• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Wednesday, July 2, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Подигнати првите жалби заради кршење на GDPR против Фејсбук и Гугл

29/05/2018
in Digital, Во фокусот, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Организациите кои се занимаваат со заштита на приватноста на корисниците, предупредија на праксата на “присилна согласност“

Уште првиот ден од стапувањето на сила на новата Општа регулатива за заштита на податоците – GDPR, стигнаа и жалбите за кршење на овие права против Фејсбук и Гугл, пишува AdAge.

р е к л а м а

Организациите кои се занимаваат со заштита на корисниците, ги обвинија интернет гигантите за кршење на GDPR, затоа што ги “присилуваат“ потрошувачите да дадат согласност на нивните услови за давање услуги. Новите прописи упатуваат на тоа како компаниите можат да ги собираат и користат податоците, кои видови на објаснувања мора да ги даваат и кога и како да бараат согласност.

Бидејќи новите правила стапија во сила во петокот, веб страниците, апликациите и електронските услуги ширум Европа, започнаа со прикажување pop-up пораки кои ги известуваат корисниците за овите правила за податоците и бараат нивна согласност.

На пример, Фејсбук ги води европските корисници низ серија на ажурирани правила за видот на податоци кои ги собира во корисничкиот профил, како може да ги користи податоците собрани на надворешни веб страници и услугата на препознавање на лица. Иако Фејсбук им допушта на корисниците да одбијат одредени опции, како што е препознавање лица, ги присилува да ги прифатат вкупните услуги за давање на услугите, со цел да ги продолжат својот однос со оваа друштвена мрежа.

Google нуди слично обрзувачко известување на Андроид телфоните, каде што корисниците кои нема да ги прифатат условите на користење, не можат да ги користат своите уреди.

Во петокот, таквите тактики на “присилна согласност“ беа први на ударот на критиките на европските заговорници за заштита на приватноста. Тие подигнаа жалби во четири земји против Google, Facebook, Instagram и WhatsApp. (Фејсбук ги поседува Instagram и WhatsApp.)

„Фејсбук дури ги блокира профилите на корисниците кои не дадоа согласност“, изјави Макс Скремс, активист за приватност во организацијата None Of Your Business – NOYB. „На крајот корисниците беа приморани да бираат или да го избришат профилот или да кликнат на копчето “прифаќам“. Тоа не е слободен избор, тоа повеќе потсеќа на изборен процес во Северна Кореја.“

И порано се очекуваше дека идејата за “присилна согласност“ ќе се најде во фокусот на заговорниците за приватноста. Нивниот аргумент е дека интернет компаниите треба да ги понудат своите услуги без потрошувачите да ги “прифаќаат“ собраните податоци за таргетирано огласување.

Меѓутоа, GDPR допушта компаниите да собираат и користат податоци, ако тоа е неопходно за нивното работење, а тоа веројатно ќе биде аргумент на кој ќе се повикуваат овие компании.

„Изминатите 18 месеци се подготвувавме да бидеме сигурни дека ги исполнуваме барањата на GDPR,“ изјави Ерин Еган, директор за приватност во Facebook. „Ги направивме правилата појасни, до поставките за приватност сега се пристапува поедноставно и воведовме подобри алатки со кои корисниците можат да пристапат, да ги превземат или избришат своите информации. Нашата работа на подобрување на приватноста на корисниците нема да престане на 25 мај.“

Застапниците за заштита на приватноста, исто така, не се задоволни со начинот на кој Facebook ги информира европските потрошувачи за нивните опции за податоците, карактеризирајќи ги нивните постапки како манипулативни и креирани на начин да извршат притисок врз луѓето да дадат согласност.

Тие тврдат дека Фејсбук ги намамил корисниците да ги прифатат нивните услови со поставување лажни нотификации во известувањето – мали црвени меурчиња во иконите на врвот на почетната страница на Фејсбук кои се појавуваат кога некој има порака.

Еве како во жалбите е опишан еден таков случај на мамка за луѓето да кликнат на обрасците за согласност: “Контролорот користел дополнителни “трикови” за да изврши притисок врз корисниците: на пример, страницата за согласност вклучувала две лажни црвени точки (повреда на член 5 1.) (а) – ниту е “фер” ниту е “транспарентно”), што укажувало на тоа дека корисникот има нови пораки и известувања, до кои не може да пристапи без согласност – дури и ако во такви случаи корисникот немал такви известувања или пораки. “

Треба само да се напомене дека компаниите кои ја кршат GDPR, можат да добијат казна во висина од 4% од нивниот вкупен годишен промет.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.