Деталниот преглед на овогодинешниот регионален натпревар за креативност BALCANNES MOSAIC OF CREATIVITY 2025 опфаќа серија регионални рангирања со податоци за најдобрите креативни проекти, огласувачи и агенции во регионот, но и во рамките на петте земји-натпреварувачи: Босна и Херцеговина, Хрватска, Македонија, Словенија и Србија.
Во BalCannes Report 2025 на едно место се собрани најважните резултати од регионалниот креативен натпревар BalCannes, кој во рамки на фестивалот Денови на комуникациите ги собра најдобрите креативци од пет земји од регионот. Агенциите од Босна и Херцеговина, Хрватска, Македонија, Словенија и Србија можеа да се натпреваруваат во 22 категории во кои исто така се натпреваруваат на пазарот, за кампањи спроведени во текот на двегодишниот квалификациски период, со можност за освојување на златна, сребрена или бронзена награда.
Важноста на овој извештај кој произлегува од BalCannes – освен фактот што креативно го обединува регионот и поттикнува здрава конкуренција, размена на знаење и искуство, како и отворање на регионални хоризонти, со што станува вистински мозаик на креативноста на регионот – лежи токму во фактот што тој е брилијантно огледало на актуелните текови на регионалната комуникациска сцена, како и на пазарот, на дури 59 страници.
BALCANNES 2025: ПОБЕДНИЦИ НА НАТПРЕВАРОТ
На Денови на комуникациите во Ровињ, главната Grand Prix наградата ја освоија BBDO Загреб и Загрепска Пивара за проектот „БИДИ ХРАБАР, БИДИ ЗДРАВ“. Наградата за најдобра агенција од петте земји на BalCannes ја доби агенцијата Bruketa&Žinić&Grey, а брендот Marodi беше прогласен за најдобар огласувач. Специјалната награда Editor’s Pick, што ја доделуваат регионалните професионални медиуми, ја освоија Marodi и агенцијата Bruketa&Žinić&Grey за проектот „Супа за паметење“.
За потсетување, на овогодинешното издание на BalCannes беа пријавени повеќе од 200 проекти, со што беа срушени сите претходни рекорди за овој натпревар. Повеќе од половина од пријавите беа пријавени во првата група „I. Мозаик на пазарот“, додека групата „II. Мозаик на позитивни промени“ сочинуваше речиси 23% од пријавените проекти, потврдувајќи втора година по ред дека регионот ја препознава важноста на комуницирањето етички пораки и нивната важност за подобрување на општеството. Во однос на бројот на пријави на овогодинешниот натпревар, водат Хрватска (33%) и Србија (28,4%), по што следат Словенија (19,1%), Македонија (11,8%) и Босна и Херцеговина (7,4%).
ТОП 10 ПРОЕКТИ НА BALCANNES
Во продолжение може да се разгледа рангирањето на проектите што ги постигнаа највисоките поени на натпреварот BalCannes 2025. Некои проекти го импресионираа жирито во повеќе категории, но во рангирањето на Топ 10 – означени се во категоријата во која постигнаа најдобар резултат (со цел да биде истакната разновидноста на проектите што постигнаа фантастични резултати).
- „BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV“ | BBDO Zagreb | Zagrebačka pivovara | I. Market Mosaic | Alcoholic Beverages
- „A soup to remember“ | Bruketa&Žinić&Grey | Marodi | I. Market Mosaic | Food
- „The most important influencers“ | Leo Burnett Belgrade | A1 Serbia | I. Market Mosaic | Telecommunications
- „Startup Garage“ | McCann Skopje | Halkbank Skopje | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
- „Rawino – Crafted by terroir“ | Studio Sonda | OPG Ravnik | II. Design Mosaic | 05. Low-Volume Packaging Design
- „Prispevaj kretnjo“ | Understanding the world around you | Povem | Mastercard | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
- „NAPOLITANKE UŽIVAJ IZMEĐU REDOVA“ | Imago Ogilvy | Kraš | II. Design Mosaic | Rebranding
- „INA BOLJE STATI NEGO ZASPATI“ | Imago Ogilvy | INA | I. Market Mosaic | Corporate Communications
- „Plazma – Mrvica strpljenja kampanja“ | Communis Beograd | Bambi | I. Market Mosaic | Food
- „Najvažniji poziv u životu 2024.“ | Jazavac i Utorak | Hemofarm fondacija | I. Market Mosaic | Health and Pharmacy
ТОП 10 ОГЛАСУВАЧИ НА BALCANNES
Во продолжение погледнете го рангирањето на огласувачите чии проекти освоија најмногу поени на натпреварот BalCannes 2025. Некои од огласувачите освоија ист број поени, па затоа го делат местото на рангирањето.
- Marodi
- Zagrebačka pivovara
- A1 Serbia | Halkbank Skopje
- Mastercard
- Hemofarm fondacija | INA
- Cubo | Kraš | OPG Ravnik
- Bambi
- Knjaz Miloš
- Mercator-S | Radenska | Superbrke
- Atlantic Group | Gradska knjižnica Poreč | kompare.hr | Mapei Croatia | Novalja Tourist Board
ТОП 10 АГЕНЦИИ НА BALCANNES
Во продолжение погледнете како изгледа рангирањето на агенциите чии проекти постигнаа највисоки поени на натпреварот BalCannes 2025. Некои од агенциите освоија ист број поени, па затоа го делат местото на листата.
- Bruketa&Žinić&Grey
- Imago Ogilvy
- BBDO Zagreb
- Studio Sonda
- Leo Burnett Belgrade
- Futura DDB
- Povem
- Jazavac i Utorak
- Effectiva agency | McCann Skopje
- Fullhouse Ogilvy
СОДРЖИНА НА РЕГИОНАЛНИОТ ИЗВЕШТАЈ
Во извештајот се достапни ранг-листи на најдобрите проекти, огласувачи и агенции во регионот, како и рангирање во рамките на поединечните земји. Исто така, важно е да се напомене дека извештајот покажува – со рангирање по поени, а не по азбучен ред – како размислува жирито на огласувачите, како проектите биле оценети од членовите на жирито на агенциите, а исто така дава увид во ставовите на професионалните претставници на медиумите во жирито. Во поглавјето „BalCannes Hall of Fame“ е даден подетален преглед на проектите кои, според категориите на натпреварот, освоиле златни, сребрени и бронзени награди, како и специјални награди на BalCannes.
СТАНЕТЕ ДЕЛ ОД МОЗАИКОТ НА КРЕАТИВНОСТА
Без разлика дали сте веќе етаблирана агенција или само што се пробивате на креативната сцена, BalCannes е натпревар каде што можете да им покажете и докажете на оние кои не ве познаваат зошто сте вредни. Натпреварот е отворен за целосни, интегрирани кампањи, како и за индивидуални, уникатни делови во рамките на една кампања кои претставуваат заокружена идеја. Извештајот BalCannes е одлична можност да се запознаете со креативноста во регионот, како и со критериумите за натпреварување и мислењата на членовите на жирито – и да ја пронајдете вашата победничка формула што ќе ве постави на овие ранг-листи следната година.
Целосниот BalCannes Report 2025 е достапен за преземање на следниот ЛИНК, а повеќе информации за натпреварот можете да најдете на официјалната веб-страница на фестивалот Денови на комуникациите.