• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Monday, May 12, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Дали агрегаторите, Гугл и Фејсбук треба да плаќаат авторски права на медиумите?

05/09/2018
in Во фокусот, Медиуми, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во Македонија и низ Европа периодов се засилува дебатата за тоа дали веб агрегаторите, пребарувачот Гугл и социјалните мрежи како Фејсбук треба да плаќаат авторски права за содржините кои ги преземаат.

Познавачите на медиумските прилики велат дека е недозволива ситуација определени сервиси да заработуваат на “туѓа мака“, односно за без пари да добиваат контент за кој медиумите инвестираат сериозни средства за да го произведат.

р е к л а м а

Директори на 18 европски новински агенции, деновиве потпишаа иницијатива за промена на законите за авторски права, со цел Фејсбук и Гугл да се обврзат за плаќање на дел од приходите на новински агенции чија содржина сега се користи бесплатно.

На 12 септември, Европскиот парламент треба да гласа за ова барање, односно да се почитува правото на издавачите, вклучувајќи ги и новинските агенции, интернет пребарувачите да им платат за содржината што ја користат.

Според текстот на иницијативата, која беше формулирана од страна на Френс прес, насловена како „Иднината на слободниот печат е во рацете на членовите на ЕУ”, се вели дека во ЕП во Стразбур за девет дена, ќе се гласа за Нацрт-закон кој ќе придонесе да се исправи нерамнотежата кога станува збор дека „интернет моќниците” практично крадат содржина од печатените медиуми и новинските агенции за да генерираат приходи од реклами.

Според европските новински агенции, Фејсбук и Гугл бесплатно користат огромна количина вести и прилози од печатените медиуми и агенциите и на таа содржина привлекуваат повеќе реклами.

Тие добиваат толку многу од рекламниот колач, што воспоставуваат монопол, остварувајќи 80 проценти од приходите од реклами на интернет во 2017 година, со исклучок на Кина.

Според предложената измена на законот, тие ќе треба да делат еден дел од приходот со авторите на содржината.

Во иницијативата на новинските агенции, се укажува на фактот дека постоечкиот закон датира од времето кога Гугл, Фејсбук, Јутјуб и паметните телефони не постоеле.

Како што се наведува, печатените медиуми и агенциите инвестираат големи пари во продукција на вести и во нивните новинари, а понекогаш и со висок ризик, преземаат потфати со цел да добијат сеопфатен и прецизен извештај. Тие треба да издвојат значителни средства и за работењето онлајн.

Продажбта на весници се намалува, а плодовите од нивниот труд ги берат “големите играчи” бесплатно. Резултатот од ова е осиромашување на целата индустрија и драстичен пад на приходите од реклами во печатените медиуми.

Однесувањето на големите интернет играчи претставува закана и за потрошувачите и за демократијата, се вели во текстот.

“Фејсбук е во 2017 година пријави приходи од 40 милијарди долари, со профит од 16 милијарди долари, Google од 110 милијарди приходи, од кои 12,7 милијарди профит и кој може да каже дека тие не се во состојба навистина да плаќаат за содржината која ја користат“, се заклучува во текстот.

“Во интерес на слободата на медиумите во Европа и зачувување на демократските принципи, пратениците на Европскиот парламент треба да ја изгласаат оваа реформа”, порачуваат директорите на европските новински агенции.

Дебатата во Македонија главно засега е насочена кон веб агрегаторите кои и покрај тоа што не се медиуми, сепак се финансираат од медиските буџети на маркетинг агенциите и сеуште заземаат голем дел од вкупниот колач -па на тој начин влијаат да се намалат средствата кои би им овозможиле на веб издавачите кои инвестираат во вработени и продукција на содржини, дополнително да се развиваат.

 

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.