот што се лансира се продава во милиони примероци и е на највисоките позиции на продажба само поради тоа што го носи името NOKIA. Долгогодишната лидерска позиција го “улежува” гигантот, почнува во голема мера компанијата да се чувствува непобедлива.

Претприемачкиот дух и култура на двата сега најголеми ривали Google и Apple ја уриваат лидерската позиција за само 3 години. NOKIA преструктуирањето на компанијата кое што се организира во 2011 година да го организира само 3 години претходно би била во можност да ја задржи позицијата на пазарот.

Корисникот на мобилниот телефон при крајот на 2009 со големиот раст на социјалните мрежи и интернет мобилната комуникација очекува многу повеќе од својот мобилен телефон, што ригидниот Symbian OS во голема мера не го овозможува, па поради тоа не успева како мобилна платформа. Сличен е и проблемот кој го има Windows 8.1 (Mobile) против Android и iOS. Продавницата на Windows поседува 300.000 апликации додека Android повеќе од 1.300.000.

Лансирањето на Apple IPhone 3g за само една година го намалува уделот на NokiaSymbian паметните телефони за 12% спуштајќи ги на 48% учество на светскиот пазар. Од гледна точка на BCG матрицата при крајот на 2008 година повеќето на производи на NOKIA се наоѓаат во квадрантот на “Cash Cow” и “Кучиња”, истражувањето и развојот изработуваат само надградби на веќе постоечки модели, без лансирање на комплетно нов производ, а со тоа и нема производи кои што би ги наследиле откако на веќе постоечките ќе им заврши животниот век. Една компанија мора да поседува производи во сите квадранти на Матрицата за да осигура природна заменливост на производите на пазарот.

NOKIA N95 лансиран во 2007 годинае последниот паметен телефон кој што остварува сериозен успех за компанијата. И покрај тоа што на пазарот веќе се наоѓа и iPhone и LG Prada, ги надминува сите свои ривали во секој поглед. Телефонот вклучува 3G технологија, WiFi систем, GPS системи за навигација, одлична камера за слики и видео записи со блиц, Symbian 9.2OS, Java апликациии многу други опции кои другите паметни телефони ги немаат или пак им се во зачетна фаза. Во Јануари 2013, американскиот PC Magazine го нарекува Nokia N95 еден од најдобрите телефони во историјата.

И повторно, без антиципација на потребите на потрошувачите се лансира во 2009 Nokia Booklet 3G, лап топ компјутер со доста солидни перформанси. Интересен е фактот што истиот сектор компанијата во минатото веќе го поседувала истиот сектор и уште во 1981 лансира персонален компјутер наречен MikroMikko1 кој имал добар успех и во исто време како и IBM. Nokia го продава секторот во 1991 на British ICL како непрофитабилен. Бидејќи компанијата е позната по своите мобилни телефони, преносниот компјутер не доживува голем успех.

Во 2011 компанијата потпишува стратегиско партнерство со уште една компанија која што има проблеми со антиципирање на потребите на потрошувачите Microsoft. Заеднички ја лансираат линијата на паметни телефони на NOKIA –Lumia која сеуште се бори за опстанување на пазарот и продажба. Во вториот квартал на 2013, компанијата пријавува продажба на Lumia од 7.7 милиони примероци што е рекордна за таа линија.

Додека NOKIA го “разбере” пазарот и кои се новите преференции на потрошувачите, во 2013 година вкупната продажба на телефони изнесува приближно 30 милиони примероци вкупно мобилни и паметни телефони, што за разлика од на пример iPhone кои во еден квартал се продава во повеќе од 40 милиони.

Во Септември 2013 година NOKIA го продава комплетниот бизнис со мобилни телефони на Microsoft за сума од 5.5 милијарди долари. Софтверскиот гигант ја става Nokia под капата на Microsoft Mobile и планира да го згасне брендот Nokia Lumia до крајот на 2014 година.

Автор на текстот е Сергеј Зафироски, Продажен и Маркетинг менаџер на ДораЛек (sergej@doralek.mk).

Овој текст е дел од неговиот прирачник “Разбирање на животниот циклус на производот“ кој можете да го симнете на следниов ЛИНК

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.