• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Monday, May 12, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

ОКТА: Профитабилноста се враќа на ниво пред кризата преку подобрени оперативни резултати поттикнати од зголемувањето на продажбата

28/02/2022
in Компании, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

ОКТА ги објавува годишните финансиски резултати, со ЕБИТДА која достигна 839 милиони денари, значително надминувајќи ги 630 милиони денари остварени во 2020 година, со соодветна добивка пред оданочување во висина од 453 милиони денари. Следствено, во четвртиот квартал ЕБИТДА следи аналоген тренд, достигнувајќи 228 милиони денари, споредено со 125 милиони денари генерирани во истиот период минатата година.

ОКТА успешно се справи со предизвиците со кои се соочи во услови на несигурно пазарно опкружување во втората година од здравствената криза, додека континуирано одржува строги здравствени и безбедносни стандарди, осигурувајќи услугата кон потрошувачите да се одвива непречено.

р е к л а м а

Солидните резултати за годината која заврши целосно ја отсликуваат деловната стратегија која ОКТА одлучно и дисциплинирано ја применува во изминатите години. Додека успешно обезбедува зголемување на годишните продажни количини, извонредниот раст и високата профитабилност, компанијата напредува со програмите за трансформација, преку кои ја зголемува агилноста на својата организациска структура и ги намалува трошоците, создавајќи цврста основа за идните достигнувања.

Клучни резултати во четвртиот квартал и во 2021 година

  • EБИТДА достигна 839 милиони денари, споредено со 630 милиони денари генерирана во истиот период минатата година, како резултат на одличните продажни перформанси, претпазливото управување со залихите, што овозможи непрекинато снабдување на потрошувачите во период на многу неизвесности, и континуираното зголемување на меѓународните цени на нафтени деривати.
  • Приходите од продажба изнесуваат 25.946 милиони денари за 12 месеци во 2021 година, надминувајќи ги 15.193 милиони денари остварени во истиот период минатата година, и се резултат на постепеното зголемување на побарувачката и растот на меѓународните цени на нафтени деривати.
  • Бруто маржата го следи трендот на останати показатели, достигнувајќи 1.165 милиони денари за 2021 година, надминувајќи ги 788 милиони денари што беа остварени во истиот период минатата година, како резултат на зголемувањето на продажните количини и континуираниот раст на меѓународните цени на нафтени деривати.
  • Во четвртиот квартал од 2021 година, ЕБИТДА изнесува 228 милиони денари, што е повисока за 82% споредено со истиот период во 2020 година, како позитивен резултат од зголемувањето на продажните количини, кои беа главно поттикнати од зголемениот извоз и растот на меѓународните цени на нафтените деривати, кои бележат пораст од 129% во споредба со четвртиот квартал во 2020 година.
  • На годишно ниво, добивката пред оданочување изнесува 453 милиони денари, надминувајќи 553 милиони денари загуба за истиот период минатата година. Негативен ефект врз резултатот за 2020 година имаше еднократната резервација во износ од 781.4 милиони денари направена во врска со тековниот судски спор со Царинската управа на Република Северна Македонија. Резервација за истиот случај беше направена и во четвртиот квартал од 2021 година во износ од 194 милиони денари што влијае на резултатот на компанијата на квартално и на годишно ниво.
  • Добивката пред оданочување, прилагодена за износот на гореспоменатата резервација, изнесува 647 милиони денари за 2021 година, во споредба со соодветно прилагодениот резултат од 228 милиони денари остварен во 2020 година. Зголемениот резултат е поттикнат од растот на продажбата, зголемениот приход од количините на државните резерви кои се чуваат во инсталацијата на компанијата, придружени со позитивниот ефект на движењето на меѓународните цени на нафтените деривати.
  • Компанијата следејќи ги стратешките приоритети инвестираше 79.331 милиони денари во текот на 2021 година, во одржување на капацитетите за складирање, како и во иницијативите за здравје и безбедност при работа.

