• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Она што не го мерите, не можете ниту да го промените

27/01/2020
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

– пишува Катарина Костиќ, Polaris, I&F Grupa

Во време на дигитална и технолошка револуција на компаниите, огласувачите се натпреваруваат што е можно попаметно и поефикасно да им ги пласираат брендовите или услугите на потрошувачите. Сè стана далеку покомплицирано. Агенциите, како комуникациските, така и медиските, мора да најдат решение како да ги вратат инвестициите на клиентите во брендот, односно во маркетинг, кампањи и во самиот производ.

р е к л а м а

Сепак, многу компании сè уште немаат јасно и континуирано мерење на резултатите, како што се бренд трекери на редовно ниво, продажни податоци што сакаат редовно да ги споделуваат со своите партнери (агенции) или напредни економетриски модели кои се базирни врз статистичка корелација што ги поврзува сите елементи и го покажува ефектот на маркетинг активностите врз продажбата. Ако се има во предвид сето тоа, не е изненадување што маркетингот сè уште често се нарекува „магла“.

Во ера на Инстаграм, веб-страници, кликови, инфлиенсери, Netflix и сè уште присутното изобилство на ТВ-канали, целосно се менуваат правилата за тоа како потрошувачите денес ги избираат брендовите. Стана уште потешко да се разбере „патувањето“ на потрошувачот кон избраниот бренд и да се поврзат инвестициите во огласувањето со деловниот успех и остварувањето на резултатите, па со самото тоа и да се разбере каков е ефектот на маркетингот.

Бројни компании, како Adidas, Orange, Coca-Cola, Johnson & Johnson, го воведоа терминот “marketing effectiveness” во нивниот речник во последните години. Основата на маркетинг ефективноста е економетриско моделирање – показател за тоа колку еден бренд треба да инвестира во маркетинг и на кој начин.

Глобалниот медиа директор на компанијата Адидас, Симон Пил тврди дека мерењето на ефективноста на маркетингот е во средиштето на успехот на Адидас и расте повеќе од растот на индустријата за спортска облека на глобално ниво. Моделингот му помогна на Адидас да разбере дека бренд маркетингот е поважен за растот отколку маркетингот на конкретни производи, во време кога Адидас инвестираше само 23% од својот маркетинг буџет на бренд адвертајзинг, во споредба со 77% за перформанси во кампањи. Исто така, моделингот им помогна да разберат дека огласувањето на посебните сегменти на производите не ја поттикнува продажбата исклучиво на тие исти производи. А, она што можеби е очигледно за многумина, ТВ, ООХ и рекламирањето во кината било клучно за раст на е-трговијата, иако дотогаш таа не била во фокусот.

Оваа глобална практика може да се примени и на регионалните пазари од страна на некои компании присутни во нашиот регион. Сепак, во повеќето медиумски или креативни агенции кои работат во регионот, нема искусни тимови специјализирани за marketing effektivnes и modeling, односно примена на data science за маркетинг цели, ниту пак имаат алатки за да обезбедат брзи модели. Поради овие причини, агенциите и огласувачите во регионот се потпираат на тимови од нивните глобални агенциски мрежи кои работат на развиените пазари, а чија услуга најчесто е ценовно недостапна за регионалните огласувачи.

Marketing sciencies тимот на Поларис во рамките на I&F Grupа со седиште во Белград, како клучен производ нуди и економетриски моделинг, заснован на софистицирани алатки на глобалната мрежа IPG Mediabrands. Предноста на тимот на Поларис лежи во фактот дека тие се локални економетрчари, односно експерти во рекламната индустрија на нашиот регион, кои комбинираат data science и комуникација.

За компанијата Кока-Кола, која веќе применува знаење од економетрискиот моделинг на развиените пазари, тимот на Поларис има развиено и модели за српскиот пазар.

„Кока-Кола применува знаење и принципи што ги “црпи“ од сите пазари во светот и затоа е мајстор за бренд и маркетинг. Агенцијата UM како долгогодишен партнер на компанијата Кока Кола, применува глобални стандарди на нашиот пазар, прилагодувајќи се на локалните околности и потрошувачите. Сега, благодарение на тимот Поларис, имаме можност да погледнеме од економетриска перспектива на инвестирање во маркетинг на брендот „Кока-Кола“, што е најефикасниот начин на пласман на инвестиции на еден пазар, односно кои медиуми имаат колкав ефект врз продажбата, како и да ја подобриме рентабилност на секој бренд“, вели Дубравка Урошевиќ, раководител на регионалниот тим на Кока Кола во медиската агенција UM.

Од моделот сфативме колку е важен маркетингот на брендот во однос на промотивните активности и колкава е важноста на локално развиените CRM комуникации. Сега сме во состојба да разбереме колкав дел од продажбата “носат“ инфлуенсерите и дали има простор за ангажирање повеќе од нив. Исто така, јасно можеме да ја видиме и разликата, т.е. ефектот на секој индивидуален дигитален канал врз растот и резултатите на секој од анализираните брендови.

„Моделите јасно ни покажаа и која креативна порака“функционира“, т.е. дали имала поголем или помал ефект врз продажбата, како и на кој медиум или канал, пласираните пораки најбрзо се забораваат и со самото тоа, каде треба да бидат порелевантни во комуникацијата. На крајот, најважниот заклучок е како изгледа поватот на инвестициите на секој медиски канал и како можеме поефикасно да ги пласираме инвестициите, а со тоа и да го подобриме целокупниот поврат на инфестициите (ROI) на брендовите“, вели Дарко Станојевиќ, Connections Manager Adriatics, The Coca-Cola Company.

После првите проекти за економетричен моделинг, тимот на Поларис се подготвува да ја прошири својата понуда и надвор од балканскиот регион кон нордиските пазари каде што работи I&F Grupa, а преку своето долгогодишно партнерство со мрежоите на McCann и IPG Mediabrands, ќе работиме на модели и за поголеми пазари како што се Полска, Велика Британија, итн. Тоа е и новогодишна резолуција и цел на тимот на Поларис во 2020 година.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.