Вкупните приходи на 62-те агенции-членки на HURA, кои го покриваат најголемиот дел од пазарот на огласување во Хрватска, изнесувале речиси 400 милиони евра, од кои дури 75,7 милиони евра претставуваат приход од извоз на услуги во странство
Агенциите обединети во рамки на Хрватската асоцијација на друштва за пазарно комуницирање (HURA), кои располагаат со поголемиот дел од вкупните огласувачки буџети во земјата, во 2024 година оствариле вкупен приход во износ од 397,7 милиони евра. Според податоците од базите на Digitalna komora и FINA (info.BIZ), анализирани од HURA, станува збор за пораст од речиси 15% во однос на претходната година. Овие резултати укажуваат на стабилен развој на индустријата и на нејзината значајна улога во хрватската економија.
HURA обединува вкупно 62 агенции кои работат во областа на комуникациското советување, огласувањето, односите со јавноста, закупот на медиумски простор, дигиталните комуникации и други сродни услуги.
Покрај стабилните приходи на домашниот пазар, членките на HURA оствариле и значителен приход од странство – 75,7 милиони евра биле фактурирани на меѓународните пазари, што претставува пораст од 10,4% во споредба со 2023 година. Оваа бројка ја потврдува хрватската конкурентност на европско и светско ниво, што дополнително го докажуваат наградите како Cannes Lions и ангажманот на претставниците на хрватските агенции во меѓународни жири-комисии – каде што веќе со години се меѓу првите, а често и единствени претставници од регионот.
„Овие охрабрувачки податоци пред сè сведочат за стабилноста на нашата индустрија, но, што е уште поважно – откриваат неверојатна количина на талент, страст и креативна тврдоглавост кои стојат зад секоја бројка. Тие се доказ дека вложувањето во идеи навистина се исплати – не само за нас, туку и за нашите клиенти и целокупната економија. Она што често започнува како нечија храбра идеја, скица или реченица изговорена на состанок, се претвора во реална вредност која, поткрепена со континуирана заедничка работа, промоции и едукации во рамки на HURA, сè поуспешно продира и на светските пазари“ – истакнува Јелена Фишкуш, претседателка на Управниот одбор на HURA и креативна директорка и коосновачка на Studio Sonda.
Според податоците на FINA, членките на HURA во текот на 2024 година вработувале вкупно 1381 лице, што претставува раст од 4,1% во однос на 2023 година. Овој податок е израз на стабилноста на пазарот на труд во рамки на секторот и ја нагласува важноста на комуникациската индустрија како сигурен работодавач кој придонесува кон јакнење на хрватската економија.
Растот на вкупните приходи од 15% во година кога Хрватска имаше една од највисоките стапки на инфлација во еврозоната, заедно со порастот на трошоците за работење и растот на платите со стапка повисока од растот на приходите, покажува извонредна отпорност на индустријата.
„Дури и во такви околности не го изгубивме она што ни обезбедува долгорочен опстанок – професионалноста, креативноста и способноста од притисок да создадеме вредност. Минатата година уште еднаш докажавме дека, дури и меѓу чеканот и наковалната, како индустрија работиме добро. Извезуваме креативност и знаење, вработуваме, конкурентни сме како работодавачи и одиме напред дури и кога ветрот дува против нас. Сите заедно имаме причини да бидеме горди на тоа“ – посочува Кристина Лацо, членка на Управниот одбор на HURA и директорка на Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri.
Агенциите-членки на HURA и понатаму планираат да инвестираат во развојот на индустријата, со фокус на оптимизација на внатрешните процеси, развој на иновативни услуги и едукација на вработените. Целта е дополнително зголемување на конкурентноста и понатамошен придонес кон хрватската економија.
„Од година во година резултатите на нашите агенции-членки бележат раст и стануваат сè подобри. Тоа не е случајност, туку резултат на континуирани напори, учење и заедничка амбиција да ги подигнеме стандардите – со желба ова пазарно опкружување да стане уште подобро и поквалитетно за сите“ – заклучува Дуња Ивана Балон, извршна директорка на HURA.
Резултатите и постојаните иницијативи на членките на HURA покажуваат дека комуникациската индустрија има значајна трансформациска улога во развојот на пазарот. Активностите на агенциите-членки и на стручната заедница, како фестивалот Денови на комуникациите, развојот на IAB Croatia и соработката со домашни и меѓународни партнери, ги подигнуваат индустриските стандарди и обезбедуваат темели за понатамошен напредок.






















