• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Препорачуваме: „Македонски визуелен идентитет“ од Гордана Вренцоска

24/02/2021
in Во фокусот, Креативен импулс, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

При една неодамнешна посета на супер-продавницата на Литература.мк, меѓу скапоцените енциклопедиски дела за Ван Гог, Гоја и современиот креативен дизајн, забележавме една книга со нешто поскромен формат, но за нас далеку повредна тема која веднаш го фиксира нашето внимание.

Се работи за книгата „Македонски визуелен идентитет: дизајнот како можност за еволуција на традициите од визуелното културно наследство“ во авторство на д-р Гордана Вренцоска, а издадена од страна на Арс Ламина во 2020 година.

Веднаш моравме да ја купиме, а откако имавме можност да ја простудираме – сега е време за неа да кажеме и збор-два пред нашите читатели, за кои веруваме дека оваа тема им е и тоа како важна.

р е к л а м а

Во својата основа, книгата на еден интердисциплинарен начин го истражува културниот феномен на традиционалниот визуелен идентитет, пред сé македонскиот, и разгледува практични насоки и искуства за негова еволуција и интеграција во современата визуелна култура на македонското општество.

Всушност, како што посочува и самата авторка: „Многу „нови“ концепти за подобар живот, што ни се пласираат од Западот во ова постмодерно и сурово капиталистичко време, како „направи сам“ (DYI или Do-It-Yourself), „одржливост“ (sustainability), „екологија“ (ecology) и „органско“ (organic) биле вековен и традиционален живот на овие простори“.

Изданието има 334 страници, збогатено со обемен илустративен материјал во боја од 305 слики и 10 табли со илустрации, како и што треба да биде едно дело со ваков карактер. Неговата структура е поделена на осум глави, кои се понатамошно расчленети на повеќе поглавја и потпоглавја, што ја прави оваа книга особено практична за пребарување и снаоѓање кога ви треба некој конкретен дел. Изнесените анализи и согледувања се поткрепени со обемна библиографија и извори кои даваат дополнителна тежина на делото.

Сметаме дека главите на книгата во основа можат да се класифицираат во три тематски групи. Првите три глави се занимаваат со теоријата на културата, културното наследство, културните и националните идентитети во општи, глобални и во македонски, локални рамки. Притоа, како што секој кој се занимава со оваа проблематика ќе ви каже, третата глава е посветено на една многу важна анализа на специфичниот историски и социокултурен контекст на развојот на македонскиот културен и национален идентитет, што всушност претставува основата за секој еден визуелен идентитет.

Со втората тематска група на глави, составена од четвртата, петтата и шестата глава, обрачот околу темата се стеснува и авторката се продлабочува во презентација и анализа на теоријата за визуелната култура, знаците и симболите, визуелната комуникација, дизајнот како дисциплина во светот, Балканот и Македонија и секако македонскиот визуелен идентитет со неговите карактеристики и особености. Во овој централен дел, читателот ќе има можност да се запознае со развојот на македонскиот визуелен идентитет од неговите корени во традицијата, занаетчиството и применетите уметности, па сé до современите манифестации и инкарнации во различни сфери од животот и општеството.

Последните две глави го претставуваат практичниот дел од книгата во кои се презентираат конкретни студии на случај, искуства и експериментални студии од светот и Македонија, за примената и реинтерпретацијата на традиционалниот визуелен идентитет во современ контекст.

„Адаптирањето кон новите општествени услови налага еволутивни промени со кои традициите, од егзотични креатури во резерватите на музеите и институциите, би се вметнале во порите на секојдневните потреби и културата на современиот граѓанин“, истакнува во својата книга авторката Вренцоска.

Монографијата „Македонски визуелен идентитет“ претставува оригинално и засега уникатно дело на македонската литературна понуда и сме убедени дека таа заслужува да се најде во личната библиотека на секој дизајнер, културолог, семиотичар, креативец, па и секој граѓанин кој има интерес за оваа тема.

Авторката Гордана Вренцоска и издавачката куќа Арс Ламина на македонските креативци им дарија едно дело кое со години ќе претставува богат ресурс на информации, согледувања, насоки, искуства и инспирација за понатамошна еволуција на нашиот заеднички, македонски визуелен идентитет и неговата изградба во препознатлив светски бренд.

Книгата може да се купи и онлајн на овој линк.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.