ОКТА успеа да одржи доволна ликвидност за да се справи со ризиците предизвикани од КОВИД-19
кризата, што во исто време ѝ овозможи на компанијата да преземе комерцијални активности и да ја
поддржи својата стратегија без да искористи какви било кредитни линии.

***

Информации во врска со спорот со Царинската управа на Република Северна Македонија

Во 2019 година, Царинската управа на Република Северна Македонија спроведе контрола во ОКТА поврзана со акцизите за увоз на еуродизел во периодот од 2014 до 2018 година. Според нивното мислење, акцизите за овие увози не биле правилно пресметани, по што донесоа решенија за фискалната 2014 година, со кои се наметна дополнителен износ во висина од 23 милиони денари, кој беше платен во 2020 година.

Во текот на 2019 година, компанијата поднесе тужби, поведувајќи управни спорови за целосно поништување на овие решенија заради суштински прекршувања на процедуралните правила од страна на царинските власти и нивни пропусти при целосното и правилно утврдување на фактите за случајот, како и за правилното применување на релевантните закони. Заклучно со декември 2021 властите имаат издадено нови Решенија кои се однесуваат за 2015, 2016, 2017 и 2018 година, наметнувајќи дополнителен износ од 830 милиони денари.

На 31 декември, 2021 година, ОКТА направи резервации во висина од 954 милиони денари, кои претставуваат најдобра проценка на компанијата за потенцијалните идни одливи на парични средства. ОКТА ја задржува својата позиција дека постапува во целосна согласност со сите законски регулативи, исто така согласно добиените експертски мислења има намера да ја оспори ваквата одлука до највисоките судски органи во државата, како и доколку е потребно истата да ја доведе до интернационалните надлежни институции.

Корпоративна општествена одговорност

Последниот квартал од 2021 година, ОКТА го заврши со значајни придонеси за целата заедница. Во рамки на проектот „Биди ИН, биди ИНклузивен, биди ИНклудиран“, компанијата го донираше третото инклузивно игралиште во ОУ „Браќа Миладиновци“ во Струга. Со потпишувањето на нов договор со кошаркарската репрезентација, ОКТА стана главен спонзор на машкиот сениорски тим во квалификациите за пласман на 2023 FIBA Basketball World Cup. Како долгогодишен и верен партнер на културата, компанијата и оваа година го помогна реализирањето на водечки музички манифестации во земјава. Преку програмата „Нова Генерација“, со која ОКТА веќе петта година по ред активно ги поддржува талентираните и успешни студенти во државава, беа доделени петте стипендии за втор циклус на студии на УКИМ. Како дел од одбележувањето на 40-годишниот јубилеј на организацијата на Црвениот крст во ОКТА, компанијата активно се вклучи во кампањата „Помислете на нас“ организирана по повод Светскиот ден на борбата против гладта. На крајот од годината, ОКТА ги изненади со новогодишни подароци сите ученици од основните училишта лоцирани во околината на компанијата.

Посветената и континуирана заложба во борбата против пандемијата, компанијата уште еднаш ја потврди преку обновување на иновативниот CoVid-Shield сертификат, акредитиран од TÜV Austria Hellas, кој претставува потврда за преземените мерки за заштита на вработените, соработниците и потрошувачите во рамки на работните простории и инсталацијата во Миладиновци.

Индустријата е значително изложена на макроекономските фактори како што се цените на стоките, флуктуации на девизните курсеви, ризикот од движењата на каматните стапки, политичките случувања а во последно време и пандемијата. Флуктуациите на цената на стоката може да влијаат на цената на набавената стока, цената на стоката која се одржува како залиха (суровина или готови производи) или цената на продадената стока. Раководството на ОКТА внимателно ги следи пазарните предизвици и се стреми да ја води компанијата напред преку проактивно планирање и преку искористување на многубројните можности, со намера за понатамошни унапредувања на деловните резултати и подобрување на ефикасноста.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.