• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

ПР совети за македонските стартапи: Добрата репутација е Вашиот прв инвеститор!

30/07/2018
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

“Ако во џебот ми остане и само уште еден долар – ќе го потрошам на ПР“ – Бил Гејтс

 

р е к л а м а

Дали г-дин Гејтс навистина го кажал ова или не, со сигурност не би можел да кажам, но ние од комуникациската индустрија често пати го употребуваме кога сакаме да ја потенцираме важноста на нашата професија, така што самиот цитат и да не бил “дело“ на славниот милијардер и некогаш најбогат човек на светот (туку можеби паметно скоцкан од некој ПР-овец), во целост ја отсликува пораката која треба да им е совршено јасна на сите кои посакуваат континуиран успех на нивниот бизнис. Посебно треба да им биде јасна на македонските стартапи.

Не би сакал да бидам погрешно разбран дека сите македонски стартапи не ја разбираат моќта и значењето на насочените комуникации за нивниот раст и развој, но факт е дека мнозинството од нив тоа не го практикуваат како што треба.

Сум имал прилика да бидам дел од стартап компании каде успешно биле завршувани неколку фази на финансирање и сум стекнал драгоцено искуство разговарајќи со разно разни инвеститори, финансиски советници и бизнис консултанти и секогаш разговорите завршувале со суштински прашања кои во основа ја имале логиката позади тоа како компанијата ќе биде перцепирана во наредниот период, што е она на кое ќе се работи и како тоа ќе влијае за зголемување на вредноста на инвестицијата (и нормално самата компанија).

За стартапите целосно да ја разберат важноста на ПР-от за нивниот бизнис и шансите да добијат инвеститор, најпрво треба да бидат свесни за начинот на кој инвеститорите размислуваат во моментите кога носат одлука за финансирање. Ова е исклучително важно за првичното т.н. early stage финансирање кое во праска е и најтешко да се добие.

Дека бизнисот не треба да Ви биде на power-point туку реален и со реални луѓе кои се заинтересирани и веќе го купуваат вашиот прозивод/услуга позади кои што стои добро воигран тим кој нема да се распарчи на првата кривина, чинам дека Ви е веќе јасно, и тоа е првото што го добивате како “услов“ за некој инвеститор да почне да зборува со Вас.

Но подеднакво важно во светот на VC фондовите и стартапите е едно непишано правило кое вели дека “Вашата прва инвестиција зависи и од веројатноста колку побрзо таа наскоро ќе стане втора инвестиција“ или парафразирано, на првиот инвеститор му е исто така многу важно за колку брз период ќе може да се најде втор инвеститор, на вториот–трет, на третиот-четврт итн., односно каква ќе биде идната вредност, т.е. перцепција за компанијата за првиот инвеститор после некое време да може да направи излез и да заработи од тоа што препознал добра идеја која се развила во компанија што продава и може да осигура “сигурност“ на вториот инвеститор дека тој ќе има бенефит од вложувањето пари во тој тим. Значи зборуваме за Вашата РЕПУТАЦИЈА.

Репутацијата го означува установеното мислење за позитивностите и негативностите за некого/нешто. Менаџирањето со репутацијата на клиентот е работата со која ПР професионалците се будат наутро и легнуваат навечер, а тоа истото треба да го прават и сите оние кои имаат или планираат да почнат свој стартап.

Нема ништо повредно за еден стартап од неговата добра репутација. Вашата репутација го претставува секој единствен аспект како компанијата е поврзана со надворешниот свет, вашите сегашни клиенти, идни клиенти, широката јавност и медиумите.

Да се спасува оштетена репутација е многу потешко отколку да се изгради добра репутација од нула, клиентите паметат, а паметат и инвеститорите. Затоа кога размислувате за Вашиот стартап, за услугите/продуктите кои ќе ги нуди, за тоа какви дистрибуциски канали ќе користи, каква маркетинг стратегија ќе имплементира или какви вработени, советници и консултанти ќе ангажира, вклучете и дел кој ќе се однесува на менаџирањето со Вашата репутација. Градењето на добра репутација бара време, напор и трпение. Бара и луѓе кои ги разбираат односите со јавноста. Бидете сериозни кога правите финансиски планови пред инвеститорите и предочете им дека планирате нивната инвестиција да ја “негувате“ со професионален пристап кон комуникациите.

А која е тајната на добрата репутација?  Да станете некој кој ја заслужува. Константно да преземате активности кои ќе ги отелотворуваат карактеристиките кои сакате другите да ги асоцираат на Вас. Немојте да се фолирате со приказни за напорна работа, лојалност, внимание кон детали….живејте го тоа….но немојте да го форсирате, оставете другите да ги пронајдат овие атрибути во вас на нивниот начин.

Тоа што треба да Ви биде кристално јасно е дека Вие не “ја поседувате“ Вашата репутација, иако таа постои и Вие “сте и дале живот“. Вие не можете точно да одредите какво мислење ќе имаат другите за Вас – туку тоа со Вашите активности можете само да го менаџирате.

За да бидете успешни во тоа, треба да дозволите на ПР професионалците да си ја Вршат својата работа… и да, да инвестирате во нив…..макар и последниот долар.

 

Автор: Борис Ефтимовски ,

boris@marketing365.mk

________

Оваа колумна првично беше објавена на Смарт Портал на следниов ЛИНК.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.