• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, July 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Петте фази на мисловниот процес во дизајнот

28/02/2019
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Автори: Рике Дам и Тео Сијанг од Interaction Design Foundation.

Во 1969 година, нобеловецот Херберт Симон го објавил трудот „The Sciences of the Artificial“, составувајќи го еден од првите формални модели за процесот на дизајнерско мислење. Неговиот модел се состоел од седум чекори, секој од нив со сопствени компоненти и активности. Денес, во 21 век, постојат неколку модели кои се користат во дизајнерскиот мисловен процес, кои имаат од три до седум чекори, но сите тие се засновани врз основните принципи на моделот на Херберт Симон од 1969 година. Ние ќе се фокусираме на моделот поставен од страна на Институтот за дизајн при Универзитетот Стенфорд од САД, кој се состои од пет чекори: Емпатија, Дефинирање, Развој на идеи, Прототипови и Тестирање.

  1. Емпатија

Првиот чекор во процесот на дизајнерското мислење е способноста да се добие емпатично разбирање за проблемот кој треба да се реши. Тоа вклучува разговори со експерти во областа и најважно, со луѓето кои се директно засегнати. Целта се да се разберат нивните искуства и мотивации, да се ставите во нивна кожа со цел да се добие едно подлабоко, лично разбирање за нештата. Во овој чекор, потребно е да ги отфрлиме своите претходни претпоставки, уверувања и стереотипи во врска со светот и да добиеме увид во начинот на мислење на корисниците.

  1. Дефинирање

Во вториот чекор, ги составуваме информациите кои сме ги добиле од претходната етапа. Тука ги анализираме нашите опсервации и сознанија и правиме нивна синтеза со цел да ги дефинираме централните проблеми кои треба да се решат. Притоа, дефинирањето треба да има антропоцентрична појдовна основа. На пример, наместо да се дефинира проблемот како желба на компанијата – „треба да го зголемиме уделот на нашата продажба на здрава храна меѓу тинејџерите за 5%“, правилниот начин би бил „тинејџерите треба да јадат здрава храна за да бидат здрави, витални и среќни.“

р е к л а м а

Оваа фаза од процесот им помага на дизајнерите да ги определат конкретните елементи кои треба да бидат застапени во развојот на идеите во следната фаза.

  1. Развој на идеи

Врз цврстата основа на разбирање и дефинирање на проблемот изградена за време на претходните две фази, можеме да почнеме со развојот на идеи преку користењето на различни техники како „Брејнсторминг“, „Брејнврајт“, „Најлоша можна идеја“ и слично. Важно е да се разгледаат колку што е можно повеќе идеи и решенија уште на почетокот од процесот. Откако ќе се изберат неколку кои се чинат добри, тие треба да се стават на тест и преку некоја друга техника за развој на идеи, со цел да се извлечат најдобрите.

  1. Прототипови

Следен чекор за тимот е да се изработат неколку ефтини прототипови на производот или на специфични елементи на производот со цел да се добие увид кои се најдобрите решенија генерирани во претходните фази. Прототиповите се дел од експериментална фаза која, преку комбинација на најдобрите елементи од различните прототипови, треба да резултира со најдобриот прототип кој потоа треба реално да се тестира.

  1. Тестирање

Петтата и последна фаза од процесот е наменета за тестирање на најдобрите прототипови од претходната фаза. Во оваа фаза, прототиповите се тестираат со претставници на таргетираната група со цел да се види како тие го прифаќаат создаденото решение, односно се детерминираат недостатоците на дизајнот кои треба да се поправат.

Кога се зборува за фазите на дизајнерскиот мисловен процес, важно е да се нагласи дека тие во реалност не се одвиваат линеарно една по друга. Односно, често се случува, па дури е и пожелно, некои од нив да се одвиваат паралелно или да има континуирано навраќање кон претходните фази со цел елиминирање на недостатоците кои ќе се идентификуваат. Исто така, секој проект си носи и свои специфични активности со кои се надополнуваат петте фази, но централната идеја зад секоја од нив останува иста.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.